Ik moet eerst even zeggen dat ik nog niet heb gekeken naar hoe die RTE precies werkt, maar ik ben toch even benieuwd ben of het volgende dat ik voor elkaar wil krijgen mogelijk moet zijn?
Namelijk het met een kleurtje aangeven van gereserveerde woorden net zoals in Dreamweaver e.a.
Ik zat zelf te denken dat het dan ongeveer op deze manier zou moeten gaan:
En dan bij het opslaan de html-tags - die gebruikt zijn om de gereserveerde woorden aan te geven - weer strippen. Op zich zou ik het helemaal mooi vinden als ik woorden in verschillende kleuren zou kunnen zetten zonder html-tags te hoeven gebruiken, dus dat ik zeg maar via de eigenschappen van de RTE instel dat bv. '[user_name]' blauw moet worden, zeg maar net zoals bold in de RTE als extra dik zwart wordt aangegeven.
Namelijk het met een kleurtje aangeven van gereserveerde woorden net zoals in Dreamweaver e.a.
Ik zat zelf te denken dat het dan ongeveer op deze manier zou moeten gaan:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| //Pseudo code function CheckReservedTerms(sRichTextEditor, sTerm) { sRichTextEditor.replace(sTerm, '<font color="blue">' + sTerm + '</font>'); } |
HTML:
1
2
| <-- Pseudo html --> <input="richtexteditor" name="richtext1" onChange="javascript:CheckReservedTerms('richtext1', '[user_name]')"> |
En dan bij het opslaan de html-tags - die gebruikt zijn om de gereserveerde woorden aan te geven - weer strippen. Op zich zou ik het helemaal mooi vinden als ik woorden in verschillende kleuren zou kunnen zetten zonder html-tags te hoeven gebruiken, dus dat ik zeg maar via de eigenschappen van de RTE instel dat bv. '[user_name]' blauw moet worden, zeg maar net zoals bold in de RTE als extra dik zwart wordt aangegeven.