Toon posts:

Programmaatje ter beveiliging van het toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort of eerder op een ouderschapsforum... :+

Maar het geval is dat ik een heeeel lief zoontje heb van anderhalf jaar wat zo gek is van computers dat hij niet van de mijne af kan blijven. Nu heb ik vaag wel eens iets gehoord over een programma om je toetsenbord mee te beveiligen zodat je kind geen schade aan kan richten.

Het lukt mijn kind namelijk om diverse werkbalken te doen laten verdwijnen, lettergrootte van explorer veranderen, berichten te plaatsen op een forum wat toevallig open staat (dit bericht typ ik overigens wél zelf ;)), ook kan hij MSN-en en ICQ-en en tevens is hij niet vies van het afsluiten van de PC zonder mijn toestemming.
Omdat hij het vandaag bijna voor elkaar kreeg een nieuw wachtwoord aan te maken voor windows had ik toch wel zoiets van... dit kan niet langer meer |:(

Wie heeft een oplossing voor mij? Ik voel geen behoefte om mijn PC steeds op te starten en af te sluiten op de momenten dat ik er al dan wel of niet achter wil zitten.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Je werkstation Locken als je weg bent?
Winkey + L

[ Voor 14% gewijzigd door Brazza op 12-09-2003 14:00 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je zou een screensaver met wachtwoord kunnen gebruiken natuurlijk...
ik geloof dat je die met een sneltoets aan kan zetten...

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen is het systeem locken, dat gaat onder NT4, 2000 en XP wel goed. Dit kan middels Winkey + L en zorgt ervoor dat na invoering van CTRL + ALT + DEL het wachtwoord ingevuld moet worden. De kans is dan wel erg klein dat die kleine kan inloggen en dus iets vernielen. Eventueel zou je dit locken automatisch na x minuten automatisch kunnen laten activeren, middels de 'logon screensaver' in Windows.

Of je kan zoeken naar een hardwarematige oplossing, er zijn moederborden (geweest?) die zoiets als een keylock knop / slot hadden, waarmee je input van het keyboard en de muis negeert.

Wat je ook kan doen is een programma zoeken dat het keyboard voor jou lockt. Ik ken er geen, maar ik kan me niet voorstellen dat op tucows.com of download.com niets staat wat eventueel in de richting komt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Brazza schreef op 12 September 2003 @ 13:58:
Je werkstation Locken als je weg bent?
Winkey + L
De beste oplossing, ja.

Trouwens... je wachtwoord veranderen? Heb je een wachtwoordloos account dan? Moet je al helemaal niet doen met kinderen :P. Als je account wachtwoordloos is heeft het ook geen zin om je werkstation te locken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Als ik het zo hoor kun jij redelijk veel centjes verdienen met een kind van anderhalf dat kan MSN-en/ICQ-en etc. :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
m'n neefje is er anderhalf... enneuh, die kan zowat een paar manden lopen, kan in de verste verte nog niet deftig spreken

en die van jou kan al msn'en ?

waarom vind ik dit belachelijk klinken? :p

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Robbedoeske schreef op 12 September 2003 @ 14:19:
m'n neefje is er anderhalf... enneuh, die kan zowat een paar manden lopen, kan in de verste verte nog niet deftig spreken

en die van jou kan al msn'en ?

waarom vind ik dit belachelijk klinken? :p
:D bij wijze dus he, als er een scherm open staat dan typt hij er op los en drukt op enter, uiteraard staan er geen leesbare woorden 8)7

(Als je niet gelooft hoe bijdehand hij is met PC's... zie hier het bewijs ;) http://home.wanadoo.nl/y.pesik/PC1.JPG)

Maar ik zie niet echt bruikbare tips aangezien ik nog met een museumstuk met windows 98 werk :/

En ik heb inderdaad geen wachtwoord op mijn PC

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:07 ]

Verwijderd

Ghehe lache foto :P, toetsenbord op monitor zetten zodattie er niet bij kan =]. Of keyboard stekkertje eruit trekken dat zal wel helpen, vertel mij niet dattie weet oh hij doett niet, ff keyboard erin pluggen :p

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:27

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:03:
[...]
En ik heb inderdaad geen wachtwoord op mijn PC
Zet er dan gewoon een screensaver + wachtwoord op?

Zorg dat de screensaver al binnen een minuut aan gaat, of zet op je bureaublad een snelkoppeling naar je screensaver, zodat je m meteen aan kan zetten als je weg loopt. Lijkt me de makkelijkste oplossing toch?

Tenzij je zoontje ook helderziend is, dan heb je een groter probleem :Y)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1