Toon posts:

[PGP8.0] Passphrase op de commandline meegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik vanaf de commandline een .pgp file 'start', zal deze gedecrypt worden. PGP komt dan met een popup waarin ik de passphrase in moet vullen. Is het ook mogelijk deze op de commandline mee te geven?

Ik weet dat je passphrases kunt cachen, maar dat geldt alleen zolang de gebruiker ingelogd is. Ik wil graag ook dat m'n job het blijft doen wanneer de server gereboot wordt.

Werkende alternatieven zijn natuurlijk ook welkom.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 17:32

GreyGhost

Het is een spook

Wat is het nut dan van de encryptie als mensen de passphrase gewoon uit een batchfile kunnen vissen?

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
GreyGhost schreef op 12 September 2003 @ 16:00:
Wat is het nut dan van de encryptie als mensen de passphrase gewoon uit een batchfile kunnen vissen?
Heb je op zich gelijk in, maar das een andere discussie ;)

Ik wil graag automatische de PGP bestanden kunnen decrypten. Is er niet een andere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*schop*stomp*

Verwijderd

Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik zou dit ook graag bewerkstelligen.

Alleen komen er bij mij geencrypte mailtjes binnen in Outlook en zou ik die graag zonder ze aan te hoeven klikken willen decrypten. Is dit mogelijk?

Thanks for any help.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ik ga ervan uit dat het soort mensen dat niet meldt welk OS ze gebruiken Windows-gebuikers zijn

In UNIX-achtige omgevingen (wellicht ook bij de command line versie onder Windows) is er een optie om de passphrase op standard input aan te bieden. Ik ben even de naam van de optie kwijt, maar gelukkig heb je nu genoeg informatie om doelgericht RTFM te doen.

code:
1
2
echo Passphrase | pgp -desbetreffendeOptie ..andereopties..
pgp -desbetreffendeOptie < bestandjeMetPassphrase.txt

Maar het blijft natuurlijk iets dat je gewoon niet moet doen. Je kan dan net zo goed een key maken zonder passphrase en die gebruiken. Wellicht gebruik je nu je eigen algemeen-gebruik-key, en als je dan je passphrase compromitteert ben je minder blij denk ik. Maak dus gewoon een aparte key voor dit automatische ding wat je aan het doen bent.

[ Voor 9% gewijzigd door rollebol op 10-10-2003 13:04 ]

Pagina: 1