Toon posts:

[W2K] Wachtwoord local admin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de wachtwoordlengte van het lokale administrator account te veranderen van 6 naar 4. Op mijn werk hebben alle werkstations een lokaal wachtwoord (van admin) van 4 karakters. Nu wil ik met mbv RIS een nieuwe image te maken en hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Met "Local security policy" in administrative tools zou je het moeten kunnen veranderen, maar de melding blijft komen dat ik een te kort of te simpel wachtwoord wil invoeren.

Effe voor de duidelijkheid, het wachtwoord staat standaard op leeg, dus ik wil gewoon een wachtwoord gaan gebruiken.

Is dit niet in riprep.sif (van mijn RIS image) te veranderen of ergens in de registry ofzo?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Hoe is de situatie? Hangt de pc in een domein?

Heb je al eens op google gekeken :?

[google=windows,2000,password,length]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
De pc hangt inderdaad in een domein, maar overruled de server de wachtwoordlengte voor de locale accounts dan? Zo ja, weet jij hoe ik dit kan aanpassen?

Google vindt niets hierover, helaas

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

Dan zal je die policy op de server moeten aanpassen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Arcesilaus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 21:23
Als je inlogt in je domain, is je domain policy altijd dominant aan je local security policy. Log je echter onder je locale admin account in, dan gaat deze local policy in werking.
In het eerste geval zou je de domain policy moeten aanpassen.

Homo sum: humani nil a me alienum puto

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en zit die ook bij administrative tools, local security policy?

Verwijderd

click click

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

neen je moet een MMC openen Add/remove snapins > add >Group Policy > local machine > Close > Ok > Nu op de mmc open Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Account Policies > Password Policy > en walla hier staan je instellingen.

Kijk hier ff om direct je policy op de machine te refreshen Klik Hier

Verwijderd

ummm start > admin tools > local secu policy

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:37:
ummm start > admin tools > local secu policy
dat is alleen als je adminpack geinstalleerd hebt bij mijn weten iis :+

Verwijderd

lol, dat zou kunnen. heb ik dus...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dacht ik al ja.. :+

ok nu is het weer de beurt aan TS om te reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bovenstaande dingen uitgeprobeerd. Lokaal en op de server.
Lokaal staat de wachtwoordlengte op 6 (lokale instelling) en op 6 (aktieve instelling). Ik kan ALLEEN de lokale wachtwoord instellingen veranderen, dus dat doe ik en verander hem in 4. Nog steeds kan ik geen wachtwoord korter dan 6 tekens opgeven.
Als ik hetzelfde op de server doe, zie ik de wachtwoordlengte op 0 (lokale instelling en op 6 (aktieve instelling) staan.
Nergens kan ik vinden waar ik de aktieve instelling kan wijzigen. Weet iemand hoe?
Of zit dat in de policies?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat zit in de policy inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de policy bekeken. GPedit.msc geopend en daar staat dus ook 0 characters (local setting) en 6 characters (active setting). Ik heb het idee dat deze laatste, dus de active setting, veranderd moet worden maar dat lukt niet. Ik kan alleen de local setting veranderen.
Enig idee hoe ik dus de active setting kan aanpassen of ervoor zorgen dat de local setting wordt gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit!
Alles afkoppelen van het netwerk, en alles wat ook maar met het domein te maken heeft, wegdonderen en de pc gewoon als een thuisgebruiker laten draaien. Dan kan je de lokale wachtwoordlengte veranderen. Als je je dan weer aanmeldt op het domein dan is die wachtwoordlengte nog steeds wat je ervan gemaakt hebt.

Allen bedankt voor het meedenken en alle replies!
Pagina: 1