Hoe hardware vervangen als sleutel weg is?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Tja, ik zit met een probleempje. Ik ben op dit moment op stage bij een basisschool en ik heb een Pentium 75 Mhz voor mijn neus staan. Hier is een geheugenmodule kapot (memtest crasht op laatste 4 MB geheugen) en de hardeschijf geeft sinds gister bad sectors.

Dus de bedoeling was om zowel het geheugen als de hardeschijf te vervangen. Echter, hoe lappen we dat als de ontgrendelingssleutel er niet is? Het is zo'n HP Vectra series PC.

Om nou bruut te gaan breken aan dat ding is ook een beetje zonde.

Iemand die me hier kan helpen?

offtopic:
Ik wist niet precies waar ik dit kon plaatsen, als het niet op de goeie plaats is, mag hij dan naar het goeie forum gemoved worden?
Dank u

[ Voor 3% gewijzigd door LollieStick op 12-09-2003 11:11 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
schoeven draaier lukt het wel had ik ook met zo'n oude pc

Verwijderd

Anders moet je gewoon het slot uit boren... als er nix ander op zit :*)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Boren is altijd nog een optie, ik wil het liefst met zo min mogelijk schade proberen. Dus, een schroevendraaier proberen :)

edit:
update 11:37: Ik heb hier geen schroevendraaier die klein genoeg is om in het sleutelgat te steken. Wel bredere waarmee ik al met veel kracht heb geprobeerd het slot open te breken. Dat wordt dan wachten tot na het weekend en dan zelf een kleinere schroevendraaier meenemen.

[ Voor 55% gewijzigd door LollieStick op 12-09-2003 11:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik het dus met een hamer proberen of gewoon met een dremel het slot open dremelen.
beetje lompe methode maar als hij open moet dan maar zo. (of probeer de kast via de andere kant open te maken).

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Ik ken die bakken! een lange dunne schroevendraaier werkt perfect. Anders zo'n goedkoop sleuteltje die je bij die oudewetse floppy-bakken krijgt.

Verwijderd

Gewoon vershillende sleutels in dat slopt stoppen, er is vast elktijd wel een sleutel waarmee je hem open krijgt.
Pagina: 1