Situatie:
PC: Laptop, 2.4 GHz
- Fujitsu Siemens - BIOS dus vrij basic
HDD: 38 GB (NTFS – Windows XP Home Edition)
App: NTFSDOS Professional 4.0 – Registered
Partition Magic 8.0 – Registered
Probleem:
Bij het mergen van 2 partities (1 van 40 MB & 1 van 38 GB) m.b.v. PM 8.0 ging het blijkbaar fout. Ofwel:
link naar probleem omschrijving
“Partition improperly dismounted”, bij het mergen ging het allemaal goed, en toen hij bij 100 % was herstartte hij ook. Alleen het resultaat was:
1 leeg beeldscherm
1 cursor
Hij kon dus niet meer booten van HDD omdat hij niks vindt! BIOS herkent hem wel.
Vervolgens PM recue discs gebruikt. Hij ziet 1 partitie van 38 GB, waarvan 19 gebruikt. Daarbij geeft ie die fout aan als ik hem wil scandisken, maar geeft verder geen fouten. Kan hem volgens mij wel converteren naar FAT / FAT32 via de recue discs.
Met NTFSDOS (opstarten via Win 98SE opstart en vervolgens NTFSDOS opstarten) krijg ik dit bericht:

Dit is E: als ik opstart met CD-ROM ondersteuning.
Ik kan dan de bestanden bekijken, aanmaken en verwijderen, mappen aanmaken, verwijderen. Alles dus. Alleen het probleem is als ik opnieuw opstart is de drive niet meer gemount!
Maar het probleem is, kan ik mijn Data die erop staat redden door:
- De partitie mounten onder DOS en alles is weer OK (kan weer booten, klaar! Wat ik het liefste heb!)
- In DOS hem leg te trekken via netwerk
- FTP gebruiken onder DOS
- Een converter kopen voor IDE kabel, en hem aan mij eigen systeem hangen, en van daaruit leeg trekken (maar ik weet de prijs nog niet)
- Linux? Heb ik zelf geen ervaring mee...:'( Alleen met Unix
Ik heb al 3 uur gezocht op GoT, dus komt alsjeblieft niet met UTFS, no offence ofcourse
Help gevraagd!!
ps. Ben al bij verschillende systeembeheer peoples geweest, geen resultaat.
PC: Laptop, 2.4 GHz
HDD: 38 GB (NTFS – Windows XP Home Edition)
App: NTFSDOS Professional 4.0 – Registered
Partition Magic 8.0 – Registered
Probleem:
Bij het mergen van 2 partities (1 van 40 MB & 1 van 38 GB) m.b.v. PM 8.0 ging het blijkbaar fout. Ofwel:
link naar probleem omschrijving
“Partition improperly dismounted”, bij het mergen ging het allemaal goed, en toen hij bij 100 % was herstartte hij ook. Alleen het resultaat was:
1 leeg beeldscherm
1 cursor
Hij kon dus niet meer booten van HDD omdat hij niks vindt! BIOS herkent hem wel.
Vervolgens PM recue discs gebruikt. Hij ziet 1 partitie van 38 GB, waarvan 19 gebruikt. Daarbij geeft ie die fout aan als ik hem wil scandisken, maar geeft verder geen fouten. Kan hem volgens mij wel converteren naar FAT / FAT32 via de recue discs.
Met NTFSDOS (opstarten via Win 98SE opstart en vervolgens NTFSDOS opstarten) krijg ik dit bericht:

Dit is E: als ik opstart met CD-ROM ondersteuning.
Ik kan dan de bestanden bekijken, aanmaken en verwijderen, mappen aanmaken, verwijderen. Alles dus. Alleen het probleem is als ik opnieuw opstart is de drive niet meer gemount!
Maar het probleem is, kan ik mijn Data die erop staat redden door:
- De partitie mounten onder DOS en alles is weer OK (kan weer booten, klaar! Wat ik het liefste heb!)
- In DOS hem leg te trekken via netwerk
- FTP gebruiken onder DOS
- Een converter kopen voor IDE kabel, en hem aan mij eigen systeem hangen, en van daaruit leeg trekken (maar ik weet de prijs nog niet)
- Linux? Heb ik zelf geen ervaring mee...:'( Alleen met Unix
Ik heb al 3 uur gezocht op GoT, dus komt alsjeblieft niet met UTFS, no offence ofcourse
Help gevraagd!!
ps. Ben al bij verschillende systeembeheer peoples geweest, geen resultaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 16:10 ]