Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
Ik word echt helemaal gek!!! Wil een nieuwe digi-cam kopen, heb al heeeel veeel revieus gelezen maar kom er maar niet uit.

Wat ik wil:
-kwalitatief zeer goede camera (DUH)
-veel handinstellingen
-film met geluid
-compact formaat

Wat die handinstellingen betreft, dan kom je (volgens mij) sowieso bij Canon uit. Alleen ik kan niet kiezen tussen de S45/S50/A80.

De S45 is al "vrij oud", de S50 is er nog niet zo lang. Maar is het niet zo dat het enige verschil tussen die twee is dat de S50 5MP is en S45 4MP? Zijn er verder nog andere verschillen? Ik heb allerlei topic's gelezen maar zie echt door de bomen het bos niet meer...

Dan hebben we de A80 nog. De A60/A70 zijn allebei top (zo te zien op het forum :) ) en de A80 zal wel evengoed zijn. Alleen vind ik het zo'n lomp formaat en vervelend dat er 4 batterijen tegelijk in moeten (ik ga echt niet met 4 reserve dingen lopen!!!)

Tsja, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Welke kan ik het beste kopen? Prijs maakt niet zoveel uit.

Owjah, als iemand ECHT nog een ander merk weet wat aan mijn criteria voldoet dan mag die persoon dat ook even zeggen natuurlijk :*)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47026

kijk eens naar de konica KD500z. Mijn broer heeft hm al een tijdje en maakt heel mooie plaatjes!

Maar voordat je kiest zou je eerst moeten afvragen (misschien al gedaan hoor) waarvoor je hem wil gaan gebruiken?

Ik heb sinds kort de s50...en ja het enige verschil met de s45 is dacht ik het aantal mp...maar WOW wat een strakke foto's geeft dat ding! Mn eerste op fotopapier gezette shots zijn overweldigend...maar dat is ieders zijn waarneming :)

/edit: Konica heeft geen handinstellingen :( net gechecked op www.dpreview.com

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 47026 op 12-09-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
s50 is ook sneller dan de s45, verder is naar mijn weten idd alleen de hoeveelheid megapixels het verschil
de a80 is nog niet uit. Ik geloof dat deze op batterijen zal werken, niet op een accu als de s45/50. Volgens mij een groot minpunt, net als het formaat.
Misschien goed om te noemen, de s45 is nu 449,- bij de V&D, maak ze falliet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
449 bij V&D? Weet je dat zeker??? :)

Bij Correct in Rotterdam dan staat/stond 'ie ook voor 449 maar de S40 kost daar ook 449 dus zal wel foutje zijn.

Damn, ik blijf het zo moeilijk vinden :( Kan verder niemand mij overtuigen voor een van de modellen... :+

Nog even een vraagje dan: als je op de computer een foto van 5MP verkleint zodat 'ie helemaal op je scherm past dan gaat de kwaliteit achteruit. Is dat ook zo als je een foto van 5MP op gewoon "standaard" foto-formaat afdrukt??? Zou beetje sneu zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Karp schreef op 12 September 2003 @ 16:41:
s50 is ook sneller dan de s45, verder is naar mijn weten idd alleen de hoeveelheid megapixels het verschil
de a80 is nog niet uit. Ik geloof dat deze op batterijen zal werken, niet op een accu als de s45/50. Volgens mij een groot minpunt, net als het formaat.
Misschien goed om te noemen, de s45 is nu 449,- bij de V&D, maak ze falliet ;)
Je kan die batterijen ook als een pluspunt zien. Zijn overal ter wereld te koop als je eens ff zonder zit. Ik zelf heb 2 setjes powerbank bij mn A60. 9,95 per vier en die gaan lang zat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

waarom zou je niet gewoon voor een A60 of A70 gaan???
Kwaliteit is ok! alleen hebben ze minder MP...
2 MP is voldoende voor een 10x15 afdruk, dus als het niet voor grote afdrukken is, neem dan een A60, en anders een A70, de A80 is in mijn ogen toch nog te duur...
Het formaat valt nog wel mee, de S is natuurlijk kleiner...
De keus is aan jou,
denk goed na!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

en ja, die losse batterijen lijkt mij wel een pluspunt juist...
Ze zijn beter verkrijgbaar, en véél goedkoper dan LioIon batterijen die je bij zo'n s45 of s50 krijgt, kan je later zo'n €50,00 schelen...

Succes
(ik heb voor de A60 gekozen)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Bovendien schijnt die batterij van de S45 en S50 vrij slecht te zijn, kan je meteen gaan sparen voor een tweede......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 02:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tja, als de prijs niet zoveel uitmaakt dan zou ik voor de S50 gaan :)
Het is wel zo dat als je macro's wilt gaan schieten, je dan beter af bent met de A80. Deze kan een onderwerp tot op 5cm naderen, de S45/50 tot 10cm. Bij alle camera's kun je veel handmatig instellen (sluitertijd- en diafragmavoorkeuze bijvoorbeeld). Overigens zijn losse AA's niet persé onhandig. De A60/70 doet het behoorlijk lang met een set 1800/2000mAh oplaadbare batterijen en ik verwacht dat dat bij de A80 net zo is.

Heb je de 3 camera's al eens bij http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp naast elkaar vergeleken? :)

Anoniem: 17851

De keuze tussen deze camera's is een persoonlijke. De A80 is volgens mij hetzelfde als de S45, alleen met 4 AA batterijen en een iets andere lens (S45 heeft 35-105mm, en A80 heeft 38-114mm). Die AA batterijen zijn een voordeel omdat ze erg lang meegaan en je overal batterijen kunt kopen mocht je ze nodig hebben. Maar de camera wordt daardoor wel wat groter. En de S50 sneller dan de S45? Zelf heb ik daar niks over gelezen en ze hebben toch dezelfde DIGIC processor ? Inderdaad is de S45 nu 449 euro bij V&D, staat in de prijzencircus folder. En de A70 is hetzelfde maar dan met 3mp, is ook een erg goede camera.

Anoniem: 1943

Anoniem: 89521 schreef op 12 September 2003 @ 22:06:
Bovendien schijnt die batterij van de S45 en S50 vrij slecht te zijn, kan je meteen gaan sparen voor een tweede......
Of slecht het juiste woord is, het ding is vrij snel leeg. Een hele dag foto's schieten lukt niet.
Heb zelf twee batterijen erbij besteld. Wel via e-Bay. Zelfde specs als de originele maar voor 30 euro incl. verzendkosten. En ze doen het evengoed (of slecht :) ) als de originele.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Anoniem: 89521 schreef op 12 September 2003 @ 22:06:
vraag ik me af waar je dat vandaan hebt, ik heb er geen slechte ervaringen mee

trouwens, batterijen kun je als pluspunt noemen, maar die maken bij de a60/70 wel ongeveer een 3e van het gewicht uit...
dat "weegt" ook mee

• Rossi46
Tnx voor de reakties!!!

Ik zal even opsommen waar ik nog mee blijf zitten:

- Ik wil de camera af-en-toe ook even makkelijk in m'n broekzak kunnen stoppen. De S45 is al niet heel erg klein maar daarmee kan dat nog wel. Kan het ook met de A80? Eigenlijk issie zelfs kleiner dan de S45 alleen dat lompe handvat/batterijenruimte is zo groot!!! Hebben mensen ervaringen met het in de broekzak stoppen van een A60/A70 (is toch zelfde formaat). Ging dat goed of niet?

- Ik vind marco's schieten op z'n tijd best leuk en je kan er hele mooie effecten mee krijgen. De A80 kan dat vanaf 5cm, de S45 vanaf 10cm en lees zelfs verhalen dat het in de praktijk nog wat meer cm'tjes zijn voor een echt goed resultaat.

- Ik kan soms enorm zeuren over de kwaliteit van foto's. Nou biedt de S45 de optie om de foto op te slaan in RAW, dus met minimaal kwaliteitsverlies. De A80 kan dat niet.

Tsja, dit zijn eigenlijk de belangrijkste punten. Ik neig eigenlijk naar de A80. Alleen is dat broekzakpunt en eigenlijk ook dat RAWpunt wel heel belangrijk voor me. 8)7

Hebben mensen hier nog iets zinnigs op te zeggen? :)

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 16:52
ik heb men a60 wel eens in men broekzak gestopt ;), is wel een beetje lomp maar ik vind dat het wel te doen is (voor zo af en toe dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
En nu lees ik weer dat de lens van de A80 waarschijnlijk slechter is dan die van de A70!!! :( :( :(

Ik wil echt wel liever een A80 dan een A70 dus dan moet ik maar op de 1ste reviews wachen... :|

V&D aanbod van de S45 is trouwens wel heel aantrekkelijk he....DAMN...wat is kiezen toch moeilijk!!! 8)7

Iemand nog trouwens ervaring met de RAW-functie van de S45/S50? Levert het het mooiere plaatjes op dan super-fine???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 20:58

ikbenwouter

! w t R

De A80 heeft natuurlijk ook dat draaibare LCD schermpje zodat je makkelijk foto's kunt nemen van onder of bovenaf..

Om die reden vooral heb ik voor A80 gekozen, heb hem al besteld ;)

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Precies. En hij is mooier vind ik (wat voor mij toch ook wel telt, de S45 vind ik echt een plaatje!) en de specs zijn gewoon wat beter. Behalve die stomme lens blijkbaar!!! :( Wacht echt met smart op de 1ste reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Karp schreef op 13 September 2003 @ 19:43:
[...]

vraag ik me af waar je dat vandaan hebt, ik heb er geen slechte ervaringen mee

Ik ken meerdere mensen met een S45, ze zijn allemaal niet tevreden met de batterylife.........., hoeveel foto's ze per dag maken weet ik niet exact, ik schat hooguit 60 of zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote:
Wat die handinstellingen betreft, dan kom je (volgens mij) sowieso bij Canon uit. Alleen ik kan niet kiezen tussen de S45/S50/A80.

De S45 is al "vrij oud", de S50 is er nog niet zo lang. Maar is het niet zo dat het enige verschil tussen die twee is dat de S50 5MP is en S45 4MP? Zijn er verder nog andere verschillen? Ik heb allerlei topic's gelezen maar zie echt door de bomen het bos niet meer

De beste van deze 3 is de S45 , de S50 is overbodig en niet beter, het nadeel is de mindere en dure eigen accu.
Bij de A80 is het even afwachten of de kwaliteit van de lens geen roet in het eten gooit, reviews lezen dus, het lijkt op voorhand een schaap met 6 poten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet de broekzak voor een serieuze fotocam, zelfs een Ixus past daar toch niet lekker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Kijk ook eens naar andere merken dan Canon, ik heb sinds kort een Minolta F100. Deze 4MP camera heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen omdat er een opvolger(F200) uit is die overigens dezelfe specs heeft.

Qua grootte vergelijkbaar met een Sony Cybershot DSC P72, dus kleiner dan de Canon. Maar meer mogelijkheden dan Sony over het algemeen biedt. Ik ging op pad voor een Sony P72 of een Canon A70, maar tijdens het gesprek met de verkoper kwam de Minolta als alternatief op tafel. Dus ik ging met heel iets anders naar huis dan ik had verwacht, maar ben wel erg tevreden over de camera.

http://www.dpreview.com/r...ta/minolta_dimagef100.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.net/reviews/minolta-f100/gfx/f100-frontleft.jpg

edit:

Plaatje verwijderd.

[ Voor 11% gewijzigd door seq_uence op 15-09-2003 09:52 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 02:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

seq_uence schreef op 15 September 2003 @ 09:42:
Kijk ook eens naar andere merken dan Canon, ik heb sinds kort een Minolta F100. Deze 4MP camera heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen omdat er een opvolger(F200) uit is die overigens dezelfe specs heeft.
Je 2e plaatje werkt niet ;)

Overigens zijn de specs van deze Minolta niet beter dan die van de Canons. De minimale macro-afstand is 20cm en de maximale sluitertijd 1/1000e van een seconde. Zou mij persoonlijk wat te weinig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
ff schopje van dit topic 8) Ik sta ook min of meer voor deze keuze en ik ben wel benieuwd wat de meningen nu zijn. De A80 is nu lang en breed op de markt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Bertuss schreef op 16 februari 2004 @ 18:39:
ff schopje van dit topic 8) Ik sta ook min of meer voor deze keuze en ik ben wel benieuwd wat de meningen nu zijn. De A80 is nu lang en breed op de markt namelijk.
koop een s45 als je t geld hebt en anders de a80. Simpel zat!!!
Pagina: 1