Ik heb een grote tabel waar o.a. data in voor komen. Het veld datum heeft een type date/time. Nu heb ik een selectie query die via een stuk vba alleen de records die in het de huidige maand en het huidige jaar vallen moet laten zijn.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, echter krijg ik het niet voor elkaar om alleen de maand en het jaar uit te filteren. Ook niet met bijvoorbeeld:
Mijn huidige code is nu als volgt, met left en right de getallen uitfilteren, dit test ik weer met msgbox en dat geeft ie eigenlijk alleen voor dag een correcte waarde. Tussendatum en Maand worden als 0 weergegeven.
Wie heeft er tips, zoektochten hier en op google onder "Comparing dates + vba" etc. hebben nog niets zinnigs gemeld.
De code waar ik nu mee bezig ben.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, echter krijg ik het niet voor elkaar om alleen de maand en het jaar uit te filteren. Ook niet met bijvoorbeeld:
code:
1
2
| Dim Maand = Din(Month) Dim Jaar = Din(Jaar) |
Mijn huidige code is nu als volgt, met left en right de getallen uitfilteren, dit test ik weer met msgbox en dat geeft ie eigenlijk alleen voor dag een correcte waarde. Tussendatum en Maand worden als 0 weergegeven.
Wie heeft er tips, zoektochten hier en op google onder "Comparing dates + vba" etc. hebben nog niets zinnigs gemeld.
De code waar ik nu mee bezig ben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Option Compare Database Function Huidige_Maand(Din As String) As Boolean On Error Resume Next 'Functie om te kijken of een datumwaarde 'in de huidige maand valt van het huidige jaar valt. Dim Dag As Integer Dim TussenDatum As Long Dim Maand As Integer Dim Jaar As Integer 'De datum string is als volgt opgebouwd: 20-9-03 15:07:16 Dag = Left(Din, 2) TussenDatum = Right(Din, 14) Maand = Left(Din, 6) MsgBox (Dag) MsgBox (TussenDatum) MsgBox (Maand) End Function |