PC valt spontaan uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Ook na het gebruik van de search kwam ik er niet uit,
Ik zit hier met een amd athlon xp systeem wat op totaal willekeurige momenten reboot.
Harde schijven los gehaald, geheugen, etc maar hij blijft op totaal willekeurige momenten rebooten onafhankelijk van wat er los of vast zit en op totaal verschillende tijden (soms na de bios, soms na een kwartier) de windows-setup kan niet eens voltooien, en voordat deze opnieuw geinstalleerd werdt kon je er ook van uit gaan dat het ding binnen 15 minuten ging rebooten.

De temperatuur is niet hoog 40/50 stressed.
De voeding geeft ook geen te hete lucht, dus die is het ook niet.
Fans doen het allemaal.
En de pc heeft het tot een week geleden al een jaar of 1,5 perfect gedaan.

Het mobo is een K74TA3 van ECS. Zou dat ding misschien stuk zijn :? ?
Ik zie er verder geen zwarte vlekjes op etc.
Iemand ervaring met dit soort problemen ?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nibble schreef op 12 September 2003 @ 15:23:
Ook na het gebruik van de search kwam ik er niet uit,
Ik zit hier met een amd athlon xp systeem wat op totaal willekeurige momenten reboot.
Harde schijven los gehaald, geheugen, etc maar hij blijft op totaal willekeurige momenten rebooten onafhankelijk van wat er los of vast zit en op totaal verschillende tijden (soms na de bios, soms na een kwartier) de windows-setup kan niet eens voltooien, en voordat deze opnieuw geinstalleerd werdt kon je er ook van uit gaan dat het ding binnen 15 minuten ging rebooten.

De temperatuur is niet hoog 40/50 stressed.
De voeding geeft ook geen te hete lucht, dus die is het ook niet.
Fans doen het allemaal.
En de pc heeft het tot een week geleden al een jaar of 1,5 perfect gedaan.

Het mobo is een K74TA3 van ECS. Zou dat ding misschien stuk zijn :? ?
Ik zie er verder geen zwarte vlekjes op etc.
Iemand ervaring met dit soort problemen ?
Ik zou toch eens naar je voeding kijken. Het lijkt mij dat deze het toch heeft opgegeven.

Mocht dat niet helpen, dan is er nog een stapel dingen die je kan proberen:

-Andere CPU
-Andere MoBo
-BIOS resetten
enz.

Veel geluk :w

Xbox Live ID:Notna8310

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuk dat je hebt gezocht, maar wist je dat er méér is dan de Search? Elk subforum heeft een FAQ en een policy, welke je dien te kennen eer je een topic/reactie plaatst.

Technische PMG FAQ
PMG Policy - dit graag lezen eer je post :)

In zowel de FAQ als de Policy kun je de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen vinden, waarin alle denkbare tips en suggesties staan met betrekking tot hangen en opstartproblemen B) Verder staat in de eerste posting van de Policy heel duidelijk beschreven hoe de startpost van een "help, mijn PC doet het niet" topic eigenlijk eruit moet zien. Hier schort namelijk nog het een en ander aan: de titel is inconsistent, de specs zijn onvolledig en, bovenal, het is onduidelijk wat je allemaal had gedaan om het probleem te troubleshooten (gebruik vooral niet het woordje "etc" en wees duidelijker en specifieker).

Zie verder ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 12-09-2003 15:35 ]

Dit topic is gesloten.