Toon posts:

[WiFi] Antenne bereik AP <--> Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een antenne eenzijdig of tweezijdig? Ik bedoel, werkt de antenne alleen van de AP naar de client. Of is er ook invloed van de antenne die op de PCI of PCMCIA kaart van de client zit? Als er een betere antenne op de PCI kaart van de client zit, heeft die dan ook bereik naar de AP. Zodat ze mekaar in het "midden" van de afstand "ontmoeten" en zo bereik hebben??

Wazig verhaal :? Maar ik hoop dat jullie het snappen :P :+

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06
Volgens mij is het zo dat wanneer je een antenne zou verbeteren, dat hij verder kan zenden, maar ook beter kan ontvangen. Dus hoef je een antenne maar aan 1 kant te vervangen om al beter bereik te krijgen.

Ik denk dus tweezijdig :)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
DrJamez schreef op 12 September 2003 @ 12:01:
Volgens mij is het zo dat wanneer je een antenne zou verbeteren, dat hij verder kan zenden, maar ook beter kan ontvangen. Dus hoef je een antenne maar aan 1 kant te vervangen om al beter bereik te krijgen.

Ik denk dus tweezijdig :)
Ja precies, dat dacht ik ook. Alleen ik twijfelde. Verder heb ik dan gelijk nog een vraag.

Uit grootmoeders tijd: Kennen jullie de BNC netwerkkabel nog ? :+
Zou deze op die uitgang passen van AP, om bijvoorbeeld zo de antenne (bij het raam) op een andere plaats neer te zetten? :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 12:04:
[...]

Uit grootmoeders tijd: Kennen jullie de BNC netwerkkabel nog ? :+
Zou deze op die uitgang passen van AP, om bijvoorbeeld zo de antenne (bij het raam) op een andere plaats neer te zetten? :D
Ehm ligt misschien aan mij maar ik snap je vraag niet helemaal .... Welke uitgang van de AP?

Verwijderd

nee die bnc connector past niet op je uitgang. Daar komt nog bij dat de rg58 coax kabel die daar aan zit niet echt geschikt is voor de hoge frequentie van je AP.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat word dus evt. een extra onmi antenne voor extra bereik.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nu heeft mijn over buurjongen een WiFi PCI 54G kaartje gekocht. Als ik met mijn laptop bij zijn raam sta (zijn kamer is aan de zijkant van hun huis) dan heb ik verbinding met mijn accesspoint (+/- 50/60 meter) gewoon 2Mbit. Alleen zijn PC staat 2 meter van zijn raam onder een bureau, en pakt dus NET NIET het signaal van mijn AP.

Hoe kunnen we nu het beste dit oplossen??????

Verwijderd

Topicstarter
Heb een cantenna besteld. Ik laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn :+
Pagina: 1