Toon posts:

een wachtwoord op IE

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma waarmee je IE kunt beveiligen met een wachtwoord? Ik wil namelijk niet dat iedereen gebruik maakt van het internet hier.

Verwijderd

Topicstarter
of misschien is er een andere manier voor?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het probleem in jouw geval is dat IE niet de enige manier is om op internet te komen. Denk aan andere diensten voor internet: instant messaging, filesharing, chatten via irc.

Daarnaast zijn er ook andere browsers te krijgen (Opera, Mozilla etc.) die dan wel gewoon op het internet zouden kunnen komen.

Een wachtwoord op alleen IE lijkt me dan geen goede beveiliging, ik zou een ander plan bedenken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
sorry, met internet bedoel ik dus het "surfen". Dus puur IE.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
als je domme(re) mensen daar hebt werken kan je per profiel op de server een eigen desktdop en startmenu hebben. Degene die het wel mogen gebruiken kunnen dan de snelkopeling gebruiken. Bij de andere is er geen snelkopeling.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Euhh... een firewall met gebruikers accounts ??

Verder geef je weinig info; aantal systemen; omgeving; OS; enz enz.... Wat heb je zelf al uitgezocht ?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Jij je zin: Extra -> Internet-opties -> Inhoud -> Restricties => Inschakelen

-edit-
Je kan ook als je NT/2000/XP hebt je internet explorer helemaal afsluiten van de rest, door gewoonweg de rechten af te nemen van bepaalde gebruikers/groepen.

[ Voor 58% gewijzigd door TRON op 12-09-2003 14:10 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 14:06:
Dan nog, kun je op alternatieve manieren 'surfen' :).

Maar zoek eens naar programma's die de content checken waar een user naar toe mag, misschien kent een dergelijk programma wel een algehele Internet Explorer block.
Misschien kun je hier wat mee: http://www.internet-filters.net/

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:06:
Surfen kan dan nog steeds met Mozilla. Of Firebird, dat past al op 5 diskettes :)
Ik ga met de anderen dat je toch een firewall zal moeten gebruiken, of een proxyserver.

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Misschien is het handig om een proxy server te installeren en alleen gebruikers die mogen internetten een account geven op de proxy.

*edit: patrickje was ff eerder

[ Voor 12% gewijzigd door FCVD op 12-09-2003 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat algemene programma's gebruikt en op het forum gezocht, maar kom toch altijd weer bij gebruikers profielen terecht. Dit wil ik niet.

Het gaat om 1 werkstation waarop met 1 account door meerdere gebruikers wordt ingelogd. Echter, maar 1 van die gebruikers mag gebruik maken van internet.

systeem is windows 2000

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:12 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:34

momania

iPhone 30! Bam!

Nu zijn er al best veel goede mogenlijkheden genoemd.

Dit soort dingen zijn ook best makkelijk zelf uit te zoeken.
Er zijn op bv download.com of tucows.com zat freeware tooltjes te krijgen die dit waarschijnlijk wel kunnen.

Wil je het goed afschermen, moet je gewoon zeggen dat je niet mogen internetten, simpel.
Of je trekt het internet eruit. :+

Lees ook dit even door aub.:
Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.