Toon posts:

Blijvende problemen met Asus GeForce 4 TI 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb mijn systeem al een jaar en constant problemen met de vide performance. Informatique heeft het systeem al 10 keer terug gehad, en ieder keer hebben ze alleen maar drivers vervangen. Na de terugkomst heeft het de eerste 2 keer 2 maanden goed gewerkt en ging daarna weer fout, nu is het meteen bagger als het terugkomt. Inmiddels heb ik er geen vertrouwen in dan ze het probleem wel goed aan zullen pakken als ik het WEER terugbreng. Ik heb zelf geen kennis van zaken, dus ze kunnen me echt alles aanpraten. TOCH heb ik garantie, ja, zo kom je er ook onderuit.

Maar dan nu het probleem. De eerste twee keer is de kaart vervangen, hij maakte geluid en het werd erger. Daarnaast ging de performance achteruit. Nu is de performance blijvend slecht. De kaart is schoon, Informatique heeft dit keer Windows XP ZELF geinstalleerd, omdat ze zeiden dat ik een verkeerde installatie gedaan. had. HOE kan je in Godesnaam Win XP verkeerd installeren als het de boel automatisch installeert? Na de installatie installeer in namelijk DEZELFDE drivers als zei installeren. Heel apart, maar het is gewoon dezelfde installatie.

Het zit op een Epox Moederbord Intel 845E chipset, 512 Kinston DDR RAM, SB Live 1024! Asus GeForce 4 TI 4200 128 MB en in een Chieftec Tower.

Heeft nog iemand dezelfde soort problemen? Ik speel eigenlijk alleen UT2k3, maar de rest performt ook bagger. ZELFS Diablo 2 draait slecht, en da's een oudje.

Naast WinXP in geinstalleerd:

Intel 845E chipset drivers
Detonator 43.51 (geen beta maar WHQL, die 44.** zijn dat ook, maar alleen voor FX-kaarten)
SB Live drivers van Soundblaster.com
Direct X 9.0b

Als ik tests doe van UT2k3, zie ik op zich geen vreemde FPS, die tests komen er goed uit. Maar tijdens het spelen speelt het bagger, alsof ik het op minimale systeemeisen speel.

Wat ik bij Diablo 2 bijvoorbeeld zie, is dat als ik iets doe, het soms heel langzaam gaat, en dan ineens heel veel acties snel achter elkaar doet. Het is geen lag, want het in constant, en het is ook offline. Het spel draaide in het begin top, net als UT2k3.

het ligt niet aan de windows installatie, WANT .... nu hebben zij het gedaan en ik heb niets veranderd .... en na zo'n klein weekje begon het weer bagger te draaien.

Ik heb zelfs mijn bureau 90 graden gedraaid, de boel stond op zo'n bureau wat ervoor ingericht is een PC op te zetten, het staat tegen de muur. Stond .... nu niet meer, nu staat de PC ver van de muur. Ook is het nu een vrij bureau, het was zo'n bouwwerk waar je je toren tussen wat houten planken kon zetten voor de scheiding, da's nu ook weg. Er zit een extra koeling in, maar zeker met de tempareturen die ik nu heb, zie ik geen temperatuur probleem.

Wat kan het zijn? Zeker als je geen verstand van zaken hebt, voel je je een beetje machteloos. Ik kan bijvoorbeeld niet verklaren waarom het redelijk loopt als ik het systeem net terug krijg, en het na een 4 dagen weer bagger loopt? Wat kan het zijn evt. in huis wat dit veroorzaakt? Er gaat toch wel stroom genoeg heen? Klinkt stom, maar je gaat de meest lompe zaken verzinnen.

Trouwens, Informatique had eerder Intel Application Accelerator erop gezet, daarna eraf gehaald, omdat het niet goed voor de kaart was, nu hebben ze het er weer op gezet? Snappen ze het zelf wel?

Marco

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:13 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke CPU?
Welke instellingen in UT2k3? (reso, qualiteit bladibla)
Hoeveel FPS heb je nou in UT2k3 tijdens het spelen? (in het console: stat fps)
Draai je geen troep op de achtergrond? (veel icoontjes in systray, kijk ook ff naar taskmager)
Staat in je videodriver allemaal goodies als AA en AF aan? Zo ja, zet eens uit.

En toch verander jij iets in de tijd dat je hem terug hebt... Je PC wordt echt niet zomaar vanzelf trager. Dat komt omdat JIJ er blijkbaar troep opzet.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
2.0 Ghz, resolutie 1024, alles op normal behalve world detail op high. AA en AF staan uit.

Ik heb UT2k3 erop gezet, dat zal die troep wel zijn dan. Wat is dat nu weer voor antwoord, werk je er of zo?

Daarnaast alleen dingen als Winzip, Mediaplayer update, MSN update erop gezet, MSN staat overigens altijd uit tijdens het spelen.

Dat mijn PC niet zomaar vanzelf trager wordt, dat begrijpt mijn moeder ook wel. Wat voor TROEP zou dit kunnen veroorzaken dan? Het enige wat er op draait zijn games, that's it.

Er draait niet te veel zooi op de achtergrond. Dezelfde zooi die ook op de achtergrond draaide toen ik het systeem meekreeg. Maar leuke reactie, zeg dan niets :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voutloos schreef op 12 September 2003 @ 12:36:
[...]
En toch verander jij iets in de tijd dat je hem terug hebt... Je PC wordt echt niet zomaar vanzelf trager. Dat komt omdat JIJ er blijkbaar troep opzet.
:)

ok; wat kan het probleem zijn:
ik zit te denen iets van virussen :?

en word windows ook compleed up2date gehouden (via de windows update pagina) ?
Er gaat toch wel stroom genoeg heen? Klinkt stom, maar je gaat de meest lompe zaken verzinnen.
dat kan het idd NIET zijn.... (dit kan de software niet aantasten).

offtopic:
in de hoogtij dagen van de blaster worm kreeg ik zelfs verhalen te horen dat het virus in je computer kon komen door het electrischiteitsnet :D

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
is hij nu weer zo traag:?

zo ja kan je dan een screenshot plaatsen van je hele beeldscherm + taakbeheer erbij ? (of mail hem in jpg formaat naar mij:
)

[ Voor 6% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 12-09-2003 14:42 ]

Verwijderd

slechte voeding kan dus ook performens problemen geven

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 12:58:
slechte voeding kan dus ook performens problemen geven
:?
wist ik niet

maar goed; als hij daarna weer goed gedraaid heeft dan ligt het dus niet aan de voeding (lijkt mij).

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Start>uitvoeren>DXdiag............... kijk eens of je hier problemen in ontdekt.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch wil ik wel eens weten of er echt 'troep' geinstalleerd kan worden. Virussen zijn het niet.

Windows Updates maakt het systeem trouwens alleen maar trager.

Tot het moment van trager lopen heb ik namelijk puur en alleen maar UT2k3 geinstalleerd, verder niets (wel Norton AV natuurlijk).

Daarna heb ik wel dingen geinstalleerd, de dingen die ik noemde, twee UT2k3 applicaties UT2k3 Cache Cleaner en Key Binder, Power DVD, Nero Burner, DivX 5.xxx (?), Shockwave, Patch voor MBlaster virus, Diverse games + Patches (Diablo 2, Warcraft III, Battlefield 1942), WinAce, Team Speak Client, Enemy Territory + Path Finder, Office XP. Ik zit volgens mij geen dingen te installeren die troep zijn, geen beta dinge, geen illegale software, wat voor 'troep' kan dat dan zijn? Als ik dan toch de schuldige ben, wil ik wel dat ik ergens iets van leer, maar niet zomaar iemand die roept 'je zit troep te installeren' daar kan ik echt niets mee.

Verwijderd

foutje : zet norton antie virus eens uit

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yip, Norton AV.

• keur0000

keur0000

welke DirectX versie heb je nu draaien?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht DirectX 9.0b, in ieder geval DX 9.0.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 12:48:
Er draait niet te veel zooi op de achtergrond. Dezelfde zooi die ook op de achtergrond draaide toen ik het systeem meekreeg. Maar leuke reactie, zeg dan niets :)
Ik probeer je te helpen. Door mij komt je topic eindelijk op gang. Jij bent pas bot met deze reactie.

En UT2k3 is geen troep. Doe ik zelf ook continu. Troep is: Virus/Spyware/Teveel systray shit.

Verder miste je startpost gewoon die info over instellingen.

En op die PC moet het gewoon goed draaien.

En funky1, van een slechte voeding krijg je eerder een instabiel systeem dan een traag systeem.
maar niet zomaar iemand die roept 'je zit troep te installeren' daar kan ik echt niets mee.
Doe niet zo neerbuigend. Ik werk daar trouwens ook niet. Ik vermoed gewoon dat het een software probleem is.

{signature}

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Kan het niet zijn dat je cpu te warm wordt en deze begint te power throttle'n?

dat zou de slowdown kunnen verklaren.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry :) .... de frustratie is alleen erg hoog bij mij, erg gevoelig onderwerp dit. Ik vind het niet erg als het echt mijn probleem is, maar wil dan ook wel weten wat. Anders durft een leek echt niets meer te installeren. De nadruk die op JIJ lag viel alleen in het verkeerde keelgat.

Verwijderd

Probeer Detonator 42.86 die deed wonderen voor mijn ti4200 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 12 September 2003 @ 13:24:
Kan het niet zijn dat je cpu te warm wordt en deze begint te power throttle'n?

dat zou de slowdown kunnen verklaren.
Hoe kan ik dit testen? Zijn hier programaatjes voor?
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 13:25:
Probeer Detonator 42.86 die deed wonderen voor mijn ti4200 ;)
Is die ook WHQL?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:26 ]

Verwijderd

quote :En funky1, van een slechte voeding krijg je eerder een instabiel systeem dan een traag systeem.

ja ook dat is mogelijk alleen ligt dat weer aan de verschillende toleranties van van de componenten en een videokaart in 3 d mode lust nou eenmaal veel

• Voutloos
  • Niet online
Je zegt dat je temperatuur goed zijn, dus dan wordt er niet ge-throttled.
Ok sorry ....De nadruk die op JIJ lag
Ok. Was een beetje te direct. En gezien de antwoorden die je geeft hoef je jezelf echt geen leek te noemen hoor. Beetje zelfvertrouwen, kom op. :)

Maar hoeveel fps heb je nou? Just curious. En hoe draait je systeem als gameplatform. Draai eens 3dmark2001. Dat zegt ook niet alles, maar is wel interressante meting.

{signature}

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 12 September 2003 @ 12:56:
is hij nu weer zo traag:?

zo ja kan je dan een screenshot plaatsen van je hele beeldscherm + taakbeheer erbij ? (of mail hem in jpg formaat naar mij:
)

[ Voor 4% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 12-09-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De vraag waarom het systeem trager loopt nadat ik het terug krijg, blijft mij ook in het hoofd hangen. Zouden huiselijke condities een reden kunnen zijn?

Mijn monitor is overigens een IIyama 19" 901HT, die gebruikt de standaard WinXP drivers, geen andere kunnen vinden.

BIOS heb ik geen kaas van gegeten, blijf ik ook af.

Ik zat zelf te zoeken in de richting moederbord, processor of voeding, daarnaast videokaart koeling of zo. Maar ik denk dat als de videokaart minder gaat presteren, dat ergens anders door veroorzaakt wordt. Kan het dat dit moederbord gewoon niet goed genoeg is voor dit systeem, of de voeding? Chieftec en ik dacht 300W, MidiTower.

Ik zit trouwens op mijn werk, dus dat mailen gaat niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:45 ]

• Voutloos
  • Niet online
Monitor heeft geen invloed.

Bios maakt niet superveel uit + dat een beetje winkel dat wel redelijk instelt. Vermoed geen problemen.

Indien je twijfelt over voeding, zal je moeten kijken of de Voltages een beetje kloppen. Ik ken de borden van Epox niet, althans ik weet niet welke tooltjes erbij krijgt. Anders moet je toch het bios in en zoeken naar de optie 'hardware monitoring'. Hoef je niets te veranderen, dus je kan niets fout doen. Give it a try

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 12 September 2003 @ 13:40:
Je zegt dat je temperatuur goed zijn, dus dan wordt er niet ge-throttled.

[...]

Ok. Was een beetje te direct. En gezien de antwoorden die je geeft hoef je jezelf echt geen leek te noemen hoor. Beetje zelfvertrouwen, kom op. :)

Maar hoeveel fps heb je nou? Just curious. En hoe draait je systeem als gameplatform. Draai eens 3dmark2001. Dat zegt ook niet alles, maar is wel interressante meting.
Het gekke is, de FPS is het niet. Als ik de UT2k3 Benchmark draai, geeft 'ie resultaten die normaal zijn en die mijn clan maatjes ook krijgen, zelfs ietsjes hoger. Het is gewoon een soort storing tijdens het bewegen van de cursor (de performance is ook beter als ik meekijk, veel beter dan dat ik speel), maar dit verklaart de brakke performance van Diablo 2 en Never Winter Nights niet. Muis verrot? Ik heb alleen niet een paar MX500 liggen :).

Ik weet wel iets van de terminologie etc., maar net iets meer dan een leek ben ik echt niet, op hardware gebied. Ik durf namelijk bijna niets meer te doen op dat systeem, echt bij ieder dingetje wat ik installeer (maar die lijst heb ik gegeven) weet ik niet of ik daarmee de boel kan verzieken.

Ik zou best bepaalde test willen doen, tests die bepaalde metingen doen op het systeem, moet ik wel weten welke programmatjes daar evt. voor zijn. Ik had al een geheugentest gedaan, die kwam ik in een eerdere post tegen.

Ik ga zowieso niet terug met het systeem, want dat heeft kennelijk geen zin. Zowieso, als je iets langsbrengt en weer ophaalt, het is een 'black box', ik weet niet wat ze doen. Maar de grote puzzle voor mij is nog steeds, waarom doet 'ie het eventjes als 'ie bij hun vandaan komt? Zelfs als ik niets verander aan mijn systeem. Echt een groot vraagstuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:56 ]

• Voutloos
  • Niet online
3dmark2001 (en de rest van de serie) is een programma dat een spelomgeving nabootst en daar de fps bij meet. Aan de hand daarvan krijg je een score. Ik noem 2001 omdat versie 2003 minder nuttig is. Je kan info over het programma vinden op www.futuremark.com .
Het programma is niet 100% objectief/nauwkeurig, maar geeft een leuk algemeen idee.

En met fps is UT2k3 bedoel ik dat je een spel moet spelen (en niet dat benchmark gedoe) en dan met ` het console (typescherm) opent en dan het commando stat fps geeft. Dan zie je de fps tijdens het spel.

Diablo2 heb ik eigenlijk al een tijdje niet gespeeld (was nog op oude pc), en toen had ik datzelfde probleem. Timing gaat soms een beetje raar in dat spel.

Ik snap alleen de zin
de performance is ook beter als ik meekijk, veel beter dan dat ik speel
niet. Kijk je dan mee bij iemand anders die op jouw systeem zit, of ben je dan als observer bezig? Het 1e geval maakt natuurlijk niet uit in performance, dus ik neem aan dat je het 2e bedoelt...

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan observe ik het spel. Vreemd genoeg betere performance.

Dat van Diablo 2 klopt, had ik op mijn oude PC ook soms, maar niet zo erg. Op deze heeft het beter gedraaid, als ik niet anders gewend was, was het anders geweest, maar ik heb games beter zien draaien.

Ik zal wel even wat testjes draaien, alleen ik heb nu dagdiesnt en daluk nachtdienst, ik gok dat ik nog eventjes wat slaap tussendoor. Zowieso, als er iets met het systeem gebeurd, wil ik er vanaf nu bijzijn. Misschien dat er een clan maatje langskomt, ik hoop het in ieder geval, want met mijn 'kennis van zaken' kom ik niet verder.

Nog specifieke maps? Ik neem wel wat grotere maps, kleine draaien zowieso beter. Ik zal kijken of ik ook wat screens kan maken van instellingen en zo, maar dat komt na vannacht.

• keur0000

keur0000

Ik denk aan het volgende: orgineel wordt XP geinstalleerd met directX8 of DX8.1 via update ga je naar DX9. Je videokaart (hardware) ondersteund geen DX9 en gaat dit via software toch weergeven waardoor je systeem ernstig vertraagt. Je zou in dit geval terug moeten gaan naar DX 8.1.

Verwijderd

Die MSN, MSN Update, Virusscanners etc. in de achtergrond. Die vreten CPU rekencapaciteit en geheugen en veroorzaken een vertraging in 3D spellen.

Kijk met de opdracht 'msconfig' wat er allemaal voor troep in de achtergrond wordt geladen. Ook alles wat "gator*... ' heet zijn dingen die je niet wilt zien.

Wat ook erg handig is om het systeem schoon te houden is het programma Adaware van www.lavasoft.de

;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb inmiddels gemailed, tevens de DxDiag. Ik moet nog ff wat screens maken van mijn graphics settings, AA en AF staat in ieder geval uit.

Advanced:

Tab 1: DPI = 96
Tab 2: Gegevens Adapter
Tab 3: Vern. Freq. 85 Hz
Tab 4: Hardware Versnelling Max en Gecombineerd schrijven ingeschakeld (aangevinkd dus)
Tab 5: Niets
Tab 6:

- D3D op Mengen, Niet meer dan 3 frames vooruit weergeven, Max 63 MB PCI modus, Emulatietable aan, Vsync uit
- OpenGL: 16 bpp en Vsync uit
- Klokfrequencies: kern 250 Mhz, Geheugen 446 Mhz (onaangetast, dus als dit fout is, niet mijn fout).
- AGP Instellingen : 4x, snel schrijven inschakelen, Zijband-adressering inschakelen, Diepte van verzoekrij: Automatisch selekteren (kan op waarde 1 - 32 gezet worden).

Ik kan meer zien, door een bestandje waardoor ik ook AGP settings kan zien. Dat heb ik overigens gisteren pas geinstalleerd, dus ver nadat het fout ging.

MSN staat trouwens standaard uit tijdens gamen, AV niet meer, stond het wel altijd.

ik heb sinds een week nog wat wijzigingen aangebracht n.a.v. een tweakesite (ook allemaal pas lang nadat de problemen weer kwamen):

Systeem:

TAB Verbindingen van buitenaf: uitgezet
TAB Automatisch Updates: uitgezet
Systeem Herstel uitgezet
TAB Geavanceerd - Prestaties Instellingen - beste prestaties .... daarna virtueel geheugen min en max gelijk, 1000 .... de max proc en geheugen staat voor programma's (stond het al)

Daarnaast in Services Automatic Updates service uitgezet, verder niets aangeraakt. Hij had nog meer tips, maar voorlopig ga ik daar niet aan klooien.

Marco

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 21:41 ]

Verwijderd

oeps sorry verkeerd

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geeft niet :).

Ik heb net (kon toch niet pitten) ff gekeken.

2e DM map, ff de naam kwijt, na DM-Antalus, gaf zo'n 80-90 tot 100-110 fps (soms zelfs hoger), DM-Compressed 50-60 tot 90-120 fps. Die eerste map liep redelijk, bijna zoals vanouds .... maar performance ging naar beneden aan het einde .... Compressed ging weer helemaal bout. Toch vreemd dat 'ie in het begin redelijk liep, toch zo'n 5 minuten. Niet perfect, aangezien de loop van de mannetjes niet altijd lekker verloopt. Soms mis ik ineens een stukjes en schiet 'ie naar een plek zonder dat ik de tussenpozen zie .... online is dat 100 keer erger en je begrijpt het .... mikken wordt erg moeilijk. Ik rich wel, maar met spam wapens, in de hoop dat wat ik zie, raak is. Dit werkt wel, alleen in indoor maps, buiten schiet ik echt alles mis, of iemand moet vastzitten .... nou leuk, zo wil ik mijn kills ook niet opbouwen.

Met Enemy Territory is dat ook trouwens, en die vreet minder van je PC, de maps zelf lopen beter, alleen dat lopen blijft. En datzelfde zie ik dus bij veel demo's, o.a. TRON 2.0. Vreemd, nog nooit eerder gezien.

Damn vergeet ik de specifcatie's mee te nemen van de PC, naja, morgen dan maar.

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 23:11:
zo'n 80-90 tot 100-110 fps (soms zelfs hoger), DM-Compressed 50-60 tot 90-120 fps... Toch vreemd dat 'ie in het begin redelijk liep
Jij hebt een andere definitie van redelijk. Dat is gewoon goed. Geen probleem met prestaties. MX500 is ook een van de betere muizen. En wat gebeurt er nou na 5 minuten? Je verhaal is een beetje onduidelijk.

Ik speel met 70 fps en meer zie je echt niet. (maar ik heb ook in 1280, 'holy shit' staan)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de frames zijn ook het probleem niet. Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies op mijn scherm zie. Zoals ik al zei, de bots, hoe ze lopen. Soms mis ik stukken van hun loopje, staan ze ineens 2 stappen verder (offline), daarna wordt de performance met muis bewegen erger, erg schokkerig. Online is het hopeloos, ik kan geen positie bepalen en kan dus alleen maar met spam wapens iets evt. raken. Maps als DM-1-on-1-crash lopen nog redelijk, maar die 1-0n-1 maps zijn redelijke klein, DM-Gaul loop ook vaak redelijk, maar bij maps als Antalus begint het gedonderd als en alle grotere maps (over hele grote nog niet gesproken :)).

Ik wou dat ik precies uit kon leggen wat ik zag, een demo maken heeft geen zin, ik denk dat jij toch niet ziet wat ik zie als je het afdraait. Maar de FPS zijn al geen probleem bij UT2k3, ook nooit geweest, da's het vreemde. Het is een soort 'grafische lag' (omdat het ook offline is) beter kan ik het niet omschrijven.

Ik zal morgen wel even wat screens van instellingen maken, ik weet niet of je het erg vind als ik ze doormail? Misschien zit er iets vreemds tussen.

Trouwens met 'de eerste map liep redelijk' bedoelde ik niet de frames per second, maar het grafische zich, zoals ik al zei, FPS is nooit een probleem geweest, de tests komen er goed uit, ook die UT2k3 test (bot en flyby), het 'redelijke' zat hem in die 'grafische lag', die was bijna niet zichtbaar en dat kwam al snel naar boven. Ik hoop dat het duidelijk geformuleerd is, ik zou ook geen betere termen weten zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 01:05 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Bobberdebob....je hebt ook webspace bij Planet, net als ik. Gewoon ff die screens uppen naar je webspace en dan hier de links posten. Kan iedereen het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 13-09-2003 02:12 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Ik snap wel wat je bedoelt, de vertragingen. Soms opeens verder springen...

Een middel wat je kunt proberen is de deto versie 30.82 WHQL installeren.
Dit zijn drivers die niet geoptimaliseerd zijn voor een benchmark, maar voor spellen. Ze zijn niet DX9, maar dat interesseert niet voor OpenGL. Ze worden wel meer voor dit soort peoblemen, het haperen, gebruikt.

Het haperen schijnt meer een 4x.xx driver verschijnsel te zijn... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 03:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die performance had ik ook al bij de andere drivers, dat versrpingen van dat lopen had ik toen niet op gelet, maar Direct X 8.1 en 9.0b .... geen verschil. Ik had toen dacht ik die WHQL drivers, of 41.09, beide schijnen goed te zijn voor de kaart. DirectX 9.0 eraf mieteren lukt alleen niet, en als ik alles erop nieuw op gooi, kan ik zowieso niet bij Informatique terug komen, want dan komt men weer met 'het is een software/drivers probleem' (terwijl ik precies dezelfde drivers installeerd).

Maar vraagje, kun je Windows zelf verkeerd installeren? Je pleurt de CD-Rom erin en het gaat vanzelf, daar kan het niet aan liggen. Daarna driver installeren, precies dezelfde die zei installeren .... kan dat verkeerd gaan???

Ik heb overigens ook een USB modem. Maaruh, met of zonder modem, maakt geen verschil qua performance, geluidskaart had ik er al uitgesloopt, geen effect .... ik zit toch eerder aan voeding te denken, zeker nadat ik deze las:

Spellen schokken met FX 5900 Ultra

Niet hetzelfde probleem, deze knakker heeft vergeten een kabel aan te sluiten, die zit er bij mij niet aan. Maar zou 'ie te weinig voeding krijgen? Of is de voeding een beetje verrot gegaan?

Marco

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je hebt de orginele Win XP, geen recovery cd bedoel ik?

Ik ben niet zo weg van een recovery cd'tje, dus probeer nog eens ff zelf Win te installen en test dan het spel als je dit net hebt gedaan, dus bijna op een schone machine, zo kan je testen wanneer het bagger gaat lopen, naarmate jij er "troep" opzet. ;)

Ik gebruik voor mijn kaartje de driver 44.90, heb daar goede ervaringen mee.

Verder zou ik gewoon weer terug gaan naar de heren van die zaak, je hebt immers garantie en je mag gewoon eisen van hun dat je deugdelijke spullen krijgt aangeleverd. :*)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

De voeding zou een probleem kunnen zijn, maar dan krijg je ook foutmeldinge en vastlopers. Tenslotte is het gewoon een GF4Ti4200 niet ..?

Lijkt me vreemd dat het haperen aan de voeding ligt. Eerder aan de VGA kaart, als de koeling niet goed zou werken.

Probeer eerst maar eens de driver op gewoon VGA te zetten (verwijder software-> NVidia Driver)

En dan die 30.82 driver proberen.

Verder, nee, je kunt een XP niet echt FOUT installeren.

;)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 21:34:
[...]

Ik heb inmiddels gemailed, tevens de DxDiag. Ik moet nog ff wat screens maken van mijn graphics settings, AA en AF staat in ieder geval uit.
[...]
sorrie; ik was sinds gistermiddag weg. ik heb je screenshot idd ontvangen.
ik heb (nog?) niets vreemds kunnen ontdekken.
hier zijn 2 delen v.d. screen:

taakbeheer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mkorthuis/Taakbeheer.gif

de actieve pictogrammen in de systray
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mkorthuis/systray.gif

ik hoop dat iemand anders iets vreemds opmerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 30.82 proberen, heb ook die nieuwe 45.23 binnengehaald, beiden zijn WHQL drivers.

En trouwens, als je je driver uninstalled in XP, kun je geen 'Standard VGA' instellen. Hij detecteert standaard bij opstarten een TI 4200, daarnaast kun je hem niet veranderen, je kunt uit die lijst alleen dan GeForce-family drivers kiezen.

In uninstall de driver dus en installeer na herstarten systeem de nieuwe driver. Ik zag dat die andere twee dat probleem van dat vreemde lopen van de tegenstanders niet hadden, ik heb het nog niet veel getest, maar dat is tot nu toe het enige. Performance blijft niet al te best, ik zou graag enige test willen doen om te kijken waar het fout gaat.

Kun je testen of dingen als processor, vermogen, temperatuur processor/vga kaart goed zijn, en/of evt. andere tests. Het kan de kaart zijn, maar iets molt die kaart. Kaart is al 2 keer vervangen namelijk, dan ga je toch ergens anders zoeken dacht ik?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 03:19 ]

Pagina: 1