Toon posts:

digitale out audigy 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb mij een versterker van sony (str db-780) aangeschaft die mij uitstekend bevalt, mr nu wil ik die digitaal verbinden met m'n audigy 2 kaart...ik heb een standaard optische kabel (male-male) gekocht, mr di past natuurlijk niet achteraan in m'n pc...welke kabel moet ik nu nog kopen opdat hij der wel in past? Op de site van audigy zeggen ze een 'minijack to din cable' mr de tekening is niet echt duidelijk, want ik heb een 'male-male' kabel, mr de optische kabel op di site ziet er eerder uit als een 'female-male' kabel...
wat heb ik nu iig nog nodig??

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb dezelfde versterker, en ook aan mijn pc hangen, maar ik heb er gewoon een coax tussen liggen, met aan de ene kant een mini jack(mono) en aan de andere kant een tulp :P

en het werkt perfect, misschien een oplossing :?

get rich or die try'in

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
@ModmaN: Ja precies, zo hoort het ook :) ik had ook een optische kabel gehaald eerst, maar toen kwam ik erachter dat hij dus gewoon coax was :P

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
aha, dus ik ben niet alleen violator :P
oke, ik ga dan maar zo'n mini jack to coax aanhangen e...
nu heb ik al de opt kabel voor m'n dvd, nu nog een dvd kopen :D

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

let er wel op dat je in de surroundmixer "digital output only" aanvinkt anders doet ie het niet

succes !!

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb ik naar 'tuyttens' gebeld (audio speciaalzaak) keken ze NOG raarder toen ik een kabel vroeg van mini-jack naar coax, ze gaan het 'bespreken' met de collega's en mij zo snel mogelijk terugbellen als er een uitkomst gevonden is...
wat een gedoe voor een gewone kabel zeg :{

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

je moet de stekkers er zelf aanzetten, das veel makkelijker en goedkoperder :P

get rich or die try'in

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33
Je kunt gewoon zo'n audiokabel gebruiken die aan de ene kant een 3,5mm ("hoofdtelefoon") aansluiting heeft en aan de andere kant 2 tulp (rood en wit).
Ik ga er dan wel van uit dat je zo'n "standaard" kabel thuis hebt liggen :)
Je sluit de 3,5mm op de digitale uitgang van je soundkaart aan en ALLEEN DE WITTE tulp op de digitale (coax) ingang van je versterker.
Ik heb zelf een plugje van (mono) 3,5mm naar tulp waarop ik dan een gewone composite-video kabel aansluit (zo'n tulp (geel) -> tulp (geel)), maar las dus laatst dat dat helemaal niet nodig is.
Het digitale signaal komt op het linker kanaal van de 3,5mm, vandaar dat je alleen de witte plug hoeft aan te sluiten.
Hopelijk heb je dus zo'n kabel in huis en ben je zo geholpen!
BTW, zoals in eerdere reply vermeld, WEL even in de mixer aangeven dat er een digitaal signaal doorgestuurd moet worden.

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
ModmaN schreef op 12 September 2003 @ 12:40:
let er wel op dat je in de surroundmixer "digital output only" aanvinkt anders doet ie het niet

succes !!
vroeger stond er zo'n soundmixer icoontje rechtsonder, mr na formateren en zo niet meer...kheb gekeken in het configuratiescherm, daar kan je bij de geavanceerde eig vh geluid dat precies niet instellen...waar dan wel?
of kan ik di soundmixer ergens downloaden?

thx

Verwijderd

Topicstarter
ok gevonden, np
Pagina: 1