Toon posts:

bronbestand is niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een cd gebrand en bij het installeren van het programma krijg ik de volgende
booschap te zien:

Brondbestand is niet gevonden: G\data1.cab. Controleer of het bestand bestaat en of U toegang heeft tot het bestand.

Hierna de inhoud van de cd gekopieerd naar de harde schijf en nu kan ik probleemloos installeren. Heb gebrand met Nero, Alcohol120% en CDRwin. Telkens
dezelfde foutboodschap.

Het volgende heb ik gevonden:

Bij het bestand data1.cab staat bij eigenschappen op de CD : "alleen lezen."
Echter toen ik de bestanden had gekopieerd naar de harde schijf staat er bij
eigenschappen : "archief". Toen kom ik dus wel installeren.

Ik heb dan geprobeerd een nieuwe iso te maken van de bestanden die ik op mijn
harde schijf heb gekopieerd, geen probleem, maar als ik de iso mount in Demon tools, dan zie ik dat de eigenschappen van het bewuste bestand gewijzigd zijn
in "alleen lezen" en kan dus wederom niet installeren.

Iemand een idee ?

OS WinXP home

Verwijderd

Een bestand op een cdrom heeft altijd de eigenschappen READONLY. Blijkbaar wordt er in deze CAB geschreven. Resulteert dan wel in een rare melding...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Op een cd (RWs weet ik niet zeker) zijn alle bestanden/mappen alleen lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 12-09-2003 15:16 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CD-ROM (Read Only Memory) kan je dus alleenmaar Read-Only files opzetten, want op cd-rom kan je niet wissen. Hij zal waarschijnlijk iets in de cab willen aanpassen, en dat kan niet in een cd-rom speler.
Denk niet dat hier een oplossing voor is, misschien de setup ini's aanpassen, en de cab file uncompressed ergens dumpen of cd ofzo. Maar dan kan die nog niet schrijven.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
thanks for jullie snelle reakties.

Ondertussen op een andere computer geprobeerd en die heeft geen problemen
met het installeren.
Blijf het erg vreemd vinden