Heel vreemd statisch probleempje + wxp mobo vraag

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:40
Beste mensen,

Ik zat net bij een klant die problemen had met haar nieuwe pc en diskette station. Ik ben zo'n 3 uur aan het zoeken geweest en de oplossing om de diskette station aan de gang te krijgen was door de plastic (:?) voorkap van de pc af te halen. Als ik dat deed dan werkte het diskette station en als ik hem er weer op klikte pc opnieuw startte dan werkte het weer niet. Ik ben echt een uur zo bezig geweest kap erop herstarten, kap eraf herstarten en in welke volgorde dan ook als die kap eraf was dan werkte dat ding weer :?

Dus ik vertel dat aan die vrouw zegt ze: "jah dat had mijn Frank ook een tijdje geleden maar dan met de rewriter :? 8)7 |:( (wel een andere kast overigens) Dus zijn helemaal uit gelegt wat zijn verhaal was. Bleek dat ze die kast later naar 1 of andere systeembeheerder hadden gebracht maar die wist er ook geen raad mee. Uiteindelijk hadden ze w98 geinstalleerd ipv xp en toen bleek het probleem verholpen te zijn.

Affijn heeft iemand dat hier vaker meegemaakt of kan iemand mij vertellen waar dit eventueel aan kan liggen ???

Vraag2:

Als ik nou een nieuwe kast zelfde hw maar ander mobo neerzet en haar harde schijf over bouw werkt haar xp dan nog ??
Moet ik dan nog rekeining houden met de activatie code van ms ? Want ik heb haar pc vorige week net helemaal op gezet en ik vind het echt heel lullig staan als ik nou weer heel dr windows enzo opnieuw moet opzetten.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Over dat eerste probleem doet hij dat ook met een ander diskette station.
Verder nog, bij verandering van mobo is het aan te raden om toch windoos opnieuw te installen.

Verwijderd

Als je nieuwe mobo erin zet moet je zo bie zo bijhorende
chipset drivers installeren. anders gaat het nooit goed werken.

maakt de floppy drive niet ergens contact met de kap?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
1e probleem: controleer of er iets mis is met de floppydrive door een andere te testen. Zoniet, dan de PC goed aarden (!) en kijken of er ergens kortsluiting ontstaat, misschien een kabel die raar knikt, etc. Wat meer uitleg dan 'doet de pc het niet' is ook gewenst.

2e probleem: maakt in principe niet uit, zolang je maar niet van single-proc naar multi-proc of vica versa gaat. Je mag naar ik meen tot 10 onderdelen vervangen voordat je opnieuw moet activeren, dus daar hoef je je zowiezo geen zorgen over te maken. Maar waarom ander mobo als ze nu een goed werkend exemplaar in de kast heeft, als je verder niks met de hardware doet? Sneller of stabieler zal'ie er niet op worden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 13:00:
Over dat eerste probleem doet hij dat ook met een ander diskette station.
Verder nog, bij verandering van mobo is het aan te raden om toch windoos opnieuw te installen.
Jepz dat doet hij ook met een ander diskette station
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 13:20:
maakt de floppy drive niet ergens contact met de kap?
Jah hij raakt die kap idd maar het klemt niet ofzo.
FragFrog schreef op 12 September 2003 @ 13:29:
1e probleem: controleer of er iets mis is met de floppydrive door een andere te testen. Zoniet, dan de PC goed aarden (!) en kijken of er ergens kortsluiting ontstaat, misschien een kabel die raar knikt, etc.
Pc goed aarden is idd ook een goed idee. Ik zal nog wel ff kijken of dat beter gaat.
2e probleem: maakt in principe niet uit, zolang je maar niet van single-proc naar multi-proc of vica versa gaat. Je mag naar ik meen tot 10 onderdelen vervangen voordat je opnieuw moet activeren, dus daar hoef je je zowiezo geen zorgen over te maken. Maar waarom ander mobo als ze nu een goed werkend exemplaar in de kast heeft, als je verder niks met de hardware doet? Sneller of stabieler zal'ie er niet op worden :)
Ok tnx voor de info.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl