[ALG] Win32 developer handige tools

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Het leek me wel handig om een topic te openen met daarin de tools die mensen gebruiken. Het hoeven niet tools te zijn die je direct gebruikt bij het proggen, maar ook die indirect gebruikt worden. Verder geen shareware ed en liever ook geen mega paketten. Het gaat me meer om kleine handige tools die je leven wat makkelijker maken.

mijn lijstje:

Ik gebruik Crimson Editor als text editor. Deze vind ik vooral een stuk handiger dan de meeste andere editors (textpad, editplus etc) omdat je een uitstekende fileview hebt. Als je veel met directories werkt dan is dit een aanrader. Verder is het iets minder krachtig dan de andere editors, maar kan nog steeds meer dan ik ooit zal gebruiken.

Verder gebruik ik RJHExtensions om extra context menu`s te krijgen. Oa een open dosprompt en copy path to clipboard. Je kan eventueel ook Clickie gebruiken.

Als packer gebruik ik IZArc. Hij voegt ook wat context menu`s toe en verder kijk ik eigelijk niet vaak naar de interface. Kent een hele lading formaten, dus je kan er goed mee uit de voeten.

Regelmatig kan ik files niet deleten omdat een of ander programma er een lock op heeft, met WhoLockedMe kan ik eindelijk zien wie daar verantwoordelijk voor is.

Als image viewer gebruik ik Irfanview. Het ondersteunt meer dan genoeg formaten, en zo gauw je de eigenschappen hebt aangepast voor image quality, is het een super viewer.

En als ik aan het brainstormen ben dan is het handig om alles op te schrijven maar vind ik een normale editor niet voldoen. Ik gebruik dan : KeyNote als editor.

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 12-09-2003 13:05 ]

• Alarmnummer
*kick*...

waar zijn alle developers? :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Om te proggen gebruik altijd UltraEdit. Ik vindt dit echt een mega fijn programma omdat je makkelijk met veel bestanden kan werken en de kleuren en lettertypes goed in te stellen zijn. Het is wel te downloaden bij Download.com

• Alarmnummer
TwoR schreef op 16 September 2003 @ 08:29:
Om te proggen gebruik altijd UltraEdit. Ik vindt dit echt een mega fijn programma omdat je makkelijk met veel bestanden kan werken en de kleuren en lettertypes goed in te stellen zijn. Het is wel te downloaden bij Download.com
Ik heb hem zelf ook een tijdje gebruikt. Ik vind het alleen erg vervelend dat er maar 1 centraal bestand was waar alle syntax highlighting voor alle formaten in zit. Verder vind ik de fileview erg vervelend omdat je alleen de directories kan zien (en de files van de geopende directory). Bij Crimson Editor heb je deze problemen niet. Verder is ultraedit ook niet gratis ;)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Rjhextensions en WhoLockedMe, where were you all my life? _/-\o_

Bedankt Alarmnummer. Ik had die dingen natuurlijk ook zelf kunnen schrijven, maar ik miste een paar tools :P

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Alarmnummer
GrimaceODespair schreef op 16 september 2003 @ 08:51:
Rjhextensions en WhoLockedMe, where were you all my life? _/-\o_

Bedankt Alarmnummer. Ik had die dingen natuurlijk ook zelf kunnen schrijven, maar ik miste een paar tools :P
Het zijn idd geweldige tools. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat windows commander stiekum links openhoud naar files en ik ze daarom niet kan deleten. Nouja.. ik weet in ieder geval wie de dader is.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
in overleg met de topicstarter gaan we naar Programming & Webscripting toe :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Mijn complete toolset thuis/regulier werk:
• Visual Studio.NET 2002
• Visual SourceSafe 6.0c
• Borland C++ Builder 5

Tijdens huidige detachering:
• OpenVMS 7.2.1 (ancient OS)
• Bijbehorende ancient compiler (GCC-branch uit omstreeks 1995)
• DOS-mode 'ed' variant zonder syntax-highlighting, auto-indent e.d.
• Onbruikbare debugger

Professionele website nodig?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

@Home
Visual Studio 6
Visual Sourcesafe 6
Ultraedit (voor java, php en ASP)
javac
make.bat (moet nogeens naar echte make tools gaan kijken)

@Work
MultiEdit
Progress AppBuilder (v9)
Progress User Interface Builder (v8)

PS. Weet er iemand of er ook zoiets bestaat als een make tool voor VB? Wat dus versie nummers in de project file kan zetten en sources + binaries archiveren enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Gerco op 16-09-2003 15:37 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik heb ooit nog vi in m'n toolset gehad. :D (Da's nog niet zo heel lang geleden trouwens).

M'n toolset bestaat momenteel uit:

• Visual Studio.NET 2002 (@work)
• Visual Studio.NET 2003 (@home)
• Visual SourceSafe
• Borland Delphi 5
• PL/SQL Developer
• Query Analyzer
• Textpad (handig om textfiles te editten)

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
Het gaat mij meer om handige (gratis) tools die voor alle windows mensen handig zijn. Het gaat me niet zozeer om dikke pakketten zoals VS.net ed.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Niet mijn tools (die mogen niet in dit Win32 topic :| ) , maar wel een mooie lijst: Scott Hanselman's Ultimate Developer and Power Users Tools List. Met name gericht op .NET ontwikkeling.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18

Peetman

Tjah....

• Crimson editor
• frHed - Hex editor
• Ollydbg - dubug tooltje

en dan nog pakketten als
• IBM Websphere Developer Studio
• MS Visual Studio
• Sun ONE Studio
• Domino Designer

[ Voor 8% gewijzigd door Peetman op 16-09-2003 15:48 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
MSVC++ 6 natuurlijk voor het Win32 werk, maar ook bijvoorbeeld Macromedia's Fireworks voor icoontjes, achtergrondjes, etc.. ook gebruik ik veel FileZilla, TortoiseCVS natuurlijk ook :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
mbravenboer: _O_

thuis eens eea downen. :P

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
mbravenboer schreef op 16 September 2003 @ 15:39:
Niet mijn tools (die mogen niet in dit Win32 topic :| )
Dan open je toch even een non windows topic? ;) En anders krijg je zo`n enorme lading tools door elkaar, het lijkt me handiger dat dit een win32 only blijft.
, maar wel een mooie lijst: Scott Hanselman's Ultimate Developer and Power Users Tools List. Met name gericht op .NET ontwikkeling.
http://www.codeguru.com/system/TaskManagerEx.html

Deze lijkt me erg handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Alarmnummer op 16-09-2003 16:09 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 16:18
MS Powertoys: Send to clipboard as name/send to clipboard as contents/send to any folder.
Een aantal regkeys voor: copy to folder../move to folder..

4NT: Niet gratis als alternatieve (uitgebreidere) C.L.I. en 4NT prompt here, deze kun je dus in elke dir uitvoeren. Deze heeft echt tig opties, ook voor batchfiles etc.

Hexworkshop: Ook niet gratis, maar ik gebuik een oude vrij te verkrijgen versie.

Textpad: Analoog aan Hexworkshop, maar deze is ook ideaal voor te programmeren/debuggen (met highlighting van functies & procedures etc.).

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Mijn werkset bestaat uit:

- Visual Studio .NET 2003
- SQL Server Enterprise Manager
- SQL Query Analyzer
- RoboHelp
- Infragistics (div .NET Controls zoals Grid, Chart, Combo)

• SPee
  • Laatst online: 20:20
Ik gebruik textpad
en eclipse (niet zo groot als je zou verwachten, toch uitbreidbaar en gratis :)

let the past be the past.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22

Tomatoman

Fulltime prutser

DebugView (freeware): 'This program intercepts calls made to DbgPrint by device drivers and OutputDebugString made by Win32 programs. It allows for viewing and recording of debug session output on your local machine or across the Internet without an active debugger.'

Erg handig om te debuggen buiten de IDE om. Gewoon een paar OutputDebugString() aanroepen in je progsel zetten en klaar is tomatoman.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hex Workshop, een hexeditor voor windows
Dependency Walker, voor het inzien van geexporteerde en geimporteerde functies binnen dll's en executables
UPX - Ultimate Packer for eXecutables :)

daemon tools, een tooltje waarmee je cd en dvd images kunt mounten (ondersteund heel veel image formaten)
UltraMon, een handig tooltje om je multimonitor setup te tweaken

Verder heb ik nog wat handmatige tweakers, zoals een snelkoppeling naar heel veel programma's waaronder notepad, wordpad, PSP en Visual studio in je SendTo folder

Wat ik zoek is eigenlijk nog een tooltje dat alle clipboard copys monitord, zodat je een soort van history kunt opvragen

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2003 17:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ik gebruik voor het devven:

Visual Studio 6
Gewoon een fijne ontwikkel omgeving alleen alle extra's als die MFC blaat mag van mij weg. (Ik heb het niet zo op My First Coding, ben een Win32 plain C programmeur :D)

TextPad
Voor mijn brainstorm typjes en mijn resource en project file cleaner. Ik heb namelijk een hekel aan al die extra zut die Bill bij de project bestanden gooit, heb je niet (altijd) nodig, en gooi ik dus gelijk weg.

Verder gebruik ik ook vaak Dependency Walker en Spy++.

Ik heb ook een tijd met Delphi moeten klooien, maar ik blijf erbij Visual Studio 6 + MSDN Library = _o_. Ik ben ook nog niet toegekomen om met de nieuwste VS te werken maar dat zal vast ook fijn werken.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:52

RayNbow

Kirika <3

Ik gebruik ConTEXT om Java proggies te typen :)

(Maar het kan natuurlijk ook voor andere tekstbestanden worden gebruikt)

[ Voor 31% gewijzigd door RayNbow op 16-09-2003 18:16 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Om te prutsen heb ik het volgende arsenaal tot mijn beschikking:
- Borland Delphi 6
- Borland JBuilder 8
- Borland C# Builder (MOET JE GEPROBEERD HEBBEN ALS JE C# en .NET LEUK VIND, Personal is gratis te dl)
- UltraEdit (voor scripting: PHP / ASP / JS)
- MacroMedia Dreamweaver voor het visuele gedeelte van het maken van webpagina's (nee, html tabellen maken in een text editor is niet leuk :)).
- UPX (om executables heel klein te kunnen maken, na het compilen)
- CVS (TortoiseCVS als client --> heel fijn werken, ViewCVS als webinterface)
- Innosetup voor het maken van installatie's (ook heel handig... veel uitbreidingen voor te vinden)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

OllyDbg
Ik gebruik normaal de debugger van visual studio maar soms ook ollydbg, een goede en gratis debugger (al genoemd maar nu met link).

Spy and capture
Handige window spy.

HIEW (site down?)
Hex editor, gebruik het al tijden en het is zo oud dat het nog een DOS programma is maar heeft een hoop features om PE bestanden (executables dus) te bewerken dus blijft m'n fav hex editor.

MemProof
Eigenlijk voor borland producten maar werkt ook wel voor VC apps, memory & resource leak debugger.

Platform SDK
De nieuwste C++ includes, libraries en documentatie van het grootste deel van de windows API. Onmisbaar voor de win32 programmeurs.

Programmertools.org
Site met een hele hoop tools

Sysinternals.com
Hoop goede tools.

[ Voor 13% gewijzigd door madwizard op 16-09-2003 20:10 ]

www.madwizard.org

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Ik programmeer altijd in 'Vim', dat is vi voor Windows. Werkt simpel, snel, is klein en als je eenmaal al die comando's uit je hoofd kent kun je je ook een weg banen in zowat alle *nix varianten, waarin vi standaard al in zit.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 21:22
Winamp verhoogt mijn productiviteit ook behoorlijk hier :)

Onvoorstelbaar!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op 16 September 2003 @ 17:47:
Wat ik zoek is eigenlijk nog een tooltje dat alle clipboard copys monitord, zodat je een soort van history kunt opvragen
En dat tooltje heb ik vannacht in elkaar zitten draaien :Y)

hier te downloaden
Is verder nogal een basic proggie, en je moet 'm even handmatig in de startup zetten ofzo :)

Maar doet desalniettemin wat je wilt ;)
Mail bugs naar oisyn@tweakers.net ovv Clipboard History

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Visual Assist van whole tomato software: plugin voor VC++, verbetert code completion, geeft type en parameter info, en zo nog het één en ander. Voor .NET schijnt er ook een versie te zijn, maar daar heb ik nog geen extra tools nodig gehad B) Niet gratis, helaas, wel trials beschikbaar.

WndTabs: plugin voor VC++, biedt makkelijke tabjes om tussen al je open documenten heen en weer te huppelen. Niet beschikbaar en niet nodig voor .NET. Voor VS6 echter volstrekt onmisbaar, zwaar customizable en bovendien hartstikke gratis :)

edit:
Bijna op Crimson Edit verliefd geworden. Geen searchable help, geen hex edit en geen replace in files (althans, ik kon ze dus niet vinden :)). Maar dat zijn geen frequente grappen... Voor de rest kan dit geintje zich meten met UltraEdit, en dat zeg ik niet snel. ConText en TextPad vond ik allebei iig k*t. Ik ga deze zeker voor het webdevven proberen _/-\o_

WhoLockedMe geeft in mijn geval denk ik altijd óf Windows, óf Visual Studio(-apps) als schuldige, maar http://www.codeguru.com/system/TaskManagerEx.html (van die handige lijst) lijkt ook mij ONTZETTEND handig; vooral als d'r weer eens een threadje ergens achter is blijven haken en VS.NET 'm kwijt is. Ook leuk om de source eens te bestuderen.

Note to self: memproof ook maar eens testen, klinkt goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Rataplan op 18-09-2003 07:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Alarmnummer
Rataplan schreef op 18 September 2003 @ 07:08:
[edit]Bijna op Crimson Edit verliefd geworden. Geen searchable help, geen hex edit en geen replace in files (althans, ik kon ze dus niet vinden :)). Maar dat zijn geen frequente grappen... Voor de rest kan dit geintje zich meten met UltraEdit, en dat zeg ik niet snel. ConText en TextPad vond ik allebei iig k*t. Ik ga deze zeker voor het webdevven proberen _/-\o_
Vooral de directory structuur aan de linkerkant vind ik geweldig omdat je dus meerdere directories tegelijkertijd open kan hebben en ook van die directories de inhoud kan bekijken. Dit is voor mij enorm handig omdat ik werk met veel kleine tekstbestanden die her en der verspreid liggen. Dit is voor mij het argument om crimson te verkiezen boven de anderen.

Verwijderd

ik mis SciTE in dit verhaal? De meeste heerlijke editor die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Lexers voor veel verschillende talen en ook gratis!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Voor VC6 essentieel: STLFilt
Als je op remote machines bezig bent: WinDbg

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1