Toon posts:

Toshiba M10 WiFi + Sitecom wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks...

Onlangs mij een toshiba lappy aangeschaft en ik dacht; het is wel leuk om wireless te hebben...dus ik koop zo'n sitecom wireless router ding maar het lijkt niet te werken...?

Meer specifiek:
In die toshiba zit een MiniPCI Intel PRO/Wireless 2100 wifi kaartje + een gewone NIC (die ik dus nu gebruik). Mijn router (Sitecom Wireless Broadband Home Station) is volledig geconfigged (kanaal 6 en geen WEP key).

Waarom vindt mijn centrino toppie geen netwerk of geen signaal (zelfs niet als ik er 20cm vanaf zit)??

Mijn excuses als deze vraag identiek ergens anders is gesteld (dat zou willen zeggen dat ik zuig in forumsearching :p).

Alvast dank bij voorbaat,
Bart

Verwijderd

Topicstarter
uuh...indien deze vraag inderdaad al eens gesteld is, aarzel dan niet om even de link door te sturen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even WEP op 64bit gezet, en een WEP key ingevoerd. Vervolgens heb ik een voorkeurnetwerk toegevoegd bij de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding en deze WEP instellingen ingevoerd. Natuurlijk veranderd dit niks aan het feit dat er geen connectie is, maar ik kon het toch maar proberen :p

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar geen interesse in mijn vraag...ik hield meer van dit forum toen het nog wat kleiner was, toen werd je tenminste geholpen :(

Verwijderd

omg man, verwacht je ook echt geholpen te worden als je zelf 4 x kickt op 1 dag??

edit:

vroegah was alles ook betah :)

vroegah was GOT ook geen helpdesk :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol mja u begrijpt best dat ik sta te springen om dit te zien werken...anders heb ik 150€ voor nix betaald... besides...of je nu opnieuw post of edit...what's the difference

Prob blijft wel; geen connectie...en k'heb al veel berichten doorgelezen op forum...

1 ding, ik kan niet op me laptop zien op welk kanaal die Intel kaart werkt...

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Talon

Booooom !

heb je wel 1 of ander proggie wat je verteld wat de instellingen van je kaartje zijn ?
daar zit meestal een Access Point search tooltje bij ...
Met een beetje mazzel kan je dan je AP selecteren en dan bouwt ie de verbinding op ...

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, naar mijn weten zat nergens een proggie bij...die laptop was voorgeinstalleerd met allerlei shit en dat staat dan op 1 DVD ofzo...en bij die router zat een CD waarop een manual en de print server stonden..overigens geen software

Verwijderd

automatische ip-adres toewijzing dmv dhcp aan staan?
channels van zowel de wifi-adapter in de laptop als de router/accesspoint hetzelfde?
Netwerk authentication op open staan?
Bij tabblad authentication alles uit staan (in XP)?

Verwijderd

Topicstarter
mja ik zei al daarstraks dat ik channel niet kon zien in WinXP...en DHCP wirdt gebruikt...nu zie ik net op site van intel dat er een PROset utility is om die netwerkkaart te troubleshooten, maar dat staat niet op Toshiba CD of op hun site

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PROset gedowned op HP site voor een HP centrino laptop, en het werkt...

Ik heb via PROset nu de kaart op channel 6 gezet, het stond op 10...en PROset geeft aan dat Radio is uitgeschakeld; 'Hardwareschakelaar radio: Uit' Terwijl bij device manager het vakje 'draadloos apparaat uit' niet is aangevinkt..

ik kan er niet meer aan uit

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
wow...en nu vink ik dat es aan...dus radio uit...en dan terug aan (uitvinken dus), en dan zegt laptop; dit wordt slechts van toepassing wanneer het apparaat is aangeschakeld via de aan/uit knop..???

Verwijderd

Topicstarter
found it...Was zo'n dom schakelaartje lolz

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Je werd net na je eerste stel posts al gewezen op de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Maar je doet het gewoon weer? Dit topic gaat daarom dicht.
(En mede daardat gewoon in de manual staat dat de toschiba laptops inderdaad een hardwarematige schakelaar hebben...)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.