peltier van conrad ?

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik wil mijn waterkoeling uitbreiden met een peltier.

momenteel heb ik een duron 600@1000 (2.05V) levert 60W (volgens radiate proggie)
maar ik wil gaan upgraden naar een tb @1200 (2.15V oid) het proggie gaat maar tot 2.05V en de tb levert dan al 85W.
dus voor een peltier zat ik te denken aan een 100+W
ik ga dat ding waarschijnlijk toch op 12V laten lopen dus wordt nog minder.

conrad heeft een 123W voor fl.109,- is dat wat ?. deze heeft een afmeting van 5x5 cm, mijn koelblok heeft dezelfde afmetingen maar een standaard coldplate maar 4x4. kan ik gewoon bij praxis oid een plaat koper halen ?

zijn er nog andere winkels (vs of nederland, maakt niet uit) die die dingen leveren als die van conrad niet goed zijn ?

bij oc-shop staat op de site al heel lang dat ze out of stock zijn.

krijg ik 180W weg met waterkoeling ? ik heb een radiator met 2x 92mm fans erop, waterreservoir is vrij klein (1 liter)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
hmm dan moet jij behoorlijk wat kunnen koelen. Ik denk dat zelfs je waterkoeling het moeilijk gaat krijgen. Vooral omdat op dat hele kleine oppervlak van 5x5 16Vx12A dat zuigt die peltier toch + 60watt van de processor en dan kom je op 250 watt ongeveer.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
hoezo 250W ?

peltier van 123W levert op 16V 123W op 12V dus minder, omgeveer 92W. cpu erbij is 150W en met thunderbird straks zo'n 180W.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

heel kort: moet lukken.

waterreservoir heeft er niets mee te maken, evenwicht stelt zich hooguit snel in. radiatro moet het ok kunnen trekken. Doen dus.

• php
  • Niet online

php

Zorg wel voor een goede (extra) voeding voor peltier, ivm spanningsval welke stabiliteit kan beinvloeden.

En let op condensatie.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
maar waar haal ik nou een 5x5 cm coldplate vandaan ?

• php
  • Niet online

php

Ergens van een metaalmarkt, bijv die in Utrecht. Of bij een aluminiumverwerkend bedrijf, willen vaak wel in de lunchpauze wat voor je afknippen, of bij een elektrotechnisch installateur (wel 1 die van die grote dingen doet, die hebben roodkoper in ondraaglijke diktes liggen)
Pagina: 1