Netwerk > 1 pc komt internet niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
We zitten hier met 4 pc's en ADSL, komt binnen op een HUB en alle pc's zijn op die HUB aangesloten.

Tot voor kort werkte alles gewoon goed, al hele lange tijd; maar opeens komt 1 van de pc's het internet niet meer op. De netwerk verbinding is er wel, immers (er wordt in XP gedraaid) onderin staat wel een icoon van een enabled local area network. Er worden in de duizenden packets sent, maar slechts een paar 10tallen received. Alle ip's kloppen wel gewoon op die pc.

Als ik internet op ga gaat IE heel lang: finding www.google.com , maar verder dan finding x komt ie niet. Outlook en MSN kan ook geen verbinding met het internet leggen. Pingen lukt ook niet.

De kabels heb ik al allemaal verwisseld om te kijken of er eentje gewoon niet goed van was, maar dat was niet de oplossing. Het rare is dat de verbinding er gewoon is maar toch komt deze pc het internet niet op (sinds kort! :s). Wat kan er gebeurd zijn/aan de hand zijn?

Verwijderd

wat zijn de instellingen van je netwerk

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
tis gewoon zo'n standaard netwerk die xp maakt met de wizard

maar wat voor instellingen wil je precies weten?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- doen chatprogramma´s en e-mail het nog vanaf die pc?
- kun je een website pingen? bv ilse.nl zo nee, kun je de pc die internet deelt pingen?
- kun je binnen je netwerk dan nog wel bestanden over zetten of shares benaderen?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
de ipconfig /all zou handig zijn...

maar scan die PC eens met Ad-Aware ofzo... de winXP firewall uitstaan?

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
sh4d0wman: nee/nee/nee

winXP firewall staat uit

ipconfig:

ip adress: 145.94.195.196
subnet mask: 255.255.192.0
default gateway: 145.94.192.1

wat moet jenog meer weten?

Verwijderd

Probeer je Gate-Way eens te pingen en indien dit lukt, check je DNS server adressen eens.

Verwijderd

Hoe is router ingesteld.
Ondersteund deze ook DHCP.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

assass schreef op 12 September 2003 @ 12:04:
ipconfig:

wat moet jenog meer weten?
staan al je subnetten op 255.255.192.0 ?? zo nee, deze even aanpassen.
zo ja, dan moet ik weer even verder denken ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
moeilijk te reageren als je internet niet werkt

thnk god for internet cafe's

uhm... kan wel op het hele lokale netwerk komen (4 pc's), zonder problemen kan ik bestanden met ze delen etc

kan alleen geen eens mn dns server pingen!

snap er echt niks van, het kan niet de een of ander virus zijn?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

Waarom gebruik je voor 4 PC's in een netwerk eigenlijk 'public' ip's? en geen range van private bij 10.0.0.x of gebruikelijker:192.168.0.x oid :?

Je netmask zou ik trouwen gewoon op 255.255.255.0 zetten

Het resultaat is trouwen geen ipconfig /all want die is uitgebreider

edit: Of heb je van je ISP 4 public IP's gekregen?

[ Voor 14% gewijzigd door BoAC op 23-09-2003 14:57 ]

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:23
Je moet je gateway instellen

---

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

RePlayer schreef op 23 september 2003 @ 15:00:
Je moet je gateway instellen
Hu?

En dit dan :?
ipconfig:

• Bikkel-Rulez
  • Laatst online: 21-12-2025
pingen binnen het netwerk lukt wel ??

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
BoAC schreef op 23 september 2003 @ 14:56:
Of heb je van je ISP 4 public IP's gekregen?
yup dat laatste

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Bikkel-Rulez schreef op 23 september 2003 @ 15:16:
pingen binnen het netwerk lukt wel ??
yup

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

stap 1: heb het niet zien staan maarrem, kijk ens achter op je nic, lampjes branden? stap 2
Stap 2: Heb je bij network property's, property's van TCP/IP DHCP aan staan? zo nee stap 3 zo nee stap 4
Stap 3: Zet enable DHCP aan ( nederlands: Automatisch een IP verkrijgen, dit kan je vinden door echtermuisknop te doen op network neighborhood en dan properties,en dan lan connection en dan TCP/IP protocol aanklikken. ) ga naar Stap 4
Stap 4: Ga naar : Start=>uitvoeren> type: Run. nu opent een DOS promp (noob stylish) tik hier in : ipconfig /all |more (en geef je bevindingen hier) staat er niks geef dan het volgende commando in de DOS prompt ipconfig /release Enter. nu moet er overal 0.0.0.0 staan.
Vervolgens geef je het volgende in : ipconfig /renew, wanneer je nu nog geen ip kan verkrijgen van je DHCP servert (jouw ISP deelt die ook uit als je geen router hebt) dan heb je connectie problemen vanaf die nic en zou ik die maar ens checken in een andere pc.

heb je vragen verder? voeg me maar toe op msn....deze stappen zijn voor de ietwat beginner, heb je verdere vragen spit it out!

Bears and Bulls

Verwijderd

Het lijkt alsof het probleem bij jullie modem of server ligt. Misschien is het handig als je deze ook even vermeld.

Verwijderd

Die ipconfig is van zn gateway hoor, niet van de interne machine.

Vuistregels:
- Extern IP op de externe nic van de gateway (of router)
- Intern IP op de interne NIC, 192.168.0.0/24 voldoet normaal gesproken (192.168.0.x dus, subnet van 255.255.255.0), je gateway op 192.168.0.1 configgen, de rest op alle behalve 255 en 1, en internet connectie sharen op manier X.

Als je vanaf een interne doos niet kan internetten maar WEL 192.168.0.1 kan pingen, check je connection sharing, als je niet kan internetten en ook niet kan pingen, check bekabeling, heb je links etc. heb je niet een router waarbij je je MAC adres heb gefaked en dus in die machine dezelfde hebt als de router, wanteuhhh, dat vind ARP niet liev ;)

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ok ik heb ipconfig /all gedaan, instellingen die ik krijg:

windows ip configuratie

host name: RAMON
primaire DNS achtervoegsels:
knooppunt type: onbekend
ip routing ingeschakeld: nee
wins proxy ingeschakeld: nee

ethernet adapter lan verbinding

fysiek adres: 00-10-06-09-55-66

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
hmm ok ben een tijdje bezig geweest vannacht, en zit nu op een heel ander punt, lees hier mijn bevindingen na ipconfig /all... ziet er goed uit vind ik maar alsnog geen internet :s

windows ip configuration:

host name: hugo
primary dns suffix:
Node type: hybrid
ip routing enabled: yes
wins proxy enabled: no

ethernet adapater locar area connection:

connection-specific dsn suffic: tudelt.nl
desscription: realtek blablablabla pci ethernet adapter

phyisical address: 52-54-blablablab
dhcp enabled: yes
autoconfiguration enabled: yes
ip adrdress: 145.94.195.196
DNCP server: 145.94.192.1
DNS servers: 130.61.100.1
130.161.100.1
130.161.2.9
primary dns server: 130.161.220.240
lease obatained:dinsdag 7 oktober 2003 6:10:51
leae expires: dnsdag 7 oktober 2003 10:10:51

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Weet je zeker dat er niet iemand anders op je netwerkje zit die jouw ip gebruikt? 2x zelfde IP-adres zou veel van bovenstaande problemen verklaren...

Edit: hoe test je dit? Zet jouw niet-werkende pc even uit of haal de netwerkkabel los. Neem vervolgens een andere pc in je netwerk en ping daar vandaan naar je eigen IP-adres. Krijg je reactie? Dan gebruikt dus nog een PC jouw IP-adres.

[ Voor 46% gewijzigd door jurri@n op 07-10-2003 08:47 ]

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
hmmz als alle andere pc's uitstaan zou dat ip toch niet nog een x gebruikt kunnen worden? het gaat dus om een heel klein netwerkje he, 4 pc's .. en die andere 3 stonden allemaal uit deze nacht toen ik er mee bezig was. .

maar heb de andere pc's gepingt enzo, en kzie geen probleem daarin; lijkt me heel sterk dat dit het geval is :)

• Bikkel-Rulez
  • Laatst online: 21-12-2025
hoeveel poorts hub is het zit de en niet naast de uplink ?

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
4 ports; maar maakt dat uit.. ?.het ging dus eerst probleemloos he en opeens sinds een maandje ofzo werkt het niet meer :s welke kabel ik ook probeer het werkt alsnog niet dus het moet toch echt iets zijn wat op deze computer mis is

Verwijderd

ik zou toch eerst een andere netwerk opstelling maken als ik jou was.

internet ---> PC (Die internet deelt)--->hub ---> 3 andere PC van je netwerk

Dan alleen nog de juiste tcp/ip instellingen en het moet gewoon werken. Internet via een hub delen is nooit de beste oplossing

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik zal het probleem opnieuw voorleggen:

netwerk situatie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
INTERNET KOMT BINNEN
        |
        |
PC1----HUB-----PC2
       | |
       | |
    PC3   PC4

PC1 draait op win98, zonder problemen verbinding met het netwerk geheel automatisch
PC2 draait op win2000, zonder probs
PC3 is momenteel een loze kabel, geen pc aangesloten
PC4 is de pc waar het om gaat, XP systeem, werkte tot voor kort (ben niet verantwoordelijk geweest voor de installatie dus heb geen idee waarom ie eerst wel werkte en nu niet meer, ben er alleen om het probleem op te lossen)

-netwerk kaart is goed geinstalleerd, geen probz,
-de verbinding is goed, het icoontje van verbinding staat in beeld,
-er worden veel pakketten ontvangen, nauwelijks verstuurd (soms wel als ie wat langer aanstaat)
-hij verkrijgt alle goede gegevens; dns, dhcp, gateway, ip blabla allemaal automatisch en dat gaat perfect, immers ipconfig /all geeft goede info aan
-pingen binnen het netwerk lukt
-dns pingen lukt niet
-netwerk verkennen via network connections werkt niet; er is voor de een of andere rede geen toegang tot de werkgroep, alhoewel de naam gewoon goed staat ingesteld (misschien zijn er wel meerdere plaatsen waar ik dit in moet voeren, of alleen bij systeem > identificatie?)
-internet werkt dus niet

een oplossing als: 'andere netwerk aanleggen' of 'andere os installeren' beschouw ik niet als een oplossing, vooral niet gezien het feit dat het eerst wel werkte

[ Voor 22% gewijzigd door assass op 07-10-2003 12:39 ]

Verwijderd

je kunt ook overwegen om je hub te vervangen door een router met een swithc erin.
Je zou je netwerk toch echt anders moeten aanleggen. Deze configuratie is niet goed.

Je kan het allicht proberen om het alleen te testen, zodat je zeker weet dat je hardware goed werkt.

-edit-
een oplossing als: 'andere netwerk aanleggen' of 'andere os installeren' beschouw ik niet als een oplossing, vooral niet gezien het feit dat het eerst wel werkte
Je hoeft ook geen ander netwerk aanleggen, maar het op een andere manier opstellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 15:50 ]

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
zo typisch: 'verander de boel maar'

ik weet dat de reactie goed bedoeld is maar dit bedoel ik dus met, dat zijn geen oplossingen; immers het werkte eerst ook! dus ik neem aan dat niemand het probleem/oorzaak ervan snapt, en dat het overnieuw opzetten van het netwerk, vervangen van hub, andere os, blablabla de enige 'oplossingen' zijn . . dat is dan jammer .. :(

Verwijderd

Nou dat het heeft gewerkt verbaast me :p
Je totale opzet van je netwerk is gewoon verkeerd en kan op deze manier niet eens. Misschien dat het daarom niet meer werkt :)

Maar als op een andere manier er achter komt wat het is en zo probeerd terug te draaien. Het is maar een kleine verandering die je heel wat gelukkiger kan maken dan dat je nu bent en is dat niet wat je wilt hebben :?
dus ik neem aan dat niemand het probleem/oorzaak ervan snapt
Tuurlijk snap ik het wel, het zit hem er gewoon in dat je het verkeerd hebt opgebouwd en dit kun je dus door een kleine aanpassing verhelpen.

Als je een abbo bij een ISP neemt dan krijg je maar 1 ip voor buiten af en daarmee moet je het doen en als je dan 4 PC's aan een hub gaat hangen dan gaat het gewoon niet werken. Een hub doet niks anders dan alleen maar packets door sturen naar alle computers. Hiervoor heb je gewoon een router nodig. Of als je er een PC tussen zet (dus tussen internet en hub) dan heb je een PC die als router functioneerd.
Dit is de oplossing, neem dat maar aan. Het kan gewoon niet anders.

Maar als je het niet wilt aan nemen.....dan wordt het dus betalen in het internet cafe.

Nogmaals: Je hoeft geen andere OS' en te nemen, alleen 1 kleine aanpassing en het is gefixt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:55 ]

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ok ik heb een klein foutje gemaakt :-)

het gaat dus niet om een hub maar om een switch (leek als ik weet het verschil niet :P)..

dus van de modem gaat er een snoertje naar de switch :) vanwaar uit er 4 snoertjes naar de pc's gaan :)

en we hebben dus 4 ip's (ook een deel van de afspraak volgens mij)

die 4 unieke ip's verkrijgen we dus ook gewoon; zelfs de computer die niet werkt; alle info is er en de netwerk verbinding werkt. . .alleen de pc komt dus niet het internet op :S hij blijft zoeken

Verwijderd

de 3 andere kwamen wel op internet. Heb je die ip configuratie al eens bekeken :?
Ga dus eens na wat op alle PC's ipconfig /all in cmd zegt. Misschien kun je hier wat verschillen ontdekken.

Switch werkt wel op een andere manier dan een hub.

ipconfig /release en daarna ipconfig /renew al eens geprobeerd :?

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002

HellBeast

Oh My GoT!

2 IP opties als je via een Hub/Switch werkt:

1. DHCP een ipadres laten toewijzen met standaard de juiste gateway en DNS ingesteld.
(meestal iets van 10.0.0.138 o.i.d.). Bij de TCP/IP settings zet je dus een vinkje dat je automatisch een IP moet krijgen van de DHCP.

2. Statische IP adressen uitdelen en in dezelfde range gaan zitten als je modem's IP en dan handmatig de gateway en DNS invullen (Je modems IP adres)

Als je hierna nog steeds geen contact krijgt, probeer dan:

in situatie 1 :

Start --> uitvoeren --> cmd <enter>
ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

ipconfig /all <enter>
Kijk of je een IP adres hebt gekregen en kijk of je gateway klopt. Standaard is die 10.0.0.1, maar het moet je IP adres van je modem zijn, die is immers gateway van je netwerk.

2. check of je geen typefout hebt gemaakt in je subnet. Zijn alle subnetten gelijk? Omdat je nu al onnodig ingewikkeld zit te subnetten (subnet eindigt niet op 0) kan het zijn dat je ranges maakt die elkaar niet kunnen zien. De eerste en laatste IP adres van een range kun je niet gebruiken. (De zogeheten "network ID" en "broadcast ID").

Doe in dit geval jezelf een plezier en neem inderdaad, zoals iemand anders al opmerkte, een ip nummer in de range 192.168.0.x (waarbij je 192.168.0.0 en 192.168.0.255 dus niet mag gebruiken).

Subnetten aanmaken in een subnet is pas van belang bij grote netwerking waar je scheiding moet hebben en voor jouw 4 PC's is dat echt niet nodig.

Beauty is in the eye of the beerholder

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:57:
Switch werkt wel op een manier dan een hub.
Een Hub is een zogeheten Multirepeater. Hij geeft pakketjes door aan iedere PC. Dit gebeurd op een bus.

Een Switch is een Multirepeater die op het adres van het component communiceerd.

Het grote voordeel van een switch is dus dat je niet alle pakketjes naar iedere computer doorstuurd. Je krijgt dan minder collisions. Een switch heeft een eigen tabel waar hij MAC adressen in opslaat.

[ Voor 6% gewijzigd door HellBeast op 08-10-2003 18:03 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

HellBeast schreef op 08 October 2003 @ 18:01:
[...]

Een Hub is een zogeheten Multirepeater. Hij geeft pakketjes door aan iedere PC. Dit gebeurd op een bus.

Een Switch is een Multirepeater die op het adres van het component communiceerd.

Het grote voordeel van een switch is dus dat je niet alle pakketjes naar iedere computer doorstuurd. Je krijgt dan minder collisions. Een switch heeft een eigen tabel waar hij MAC adressen in opslaat.
Ik zie dat hij mijn quote niet goed gepakt heeft, dacht eerst dat het een tikfoutje was.

Als een hub een Multirepeater is en een switch ook, zijn ze dan niet gelijk ;)
Een switch is dus een multipoortbrige. Deze kijkt idd naar het mac aders en stuurt dus niet dom weg alle packets door naar iedere PC op het netwerk.
Switch is dus ook een intilligenter netwerkcomponent.

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb niet alles geleesd maar heb zelf ook deze opstelling gebruikt met Wanadoo internet die gebruiken een PPPoE verbinding (is vergelijkbaar met ADSL) en heeft wel degelijk gewerkt.

Alleen sinds een poos (al enkele maanden) krijg ik van wanadoo nog maar 2 IP's

dus werkte ook hier de 3de computer niet meer...

om te testen of je het zelfde probleem hebt, sluit je ALLEEN de pc met problemen aan op de hub en reset je de modem krijg je nu internet.... dan beteken d dat dat je nog maar 2 IP's hebt

een oplossing zou kunnen zijn om op je win98PC sygate te instaleren (deze heeft daarvoor geen extra NIC nodig, iig als je ook een PPPoE Protocol gebruikt...) deze pc kan de verbinding dan weer over het netwerk verspreiden

werkt dit niet dan zal je toch echt een router moeten instellen die voor de hub komt... dit zou ook je win98pc kunnen zijn maar dan met 2 NIC's
Pagina: 1