Toon posts:

NTFS Partitie mounten onder DOS - NTFSDOS Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

PC: Laptop, 2.4 GHz :9~ - Fujitsu Siemens - BIOS dus vrij basic
HDD: 38 GB (NTFS – Windows XP Home Edition)
App: NTFSDOS Professional 4.0 – Registered
Partition Magic 8.0 – Registered

Probleem:

Bij het mergen van 2 partities (1 van 40 MB & 1 van 38 GB) m.b.v. PM 8.0 ging het blijkbaar fout. Ofwel:

link naar probleem omschrijving

“Partition improperly dismounted”, bij het mergen ging het allemaal goed, en toen hij bij 100 % was herstartte hij ook. Alleen het resultaat was:

1 leeg beeldscherm
1 cursor

Hij kon dus niet meer booten van HDD omdat hij niks vindt! BIOS herkent hem wel.

Vervolgens PM recue discs gebruikt. Hij ziet 1 partitie van 38 GB, waarvan 19 gebruikt. Daarbij geeft ie die fout aan als ik hem wil scandisken, maar geeft verder geen fouten. Kan hem volgens mij wel converteren naar FAT / FAT32 via de recue discs.

Met NTFSDOS (opstarten via Win 98SE opstart en vervolgens NTFSDOS opstarten) krijg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.list/Screen.gif
Dit is E: als ik opstart met CD-ROM ondersteuning.

Ik kan dan de bestanden bekijken, aanmaken en verwijderen, mappen aanmaken, verwijderen. Alles dus. Alleen het probleem is als ik opnieuw opstart is de drive niet meer gemount!

Maar het probleem is, kan ik mijn Data die erop staat redden door:

- De partitie mounten onder DOS en alles is weer OK (kan weer booten, klaar! Wat ik het liefste heb!)
- In DOS hem leg te trekken via netwerk
- FTP gebruiken onder DOS
- Een converter kopen voor IDE kabel, en hem aan mij eigen systeem hangen, en van daaruit leeg trekken (maar ik weet de prijs nog niet)
- Linux? Heb ik zelf geen ervaring mee...:'( Alleen met Unix

Ik heb al 3 uur gezocht op GoT, dus komt alsjeblieft niet met UTFS, no offence ofcourse ;)

Help gevraagd!!

ps. Ben al bij verschillende systeembeheer peoples geweest, geen resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 16:10 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

DkF

Je moet een andere partitie beschikbaar hebben om alles wat je nodig hebt op te kunnen kopieeren...

Maar dat gaat, zo begrijp ik uit je verhaal, niet...
Hoeveel partities zit PM?

Wat betreft die PM foutmelding, die kreeg ik altijd als Windows niet correct was afgesloten...
Dus bij een spontane reboot bijvoorbeeld...

[edit]
Dat staat dus ook in die link naar PowerQuest...
[edit]

[ Voor 10% gewijzigd door DkF op 12-09-2003 15:58 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

knoppix een ideetje?

en dit probleem "Partition improperly dismounted" kan je oplossen door "chkdsk /f" te doen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan mag jij de procedure geven die ik moet doorlopen. Want ik heb verschillende dingen gedaan, maar CHKDSK /F had bij mij geen effect. Omdat hij de drive niet kan vinden

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

PM heeft geen NTFSDOS nodig om partities te kunnen mergen dacht ik. Het doet dit allemaal zelf.

Als je je data eraf wilt halen, zou ik een 2e schijf (of een extra partitie op een bestaande schijf) gebruiken (FAT32 partitie) en nadat je je partities met NTFSDOS gemount hebt, data kopieren naar je fat32 partitie.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NTFSDOS niet gebruikt bij het mergen |:(, maar om de NTFS partitie te accessen nadat deze ge-unmount was.

Dat aanmaken van de partitie gaat niet echt, omdat ik na het gebruiken van NTFSDOS zogoed als geen geheugen meer heb om ook maar iets te doen. NTFSDOS houd de drive ook bezet zodat er toch geen externe bewerkingen (FDISK, SCANDISK) toegang krijgen.

Ik probeer het nu met Windows XP Herstelconsole, probleem is alleen, is dit te gebruiken, en zoja, hoe verkrijg ik het Administrator-wachtwoord? :/

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

DkF

Als je geen partities meer aan kan maken op je huidige schijf wordt het lastig...
Want volgens mij is "ff een 2e schijf bijhangen" in een laptop wat lastiger...

Verwijderd

Topicstarter
People, niet gevreesd, ik ga morgen de HDD (data) redden door hem via een Converter aan mijn PC te hangen en daar alles over te gooien.

Het mounten met NTFSDOS kon wel, maar dan moest ik of alles via de paralelle poort doen, en 20 GB duurt eeeeeeuwen. Ik kon hem toch niet meer mounten via een andere proggie, tenminste alleen via Linux.

Mensen, bedankt voor jullie hulp. Ik ga naar het café...

:7
Pagina: 1