Toon posts:

NEC ND-1300 leest cd's/dvd's niet

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Doorgaans heb ik genoeg aan de search maar deze bood mij ook geen oplossingen
Mijn probleem:
Heb gister de ND-1300 gekocht maar hij leest geen enkele dvd/cd. Door mijn bios wordt hij herkend en ook door windows XP prof.(met sp1) maar als ik er een cd in stop en deze ga verkennen krijg ik een blanco scherm te zien. Ook Nero herkent hem maar als ik een cd-r wil branden en de lege cd erin stopt geeft hij aan dat er geen media in de dvd-brander zit.

Settings:
Primary Master: Hd1
Primary Slave: Hd2
Secundary Master: Dvd-brander
Secundary Slave: Cd-rom-drive

Verder heb ik de volgende dingen al zonder succes geprobeerd:
Cd-rom gewisseld met dvd-brander.
Jumper veranderd van master naar slave
I/O controllers gewist en weer geinstalleerd
Nieuwe Via drivers gedownload
"Dma indien beschikbaar" gewijzigt naar alleen PIO
Dvd-brander geprobeert in een andere pc

Niets helpt :'( 'k ben bang dattie stuk is

Verwijderd

Topicstarter
Zou mijn computer te oud voor deze brander zijn? Ik heb een PIII 666 MHz (aldibak)?
Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Heb je em nieuw gekocht? Dan ga je toch gewoon terug naar de winkel. Een DOA is niet ongewoon.
Als je 2ehands hebt gekocht, weet je gelijk de reden waarom ie te koop stond, vrees ik.

Een PC is niet snel te oud, ik kan me niet voorstellen dat een P3-666 te oud is om IDE spul te herkennen....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
Op zich moet dat systeem voldoende, maar het is natuurlijk geen uptodate bakje meer.

Haal anders even je cdrom los. Om te kijken of de brander dan wel goed werkt....

Verwijderd

Dat zou kunnen.
Word hij wel herkent in je opstart scherm (post scherm) als ie dat al niet aangeeft dan zou je nog kunnen kijken of er een nieuwere bios is voor je moederbord ,en zo niet dan zit er nog 1 oplossing op koop een nieuwe ide controller kaart dan ben je ook weer meteen op snelheid met je ide interfase

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alleen met de dvd-brander opstarten heb ik geprobeerd maar werkte ook niet.
Funky1 bedoel je het scherm waar je bios instellingen kunt veranderen? Daar staat hij niet in (staat op auto) en is ook niet te wijzigen nr Dvd-drive. Maar bij het opstarten wordt wel bij secundary master de ND-1300 gedetecteerd. 'k zal proberen een bios update te krijgen. Maar vind het vreemd dat het niet werkt

Verwijderd

quote :Maar bij het opstarten wordt wel bij secundary master de ND-1300 gedetecteerd.

Dit is wel goed dan wor hij wel gedecteerd door je pc
ik denk dat windows dan wat problemen geeft welke o.s. draai je. stom lees net win xp 8)7

probeer eens een orginele cd te plaatsen en kijk of je die wel kunt verkennen .
en probeer ook eens andere cd-r niet elke media word herkent namelijk (daar word nog aan gewerkt )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al gezegd: windows XP prof. met sp1. Bedankt voor jullie reacties btw!!

Verwijderd

Topicstarter
En btw uitwerpen van cd's wil wel via de pc

Verwijderd

zie vorig bericht 8)7 van mij dan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb een originele CD-rom van mijn webcam geprobeerd en een originele muziek cd en een Onyx Dvd. Werkt allemaal niet. Heb de firmware geupdate nr v1.7 dus moet meer media ondersteunen.

Verwijderd

Wellicht werkt de controller van de drive niet goed, Dan wordt wel de ID uitgelezen, maar de NEC doet dan verder niks met IO. Ik hou het nog steeds op een DOA.
Laat em eens testen in de winkel waar je em gekocht hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja klein probleempje daarbij is dat ik hem online heb gekocht (hardwareconcurent).
Heb hun al een mailtje gestuurd met dezelfde vragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 12:28:
Wellicht werkt de controller van de drive niet goed, Dan wordt wel de ID uitgelezen, maar de NEC doet dan verder niks met IO. Ik hou het nog steeds op een DOA.
Laat em eens testen in de winkel waar je em gekocht hebt.
als dit het geval was dan had ie hem ook niet open en dicht kunnen doen met software of zit ik nu fout ??

kijk anders effe in eigenschappen van windows xp of ie daar wel herkend word lijkt me van wel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij apparaatbeheer onder DVD-cd-rom stations wordt hij wel herkent als _NEC DVD_RW ND-1300A en werkt volgens windows perfect! 8)7

Verwijderd

zat die nero softwear er bij? en probeer eens eerst nero af te sluiten en dan verkenner in te toetsen om te kijken wat er op die cd staat

Verwijderd

Topicstarter
Nee die was van mijn cd-brander en bij instalatie werkte hij ook niet met de DVD-brander maar hij zou hem wel moeten kunnen lezen net als de andere cd's die ik heb geprobeerd. En bij verkenner zie ik alleen blanco schermpjes alsof hij niet ziet dat er een cd in zit. Het lampje van de DVD-brander gaat bij het verkennen ook niet aan. Wel als ik er een instop, dan brand het lichtje ff en komt bij de muispijl een cd-rom icoontje maar stopt dan na enkele sec. zonder iets gevonden te hebben

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:50 ]

Verwijderd

erg vreemd allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Precies en ik heb ook geen id waar het aan kan liggen. Jullie waarschijnlijk ook niet Word er een beetje moedeloos van. Ik wil DVD's branden! :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:58 ]

Verwijderd

kijk eens in nero bij recorder en dan choose recorder wat staat daar bij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn bios geflashed....weer zonder resultaat. Heeft iemand de oplossing of een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
funky1: _NEC DVD_RW ND-1300A ,scsi id : 0 adapter: atapi adapter no. 1, status: ok en verder de specificaties van mijn brander

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:30 ]

Verwijderd

het zou kunnen zijn dat je laser unit niet goed is hierdoor kan ie ook niets lezen heb je ook al geprobeerd om gewoon een audio cd af te spelen en een koptefoon aan te sluiten op je dvd speler als ie dat niet doet dan is het vast en zeker je laser unit

Verwijderd

Topicstarter
Heb een cd van 2Pac erin gestopt en een koptelefoon aangesloten maar ik hoor niets. Er zit btw ook geen play knop op de brander alleen een open en dicht knop.

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 15:57

franklin

denkt teveel...

ik heb van de week ook een 1300a door de hardwareconcurrent geleverd gekregen, and you know what? exact hetzelfde probleem! en vooralsnog geen antwoord op mijn mailtjes.. jij?

oh ja, ik heb een shuttle sk41g, met een xp2200.. geen problemen met mijn oude liteon cdwriter... die 1300a is gewoon niet goed

[ Voor 28% gewijzigd door franklin op 14-09-2003 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee waarschijnlijk is de laser stuk. Ik heb de DVD-brander nu op 4 verschillende pc's geprobeerd met allemaal dezelfde teleurstellende resultaten. Deze gaat dus retour

• franklin

franklin

denkt teveel...

de mijne ook, zodra ik een reactie op mijn mailtjes gehad heb!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wacht ook op antwoord. Zijn de verzendingskosten nu voor mij of voor Hardware Concurrent?

• stylezzz
Verzendkosten naar winkel zijn voor consument, verzendkosten van winkel naar consument zijn voor winkel.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mogelijke problemen met Nero/NEC1300A/WinXP:
NEC 1300A: Firmware update nodig om veel nieuwe DVD's te kunnen beschrijven (v1.07)
Nero: Versie 6 is aan te raden voor DVD's.
WinXP: In combinatie met NERO -MOET- de Image Mastering Service uit staan (kijk in Services onder Computer Management). De Image Mastering Servive (intern brandprogsel van Win XP) lockt namelijk de drive waardoor Nero er niks meer mee kan.

[Editje] Zelf heb ik er dus een doodnormaal aan de praat. Hardware: A7V (rev 1.04) & Thunderbird 1.2GHz

[ Voor 13% gewijzigd door Aetje op 15-09-2003 12:56 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje: De firmware heb ik al geupdate naar v1.07
Nero versie 6 draai ik al
Hoe moet ik image mastering service uitschakelen dit lukt me niet?

• franklin

franklin

denkt teveel...

nou een mailtje vanaf een ander emailadres met een vraag mbt een eventuele bestelling wordt binnen een half uur beantwoord, maar mijn vraag wat te doen met mijn doa wordt al 5 dagen niet beantwoord...

Verwijderd

Topicstarter
Tja wel geld willen verdienen maar geen service willen leveren

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Image Mastering uit:
Op je desktop right-click "My Computer".
Kies "Manage"
Kies "Services"
Zoek de "IMAPI (Image Mastering) service" in het services lijstje op en dubbelklik.
Zet de service op "Disabled"
Stop de service.
Klik Apply, dan OK.
Sluit het Computer Management scherm.
Herstart de computer (just in case ;) )

En probeer het nog eens.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

kan het ook in het nederlands..

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Vertalen lijkt me niet zo'n groot probleem:
rechtermuisknop op 'mijn computer'
kies "Beheren"
kies "services en toepassingen"
kies "services"
zoek "IMAPI service"
etc

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 15:53
Heb hetzelfde probleem gehad.
Ben ermee naar de winkel gegaan en hem laten omruilen.
De nieuwe NEC doet het perfect.

Dus terugsturen die hap.

• franklin

franklin

denkt teveel...

heb inmiddels contact gehad en excuses voor de verlate reactie, morgen gaat ie op de post...

• Til
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 21:00

Til

Heb ook dit probleem gehad: mijn eerste brander werkte al bijna twee maanden toen ie opeens besloot om geen DVD's meer te herkennen. Zowel onder XP als onder Dos als onder Linux was het nog wel mogelijk om cd's te lezen/schrijven maar geen DVD's.

Teruggestuurd naar de leverancier en na 5 weken een nieuwe gehad. Deze wilde gelijk al geen CD's/DVD's herkennen en je kon zien (geen knipperend lichtje) en horen (geen geluid) dat de hardware het geen eens probeerde. Zowel onder Dos, Linux als Windows XP werd hij wel gewoon herkend als een NEC-1300 maar steeds weer de melding dat er geen disc inzat. Heb het geprobeerd op alle mogelijk instellingen en door twee vrienden op hun pc laten testen maar bij alle drie hetzelfde.

Teruggestuurd naar de leverancier met een uitleg erbij wat er aan de hand was en ze zouden me de dag daarna terugbellen. Na een week heb ik zelf maar gebeld en kreeg te horen dat ze zich afvroegen wat ik met die dingen deed, dat hij het bij hun goed deed en dat ze de aankoop hadden ontbonden en mijn aankoopbedrag hadden teruggestort en dat ik hem maar ergens anders moest bestellen omdat ze er al te veel kosten aan hadden gehad.

Heb nu weliswaar mijn geld terug (100 euro meer dan een nieuwe nu kost en ik had er al twee maanden mee gebrandt), maar ik hou er toch een naar gevoel aan over, zeker als ik lees dat het zelfde probleem bij anderen ook voorkomt.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

franklin schreef op 15 September 2003 @ 14:06:
nou een mailtje vanaf een ander emailadres met een vraag mbt een eventuele bestelling wordt binnen een half uur beantwoord, maar mijn vraag wat te doen met mijn doa wordt al 5 dagen niet beantwoord...
Komt me bekend voor dit verhaal...
Ben eigenlijk wel benieuwd waar jij hem vandaan hebt die Nec...
Toch niet uit dezelfde webwinkel in Arnhem, als waar ik hem vandaan had?

Ik had ook problemen met mijn Nec-1300.
In het begin deed 'ie het wel goed, alleen op een gegeven moment wilde hij geen Dvd-Rw's meer lezen/zien of wissen.
Had hem ook teruggebracht, bijna een maand moeten wachten terwijl eerst werd gezegd dat het maximaal 1 week zou duren.
Ook geen mails/telefoon werden beantwoord.
Kreeg ik eindelijk gisteren bericht dat ik een nieuwe kon ophalen.
Was ik daar hadden ze alleen nog maar Zwarte exemplaren, terwijl ik een witte had.
Ik heb 'm maar meegenomen, want moest dingen branden.
Geen fijn gevoel aan overgehouden.... :r

Ga er maar vanuit dat er wat mis is met je Nec.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Til schreef op 16 september 2003 @ 07:26:
Heb ook dit probleem gehad: mijn eerste brander werkte al bijna twee maanden toen ie opeens besloot om geen DVD's meer te herkennen. Zowel onder XP als onder Dos als onder Linux was het nog wel mogelijk om cd's te lezen/schrijven maar geen DVD's.
Misschien off-topic, maar mijn Nec ND-1100A besloot ineens ook kuren te krijgen: allereerst kon ik geen CDs meer branden, daarna ging het CDs lezen nog eens fout. Nu zit ik ten slotte met een DVD brander die enkel nog DVDs kan Branden; lezen van CDs en DVDs lukt beide niet meer... :?

Zou het iets te maken hebben met NEC drives in het algemeen? 8)7

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• Til
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 21:00

Til

bouvrie schreef op 17 September 2003 @ 17:32:
[...]
Zou het iets te maken hebben met NEC drives in het algemeen? 8)7
Je zou het bijna wel gaan denken als ik zo deze reacties lees, wij zijn dus niet de enige met dit probleem.

Zojuist mijn nieuwe brander (ook een nec 1300 maar dan van een andere leverancier) geinstalleerd en die werkt zonder problemen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Til schreef op 18 September 2003 @ 14:23:
[...]

Je zou het bijna wel gaan denken als ik zo deze reacties lees, wij zijn dus niet de enige met dit probleem.

Zojuist mijn nieuwe brander (ook een nec 1300 maar dan van een andere leverancier) geinstalleerd en die werkt zonder problemen.
Als je bedenkt hoeveel drives er geleverd zijn, dan zijn die paar die kapot zijn hier op GoT best te verwaarlozen! Vergeet niet dat NEC echt een grote OEM is op het gebied van branders!

webOS all the way!

• franklin

franklin

denkt teveel...

precies! wat natuurlijk wel kan is dat er een slechte batch in nederland is terechtgekomen en er dus een aantal mensen nogal pech

• stylezzz
Van de 60 die we er hier tot nu toe verkocht hebben zijn er 3 defect gegaan. Best netjes denk ik zo..... :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

dominator schreef op 18 September 2003 @ 16:18:
Van de 60 die we er hier tot nu toe verkocht hebben zijn er 3 defect gegaan. Best netjes denk ik zo..... :)
5% dus, als je dat vergelijkt met HD's dan kom je op ongeveer hetzelfde percentage uit :)

webOS all the way!

Pagina: 1