Toon posts:

Geen VPN mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na installatie van SP4 voor windows zijn op onze server (dell 2600) is het niet meer mogelijk om een vpn server op te zetten sterker nog alle netwerkiconen waren verdwenen.
Deze netwerkiconen heb ik terug weten te krijgen door de SNMP agent uit te zetten. (delltalk)
Nu is het onmogelijk om om de eigenschappen op te roepen van deze netwerkverbindingen.
bij het oproepen van de netwerkeigenschappen crashed explorer.
Hier schuilt ook het probleem, bij het opzetten van een VPN-server geeft hij de foutmelding dat er geen permanente netwerkverbindingen aanwezig zijn.
het netwerk doet het goed zowel intern als extern.
Microsoft geeft als oplossing op zijn knowledgebase het herinstalleren van tcp/ip.
Dit is echter niet iets waar ik veel trek in heb.
iemand een suggestie?

wat ik dus zoek zijn mensen die dit probleem hebben gehad met dell servers op internet staat dit probleem meerdere malen beschreven. echter zonder antwoorden (ja behalve dan tcp/ip opnieuw installeren, maar daar heb ik niet zulke beste verhalen over gelezen tot compleet nieuwe installatie)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:32 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren voor je NIC?

Verwijderd

Topicstarter
ja al geprobeerd van intel de nieuwst gedowload maar zonder succes, het intel programmaatje ziet zelfs de tcp/ip eigenschappen van zijn kaarten niet.
Er zijn wel nieuwe drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Dat tcp/ip opnieuw installeren is echt geen pretje zie ik ---> http://support.microsoft.com/?kbid=299451

Heb je Dell al geprobeerd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:03:
Microsoft geeft als oplossing op zijn knowledgebase het herinstalleren van tcp/ip.
Dit is echter niet iets waar ik veel trek in heb.
aha, dus je hebt een oplossing, echter je wilt hem niet gebruiken :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
dell doet heel erg ontwijkend in de trant van probeer eens nieuwe bios firmware etc.

Verwijderd

Bedoel je deze thread op Dell-talk??

http://delltalk.us.dell.c...=by_date_ascending&page=1

Dat tcp/ip lijkt mij niet meer dan een symptoon, het zit gewoon ergens in die software van Dell....

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing die microsoft geeft geeft te veel risico op problemen een aantal gevallen gelezen wat leiden tot complete herinstallaties, hier begin ik dus maar niet aan of er moet echt geen andere oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
o ja voordat iemand voorsteld om microsoft te bellen zij rekenen 285 Euro ZONDER garantie op oplossen van het probleem

Verwijderd

Ik vindt dat jou probleem wel gelijkenissen met het mijne vertoond. Ik heb hier een test installatie van Windows 2000. Ik heb nadat ik active directory al had geinstalleerd de ip range omgezet van 10.0.0.1 naar 192.168.0.1 dit leek lange tijd heel goed te werken. Totdat ik erachter kwam dat ik de netwerk instellingen niet meer kon wijzigen. Ik kreeg dan een error en de lan verbinding verdween uit de lijst. Ook lekt de service snmp erg veel geheugen. 128 Mb in een week ongeveer.
Ik SP 3 zat een fix voor dit probleem maar bij mij heeft dat niet geholpen.

Een herstart van de snmp service lost het probleem op. Na de herstart kan ik ook weer gewoon de instellingen wijzigen van de netwerkkaart. Ik kwam er achter dat de printer het probleem was er ging namelijk wel erg veel verkeer naar buiten. Toen ik ging zoeken in de logs van de firewall kreeg ik iedere keer de regel:
UDP 00:24.28 192.168.0.1 10.10.3.17 1030 (64589) -> snmp
te zien. Dit was het ip adres dat in de oude range aan de netwerk printer was toegewezen. Op de een op andere manier zit hij toch nog aan de oude instellingen vast.

Ik zal een volgens dat artikel TCP IP verwijderen en weer opnieuw installeren. Mischien helpt dat het probleem oplossen.

Het gaat hier trouwens om een dell PowerEdge 2500. Voordat hij in gebruik wordt genomen voor een nieuwe locatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:49 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
kun je laten weten of het herinstalleren goed is gegaan, als ik het goed begrijp heb jij hem in een testomgevings staan, die van ons is al life.

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb laatst de tcp-stack van een domaincontroller/exchange server geherinstalleerd volgens dit artikel. Ik had nog wel netwerkkaarten, alleen deden ze bitter weinig na een simpele OK in de ip-settings van een netwerkkaart.
Dit Q-article bood (tegen mijn verwachting in) de oplossing. Je komt niet alle regkeys tegen die er in genoemd staan (maakt niet uit, je moest ze toch verwijderen) maar verder was het gewoon de procedure volgen.
Exporteer wel eerst de regkey met je shares, die ben je namelijk kwijt!

[ Voor 5% gewijzigd door wouter93 op 12-09-2003 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben ondertussen wel iets verder gekomen de netwerkkaarten opnieuw geinstaleerd echter niet met de standaard window drivers maar met de nieuwst intel drivers.
(kaarten uitschakelen, verwijderen,opnieuw starten laten instaleren, nieuwste drivers erop gezet.) Alles shares etc nog in orde!
De eigenschappen zijn nu weer oproepbaar en bewerkbaar.
Ik blijf nog met het probleem zitten dat de vpn het nog steeds niet doen 8)7
we zoeken nog verder, sugesties zijn dus nog van harte welkom.
Pagina: 1