• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring met telefoons van verschillende merken. Mij valt op dat er net geen telefoon is "die het allemaal heeft". Zou dat expres gebeuren?
Het gaat om de volgende puntjes:

- De snelheid van een 3310. (Er is niets zo vervelend als traag reagerende telefoons)
- De accu-tijden van een 6310.
- Bluetooth/Infrarood
- Camera
- Handsfree (6610)
- Handzaam formaat (geen p800 dus)
- Voicememo van de t68i. (15 minuten is erg handig)
- FM Radio

Dingen als JAVA games en kleurenschermpjes boeien me niet erg veel, hoewel dat laatste misschien wel handig is icm camera. :)
Mijn 6610 komt nu redelijk in de buurt, maar het gebrek aan bluetooth/camera/voicememo vind ik erg jammer.

Bestaat de telefoon die ik bedoel echt niet? Of kijk ik er gewoon overheen? Ik heb het idee dat de techniek die er voor nodig is al lang bestaat, maar dat er uit bedrijfseconomische overwegingen nog even mee wordt gewacht. Wat denken jullie?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik denk dat de nokia 6620 dan de ideale phone voor jou is, http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/modellen/6220/index.html helaas ontbreekt BT alleen.

39

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Je vergeet nog:
16bits kleurenscherm,
polyfone beltonen met het geluid van de Nec 34
Een duidelijke organizer en kalenderfunctie
Java met de mogelijkheid redelijk vlot leuke spelletjes te spelen
SMS en MMS wat normaal werkt (zoals bij Siemens)
En accu capaciteit van een Siemens

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Simpel, de SE T610 heeft dat allemaal. Behalve de FM radio dan.

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 12-09-2003 10:53 ]

• cornelixnootje1
n00bs schreef op 12 september 2003 @ 10:47:
Je vergeet nog:
16bits kleurenscherm,
polyfone beltonen met het geluid van de Nec 34
Een duidelijke organizer en kalenderfunctie
Java met de mogelijkheid redelijk vlot leuke spelletjes te spelen
SMS en MMS wat normaal werkt (zoals bij Siemens)
En accu capaciteit van een Siemens
Volgens mij heb je t niet goed gelezen...

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Wannapuf schreef op 12 September 2003 @ 10:49:
Simpel, de SE T610 heeft dat allemaal.
die heeft geen radio. die kan je alleen apart aanschaffen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• cornelixnootje1
Heeft de t610 wel een voicerecorder dan? En is die niet net zo traag als een t68i?

De 6620 is inderdaad wel een goede tip. Wel jammer dat er geen BT op zit, en dat de camera zo'n belabberde resolutie heeft.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij is het niet een truukje van de fabrikanten jouw je ideale foon te onthouden, maar meer een kwestie van geld. Op zich is alles mogelijk (alles wat jij in een telefoon zoekt bestaat, maar niet in één toestel), maar als je dat nu in één toestel gaat proppen krijg je twee opties: onbetaalbaar, of concessies op het vlak van uiterlijk (lees: formaat baksteen :)).

Verwijderd

Voor mij is de 6310i nog steeds de ideale telefoon. Slim van Nokia om daar voorlopig nog een opvolger op te maken.

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 11:39:
Voor mij is de 6310i nog steeds de ideale telefoon. Slim van Nokia om daar voorlopig nog een opvolger op te maken.
Wat is de opvolger ervan, want in mijn nieuwe auto die besteld is, komt weer een nokia 6310 carkit, maar deze telefoon (6310 dus) begint kuren te geven.

Wat is de opvolger en kan die in deze carkit ?

Verwijderd

dat is misschien jouw ideale telefoon. Een ander wil een 10/100 mbps router en een uitklapbaar 7 inch scherm met een 80 gb macrodrive zodat hij zijn divxjes onderweg kan kijken.

Ik heb er 1 die mensen kan bellen doet het nog steeds goed en mijn accu tijd is meer dan genoeg. de nokia 6210 :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Massiefje schreef op 12 September 2003 @ 12:27:
[...]

Wat is de opvolger ervan, want in mijn nieuwe auto die besteld is, komt weer een nokia 6310 carkit, maar deze telefoon (6310 dus) begint kuren te geven.

de opvolger is 6310i O-) die kan je in je carkit

voor de rest geen andere toestel meer die hier in pas

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

[...]

Echt van een opvolger kun je niet spreken maar ik denk dat de 6xxx serie dan in aanmerking komt 6610 e.d.

Je kan er zowieso vanuitgaan dat hij niet zal passen in je carkit.
Nokia heeft nu (eindelijk) op de meeste nieuwe telefoons een en dezelfde poort de zogenaamde POP-Port interface.

misschien is een universele carkit toch een betere oplossing: nieuwe telefoon, alleen een kort kabeltje kopen en het werkt weer :)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
Mijn ideale telefoon heb ik al de Nokia 3310 wat kan ie erg goed ? Bellen :) daarvoor heb ik hem gekocht omdat die andere high end stuffies mij niet interseert geef mij maar een telefoon die kan bellen en smsen dan ben ik tevreden :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 12-09-2003 12:42 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Possible schreef op 12 september 2003 @ 12:41:
Mijn ideale telefoon heb ik al de Nokia 3310 wat kan ie erg goed ? Bellen :) daarvoor heb ik hem gekocht omdat die andere high end stuffies mij niet interseert geef mij maar een telefoon die kan bellen en smsen dan ben ik tevreden :Y)
Idd, als ik foto's wil maken en aan anderen wil kunnen geven koop ik wel een wat luxere camera, laad ze in op de PC en ik mail ze wel.
Gewoon bellen en SMS-en, dat is wat je met zo'n telefoon "hoort" te kunnen doen vind ik ;) :+

Verwijderd

Waar hebben we het nog over? Ik heb een Samsung GSM en die heeft echt alles om de ideale telefoon te zijn: je kan er op gebeld worden EN je kan er mee bellen. Fenomenaal! Hij heeft een telefoonboek intern om nummers in op te slaan, en sneltoetsen voor veel gebelde nummers. Vibratiefunctie ook wel makkelijk om van het gejengel af te zijn.

Oh ja, er zit helaas wel een hoop overbodige zut op als internet, games, muziekeditors. Allemaal van die dingen die een TELEFOON niet nodig heeft, meer iets voor een PDA.

Ok, het is misschien geen echt nuttige bijdrage, maar naar mijn idee bestaat de ideale telefoon al lang. Niek1616 zoekt geen telefoon maar een mobile multimedia centre waar je mee kan bellen, filmen, radio luisteren, films kijken, E-mailen, op internet kan, worstebroodjes kan klaarmaken en je haar fohnen.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Misschien is die XDA van "vroegere" O2 wat voor hem. PDA en telefoon in 1.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
Of de nog uit te komen nieuwe Orange SPV 2.
Die heeft:
-kleurenscherm
-camera
-bluetooth/infrarood
-handsfree :?
-voicememo (zo groot als je SD card)

Het uiterlijk is ook niet al te groot. (heb de oude SPV en die is even groot als mijn 3 jaar oude panasonic 920 met klapscherm dicht en even zwaar)
Levensduur batterij zou ook goed zijn, JAVA zou hij ook kunnen.
Alleen de snelheid zou wat trager zijn.

En de prijs... Hij moet nog uitkomen, dus zal wel niet goedkoop zijn. :)

let the past be the past.

Verwijderd

[...]

Mijn welgemeende excuses, ik bedoelde geen ipv een :?

Verwijderd

[...]

[rml][ nokia] Opvolger CARK91 carkit ?[/rml]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
dat gezeur over dat ie alleen moet kunnen bellen :|
de topicstarter vindt duidelijk van niet, dus een beetje nutteloos om dan een 3310 te noemen :D

ik denk trouwens dat je sowieso beter voor de 7250 kan gaan ipv de 6610, want die 7250 heeft namelijk een camera en meer geheugen :)

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 12-09-2003 14:54 ]

Verwijderd

voor mij komt een se t610 behoorlijk in de richting, enige wat ie niet kan is divx/x-vid films afspelen en mp3's draaien.

/me droomt wel lekker verder en gaat in de toekomst toch echt maar een se t610 kopen als vervanger voor zijn tegenvallende motorola t720.
Pagina: 1