Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Met Dell gebeld, maar die weten ook niet hoe et moet
aangezien niemand hier reageerd neem ik aan dat het gewoon niet optelossen valt. stom man. Ik zoek altijd nog verder
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Zoeken op Google met 'dell 122t random mode' levert meteen vijf hits op, waaronder http://support.jp.dell.co...lto/en/122t_lto/admin.htm
waarin staat vermeld:
To use Random Mode, you do not need to configure anything from the autoloader front panel, but your backup software package must support autoloaders, which often requires the additional installation of an autoloader/library software module.
Oftewel, snapt Ultra Bac wel dat het een LTO loader is?
waarin staat vermeld:
To use Random Mode, you do not need to configure anything from the autoloader front panel, but your backup software package must support autoloaders, which often requires the additional installation of an autoloader/library software module.
Oftewel, snapt Ultra Bac wel dat het een LTO loader is?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Die paginas heb ik ook allemaal wel gelezen... En ultra bac zou het moeten weten ja. heb nu vrij maar ga maandag weer verder klooien er mee en hopelijk komen we er dan uit. Ik zal maandag gelijk even checken of de autoloader/library software module wel correct geinstalleerd staat...
Samengevat lijkt het mij ook dat je het in de software moet zoeken. Als ik een kijkje neem in de programming guide voor IBM LTO autoloaders, waarvan het kleinste model wel wat weg heeft van die Dell, staan alle SCSI en driver commands erin om van sequential naar random mode te gaan http://www.mwtss.com/Refe...ogramming%20Reference.pdf
Aan de andere kant kan zo'n 3580 autoloader via het frontpanel in beide modes gezet worden, dus is het ook een kwestie van firmware in de loader.
Aan de andere kant kan zo'n 3580 autoloader via het frontpanel in beide modes gezet worden, dus is het ook een kwestie van firmware in de loader.
Bedankt voor je reactie maar daar lag het dus niet aan. We zijn er nu dik een maand ander half maand mee bezig geweest tot dat ik het ontdekte. De SCSI kaart, die liep op HOST ID 7. Laat de LTO Autoloader nou ook id 6 en 7 hebben. Dat kon dus niet goed gaan. Ik pleur de SCSI Host id van de kaart op 8 en HOI! Lopen als lassie...
Toen wou het nog niet helemaal okay gaan dus heb ik in de registry even de library controle geloof ik aangepast drive1 en drive0 op tape 1 en tape 0. nu loopt ie als lassie!
Toch bedankt voor je reactie!
Toen wou het nog niet helemaal okay gaan dus heb ik in de registry even de library controle geloof ik aangepast drive1 en drive0 op tape 1 en tape 0. nu loopt ie als lassie!
Toch bedankt voor je reactie!
Ik deel met jou even dit moment met een heel hoog DUH.... gehalte 
Want ja, welke fabrikant levert nu in hemelsnaam een device uit die standaard op ID 7 staat!
Want ja, welke fabrikant levert nu in hemelsnaam een device uit die standaard op ID 7 staat!
Pagina: 1