Toon posts:

Audigy 2 en hauppage tv kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt een probleempje (ja ik ben nieuw hiero... :) ) Ik heb dus een audigy 2 kaartje en een tv kaartje van hauppage met wintv geberen etc. en nu heb ik redelijk problemen gekregen ik wou een video op me pc zetten zodat ik die op dvd kan branden maar het beeld heb ik wel en het geluid weer niet, hoe kan het me lukken dat ik het geluid ook onder mn beeld krijg. Ik heb van me videorecorder een volgens mij heet het antennekabel naar mn tvkaart. ik heb de geluidstekker van mn video naar de audio input van mn tvkaart en mn een stekker van mn audio output naar mn audio input van mn audigy 2. hopelijk is mn situatie zo duidelijk genoeg anders feel free to ask. ik ben nu al 2 dagen aan het prutsen, en heb google al bezocht en helpdesk al gebeld (die lui zijn redelijk achterlijk bleek...) maar ik vat er geen hol van het zou moeten werken. iemand misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen?
alvast bedankt

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 16:02
Ik had hetzelfde probleem met een Terratec Cinergy 400 kaartje. Aangezien je het geluid via de geluidskaart opneemt, moet je het volgende maar eens proberen: Configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten > Op Tabblad Volume 'geavanceerd' kiezen. Hier krijg je een scherm 'Hoofdvolume'. Kies onder 'Opties' de keuze 'Eigenschappen'. Onder 'Volume aanpassen voor' kies je 'opnemen'. Onder in het vakje kun je aantal zaken aanvinken. Kijk of 'Lijningang' aangevinkt staat. Zo niet, dan aanvinken. Wellicht dat dit je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
nope don't work:\

• Cyb
  • Niet online

Cyb

"ik heb de geluidstekker van mn video naar de audio input van mn tvkaart "

probeer eens meteen naar de audigy

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
he maar je hebt toch intern een kabeltje daarvoor, op de hauppage zit een 4-polige aansluiting (zo eentje die zit ook op je cdrom speler) en op je audigy op de kaart zit ook zo eentje. volgens mij staat er 'aux' bij. als je daar een kabeltje tussen doet en die andere weghaalt die je nu buitenom hebt lopen, heb je geluid. moet je wel even volume aanzetten in je geluidsmixer.

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 12-09-2003 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke nu heb ik geluid...alleen nu bij het opnemen (gebruik WinTV 2000) dan krijg ik het geluid niet mee met opnemen hoe moet kan dat?

Verwijderd

Topicstarter
heb het trouwens gedaan op de manier van cyb..maar nog steeds geen geluid bij het opnemen:S

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Enable LineIn bij je recording properties van Windows (dus zowel bij Recording properties als bij Playback properties.)

Verwijderd

Topicstarter
dat staat ook goed...still dont work:(

• Cyb
  • Niet online

Cyb

controleer welke input de recordingsoftware gebruikt. Dit moet ingesteld worden op linein van de geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
kan geen geluidskaart selecteren maar staat al op line-in (heb ook nog onboard pruttel) :\

Verwijderd

Topicstarter
heb het net ook ff met onboard geprobeert krijg daarmee ook wel gewoon geluid maar neemt het geluid nog steeds niet op
Pagina: 1