[Debian] Gnome 2.4 Installeren

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:15
hallo tweakers,

Ik heb net Debian geinstalleerd, via het internet. Ik heb nu xfree 4.3 aan de praat met m'n videokaart, (niet via apt-get). En nu wil ik Gnome 2.4 installeren, of in ieder geval 2.2.
Maar waar staat beschreven hoe ik die moet installeren. Op de gnome stite staan wel wat guides, maar geen install guide. De dropline-installeren ondersteund nog geen 2.4 en werkt bovendien niet met debian. Hoe installeer dit pakket?

Houthakker

Specs

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

apt-get install gnome?
Krijg je wel geen 2.4 nog nu, maar anders kun je source / binaries downloaden van de gnome server.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• houthakker
Ja, die bestanden heb ik wel gevonden op de Gnome server, maar wat moet ik daarmee doen, hoe moet ik die installeren. Apt-get install gnome geeft versie 1.4 lekker oud :(

Specs

Verwijderd

kijk eens op apt-get.org daar staan backports van gnome 2.2

• houthakker
idd, ik heb source naar gnome2.2 toegevoegd, maar een hele hoop depencies kloppen nu niet meer, hoe kan ik dit makkelijk oplossen?

Specs

• houthakker
al opgelost, apt-get -f install was ik vergeten |:(

bedankt voor de link iig

[ Voor 82% gewijzigd door houthakker op 12-09-2003 17:34 ]

Specs

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik zelf ben op het moment Garnome aan het compilen. Misschien een kijkje waard. Zie ook: http://www.gnome.org/~jdub/garnome/

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Je weet dat je je hele XFree86 install om zeep hebt geholpen met die niet via apt-get geinstalleerde X?

je had even moeten googlen op woody packages voor X 4.3 en deze moeten toevoegen aan je sources.list, dan zou je packagesysteem ook weten dat je X 4.3 hebt :P

Waar je overigens met die gnome 2.2 pakketten last van krijgt, is dat Pango niet gaat werken met je FreeType die gelinkt is in X 4.3. Je programma's zullen zeer vaak crashen. Enige mogelijkheid om dat op te lossen is libpango1.0-0 opnieuw te compilen tegen XFree86 4.3.0

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 15:17

Valium

- rustig maar -

apt-get.org bevat een schat aan informatie.

Als je enige linux-kennis hebt kun je beter unstable draaien voor een werkstation. Daarin zitten nieuwere pakketten. Het is zeer bij de tijd.
Pagina: 1