All my life, I always wanted to be somebody. Now I see that I should have been more specific.
ik denk voeding kapot want ik neem aan dat ie ook niet meer wil opstarten?
kheb het bij ons op de zaak geregeld gezien dat zoiets gebeurd
kheb het bij ons op de zaak geregeld gezien dat zoiets gebeurd
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Dat ligt waarschijnlijk nog steeds aan je stekker die in je voeding gaat. Als je deze erin steekt als er spanning op staat knettert ie ook even, dus waarschijnlijk zit hij er nog steeds niet helemaal lekker in. Probeer er maar even aan te zitten en dan merk je vanzelf of het geknetter daar van komt
.
Ik heb hem nog niet aangezet nadat ik dat heb gehoord. Ik dacht eerst misschien zit de stekker er niet goed in, dus die heb ik eerst aangeduwd. Hij heeft dus 20 sec staan knetteren.
Hoe groot is nu de kans dat de rest van de pc beschadigd is?
Hoe groot is nu de kans dat de rest van de pc beschadigd is?
All my life, I always wanted to be somebody. Now I see that I should have been more specific.
ik hoop voor je dat alles nog werkt maar uit ervaring merkte ik dat meestal verder weinig componenten er last van hadden, het enige wat ik 1x meegemaakt heb is dat het geheugen het daarna ook niet meer deed dus ik zou zeggen experimenteer en laat het weten
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Los soldeercontactje is mijn ervaring met reparatie. Hoewel de contrastekker van de voeding meestal niet gesoldeerd is op de printplaat in de voeding
Als je hem nog eens aanzet en weer dat geknetter hoor denkik dat er iets kortsluit. Ik zou zelf met zo'n geval gewoon een nieuwe voeding kopen (better safe than sorry)
(altijd eerst kijken of je nog iets kan met garantie op voeding ofzo)
(altijd eerst kijken of je nog iets kan met garantie op voeding ofzo)
Heb je niet ergens een andere power kabel liggen ?
Oude kabels willen nog wel eens uitgelempte contacten hebben en dat kan idd flink gaan knetteren
Oude kabels willen nog wel eens uitgelempte contacten hebben en dat kan idd flink gaan knetteren
bij mij was het wel eens "slechte" aarding
een amiga en een printer ik hoorde ook wel regelmatig wat 6 maanden later kwam ik er achter dat er vonken oversprongen tussen massa van de lpt poort en de afcherming van het mainboard
een amiga en een printer ik hoorde ook wel regelmatig wat 6 maanden later kwam ik er achter dat er vonken oversprongen tussen massa van de lpt poort en de afcherming van het mainboard
Maak alle kabels van de voeding in je pc even los, en zet de voeding aan zonder de rest van de pc aan te zetten.
Krijg je iig geen problemen met je overige hardware. Verder zou het inderdaad zo kunnen zijn dat je een los contact hebt, of met je powerkabel, of de connector daarvan.
Krijg je iig geen problemen met je overige hardware. Verder zou het inderdaad zo kunnen zijn dat je een los contact hebt, of met je powerkabel, of de connector daarvan.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Ik heb hem uit de pc gehaald en zo de stekker erin gestoken. Hij knettert nog steeds. Andere voeding gepakt en die werkt gewoon zonder rare geluiden. Ik heb contact opgenomen met de winkel en ik mag hem gewoon terugsturen en dan wordt hij gerepareerd of vervangen. Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1