iemand enig idee of je ook van s-video van je videokaart naar coax kan gaan om zo de zooi op tv te krijgen ?
je kan wel van s-video naar scart, maar niet naar coax dacht ik omdat het geloof ik niet op een frequentie uitzend...
Dacht ik toch...
Dacht ik toch...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Het kan wel. Ik heb bij conrad geloof ik wel eens een kastje gezien dat Svideo naar coax omzette. Kan ook ergens anders geweest zijn overigens, maar het bestaat iig wel
Verwijderd
Het kan wel maar die zetten het compesite video om naar het coax singaal, die dingen kosten rond de 5 euro. De elektroboer heeft vast wel zo modulater voor je liggen
.
Verwijderd
Het kan wel, maar niet met "gewoon" een koppelstukje. Het signaal moet naar een RF-signaal worden omgezet, en op een bepaalde frequentie op de coax "uitgezonden" worden. Deze kastjes bestaan, maar zullen zeker geen €5,- kosten.
vroeger had ik al zo'n din voor mijn super nintendo, koste geloof ik iets van 25 gulden. Ding helaas weer verkocht dus kan het nou niet uit proberen
Ik heb zon ding voor de PS2 gekocht, mijn vriendin had ook alleen maar coax in op haar tv.
Ding koste iets van €45
Ding koste iets van €45
Verwijderd
S-video = Coax (2 voudig coaxiaal draad voor luminance/chrominance)
Wat jij bedoelt is dat je met een modulator van S-video signaal naar Antennesignaal wilt.
Wat jij bedoelt is dat je met een modulator van S-video signaal naar Antennesignaal wilt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 22:19 ]
Of men neme een oude video met scart-ingang. s-video aansluiten op de scart-ingang en de video op de scartingang zetten, huppekee je hebt signaal op je coax! een oude video is vast wel ergens te krijgen.
s-video is 4 kabeltjes. echt waar. niet verwarrend maken nu.
OF zelf bouwen: http://www.web-ee.com/Sch...odulator/rf_modulator.htm
nee, composiet = coaxachtige kabel - met een kern en daaromheen de mantelVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:43:
S-video = Coax
s-video is 4 kabeltjes. echt waar. niet verwarrend maken nu.
OF zelf bouwen: http://www.web-ee.com/Sch...odulator/rf_modulator.htm
[ Voor 56% gewijzigd door BuG2FiX op 12-09-2003 15:01 ]
zelfde probleem hier en heb het bovenstaande gedaan maar nu is het enkel zwart-wit...Jur schreef op 12 september 2003 @ 14:57:
Gewoon een oude videorecorder ertussen zetten.
doet de tv ook bij aansluiten s-video via scart btw.
composiet op scart geeft wel kleur maar ik heb nu eenmaal een 15m s-video kabel en wil die ook gebruiken...
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 12-09-2003 15:18 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Probleem is vaak dat je video geen s-video ondersteund, waarschijnlijk oude videorecorder?
Don't dream your life, live your dream.
dan wordt het dus toch een RF modulator....
of je koopt een s-video naar composiet plugje (Female-male) en stopt die in de scartingang van je TV (ik begrijp nu dat de tv die wel heeft).
overigens is dat zwart-wit al vaak besproken. bij mij was TVtool de oplossing. ik kan daarmee de s-video op 'composiet' signaal zetten. toen was er kleur.
voor die verloopjes en het zwart wit verhaal... LEES DE FAQ , die kun je zelf makkelijk bouwen
De grote tv-out FAQ
of je koopt een s-video naar composiet plugje (Female-male) en stopt die in de scartingang van je TV (ik begrijp nu dat de tv die wel heeft).
overigens is dat zwart-wit al vaak besproken. bij mij was TVtool de oplossing. ik kan daarmee de s-video op 'composiet' signaal zetten. toen was er kleur.
voor die verloopjes en het zwart wit verhaal... LEES DE FAQ , die kun je zelf makkelijk bouwen
De grote tv-out FAQ
[ Voor 28% gewijzigd door BuG2FiX op 12-09-2003 15:28 ]
idd een oudje
tv was ook een goedkoop modelletje dus die zal hetzelfde probleem hebben...
[edit] hmmm, eerst tv-tool dan maar eens proberen
tv was ook een goedkoop modelletje dus die zal hetzelfde probleem hebben...
[edit] hmmm, eerst tv-tool dan maar eens proberen
[ Voor 43% gewijzigd door Puppetmaster op 12-09-2003 15:27 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Juist.Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:43:
S-video = Coax (2 voudig coaxiaal draad voor luminance/chrominance)
Want mijn TV heeft dus geen scart aansluiting
Maar't is verder wel een mooi groot ding, dus beetje antiek maakt me weinig uit. Kijk zowiezo nauwelijks TV. Een keer een filmpje van de PC zou echter wel leuk zijn, dus dan maar op zoek naar een modulator
Zaten oa in de MSX computers.FragFrog schreef op 13 September 2003 @ 18:42:
[...]
Juist.
Want mijn TV heeft dus geen scart aansluiting
Maar't is verder wel een mooi groot ding, dus beetje antiek maakt me weinig uit. Kijk zowiezo nauwelijks TV. Een keer een filmpje van de PC zou echter wel leuk zijn, dus dan maar op zoek naar een modulator
verder zijn ze los ook te krijgen, oa bij Pollin in Duitsland.
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=224&p=pi&pi=2489
Conrad heeft ze ook wel denk ik
Edit: Dat is dus composite -> coax.
Svideo -> coax kan zo'n modulator niet, maar svideo is met 1 condensator om te zetten naar composite.
Dat is ook handig als je tv/video wel een ingang heeft, maar niet svideo aankan (en dus zwart-wit beeld geeft)
http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html
[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2003 18:50 ]
Pagina: 1