[access] organigram maken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:30

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Ik heb een opdracht gekregen om in access een database te maken dat leraren(dom volk) alleen maar de namen telefoonnummers en vertrektijden hoeven in te voeren en dat die dan op basis van de vertrektijd een telefoonboom(organigram) in elkaar draait.
Op zich lukt het wel om de query te verzinnen "SELECT voornaam, achternaam, telefoonnr FROM tabel1 ORDER BY vertrektijd;" Dit gaat prima en geeft het juiste resultaat.

Nu moet ik alleen zien te verzinnen dat hij een rapport of webpagina maakt die deze waarden in een organigram laat zien.
Is er iemand die weet hoe ik dit moet aanpakken?

Mijn netwerkje

Verwijderd

Misschien moet je een koppeling maken met MS Visio. Daarin staan wel organigrammen als type structuur en je kan data inladen vanuit een database.

Volgens mij is het niet mogelijk om in MS Access zelf zo'n organigrammen te genereren.

edit: Volgens mij is dit meer iets voor het forum Programming & Webscripting

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 21:19 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ikker schreef op 12 September 2003 @ 13:55:
Ik heb een opdracht gekregen om in access een database te maken dat leraren(dom volk) alleen maar de namen telefoonnummers en vertrektijden hoeven in te voeren en dat die dan op basis van de vertrektijd een telefoonboom(organigram) in elkaar draait.
*kuch*

Leraar hier..... die heeft gewoon netjes ZELF z'n organigram in elkaar gedraaid
Op zich lukt het wel om de query te verzinnen "SELECT voornaam, achternaam, telefoonnr FROM tabel1 ORDER BY vertrektijd;" Dit gaat prima en geeft het juiste resultaat.

Nu moet ik alleen zien te verzinnen dat hij een rapport of webpagina maakt die deze waarden in een organigram laat zien.
Is er iemand die weet hoe ik dit moet aanpakken?
Okee.... you may rest your case.... * WFvN is blijkbaar toch dom volk

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Er zit toch een Organigram object in Access? Is een of ander ActiveX ding. Alleen zal je hem wel volledig via VBA code moeten vullen. Ik zou het wel kunnen, maar ga het niet voor je uitzoeken. Ik denk dat je ff het een en ander moet gaan doorlezen als VBA niet je sterkste kant is.

Maar het kan zeker wel!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wfvn schreef op 12 september 2003 @ 21:21:
[...]

*kuch*

Leraar hier..... die heeft gewoon netjes ZELF z'n organigram in elkaar gedraaid

[...]

Okee.... you may rest your case.... * WFvN is blijkbaar toch dom volk
mmmz mischien wel een lompe opmerking van de ts
maar leraren hoeveel ken jij die het echt (willen) snappen

lol niet zo happen joh. (anders hou je het niet lang uit als leraar) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 15:15 ]

Iperf

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

offtopic:
[quote]fish schreef op 13 September 2003 @ 15:14:
mmmz mischien wel een lompe opmerking van de ts
maar leraren hoeveel ken jij die het echt (willen) snappen
[/quote]
De meeste collega's doen het gewoon met de hand en gaan niet met de pc aan de gang en laten het ook niet doen.... Valt wel mee dus :)
[quote]
lol niet zo happen joh. (anders hou je het niet lang uit als leraar) ;)[/quote]
Zonder te happen is het minder leuk... trust me.
Serieus happen (met negatieve gevoelens) is niet best nee (komt overigens wel eens bij mij voor), maar bewust happen maakt het zowel voor leerlingen als voor mij leuk. Zij denken mij bij de poot te hebben, ik geniet ervan dat zij lol hebben omdat ze denken dat ze me hebben terwijl het dus net omgekeerd is :+
Pagina: 1