Toon posts:

ASUS CUV4X-DLS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een WS met een ASUS CUV4X-DLS, uitgevoerd met een 6 tal scsi schijven, 2 ide en 2 cpu's(1ghz), 1,5 gig memory en verder geen extra kaarten. :'(

Ik heb hier altijd Windows 2000 opgehad maar na 3 jaar heeft die installatie het begeven.Ik dacht ik zet er nu gelijk maar windows XP pro op.

Dat is allemaal gelukt maar hij is nu erg traag, als ik kijk naar de task manager/performcance dan zie ik continu een cpu load van 40 tot 50% terwijl ik nog niets doe.
Als ik dan aanvink dat ie de kernel load moet zien dan zie ik dat die al 40 tot 50% is.

Zijn er meer mensen hier met dit probleem en zoja ook met een oplossing ?

Ik wil er toch Windows XP op gaan draaien dus zou leuk zijn als dit gaat werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wélke taken vreten die CPU load?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen taken die het vragen , het word puur alleen door de kernel gebruikt(de rode lijn is dat)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb je het systeem al getest op virussen, trojans en andere onhandigheden?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Het is een verse installatie achter een firewall(freebsd router).
De installatie is helemaal up to date met Service Pack 1 en alle bij komende hotfixes.
Ik heb er na de installatie direct sophos antivirus opgezet.(En het komt niet door de virusscanner want daarvoor was ie al traag)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm bios update? ik heb wel eens met andere moederborden gezien dat er zoiets was wat door een bios update gefixed werd.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op het moment al de laatste bios release op.
Dit vond ik wel op de site van Microsoft ik denk dat ik dat maar eens ga proberen die patch.
Het lijkt er niet helemaal op want ik hybernate niet eens maar je weet het maar nooit.

Kijk naar het Q article 330909.
SYMPTOMS
Your Windows XP-based computer may not hibernate. This problem may occur if the following conditions are true:
Your computer has one gigabyte (GB) or more of RAM.
Your computer is running multiple processes that create a high-stress condition.

For example, you may see this symptom if you run the dir command in 500 Cmd.exe processes

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Goede SCSI drivers en IDE controller drivers geinstalleerd? Of, wat ook kan, juist niet? Met m'n eigen dual ook lang gezeur mee gehad, hoge CPU (kernel) load bij het enkel kopieeren van bestanden. Met de standaart meegeleverde IDE controller drivers zelfs BSODs tijdens het booten, zodat die ook geen optie waren. Kortgezegd ben ik niet zo onder de indruk van Microsofts' drivers :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Asus heeft geen specifieke xp drivers te staan. Voor Windows 2000 moest ik inderdaad wat andere drivers installeren want met die van M$ als ik dan een cd ging branden had ik hoge cpu time etc etc.

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Welke biosversie heb je erop staan? 1.16? Wat doet ie in veilige modus, nog steeds zo'n hoge load? Ik heb hetzelfde bordje, ook met WinXP en dit levert bij mij al een half jaar lang geen enkel probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
1016 inderdaad, ik heb veilige modus nog niet geprobeerd.
Wat heb jij nog meer in die machine zitten?

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:28:
1016 inderdaad, ik heb veilige modus nog niet geprobeerd.
Wat heb jij nog meer in die machine zitten?
1gb geheugen, 2x PIII 866@1040, SB-Live, Intel 10/100 netwerkkaartje, GF4-TI4200, WD 120gb, dvdbrander en speler.

Moet er wel bij zeggen dat ik de D versie heb, zonder SCSI, LAN en sound? onboard.

[ Voor 18% gewijzigd door Mex op 12-09-2003 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een GF4-TI4200 in en een plextor writer en een sb-live 5.1 player. Overigens heb ik het ook geprobeerd zonder de extra hardware.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:35:
Ik heb er een GF4-TI4200 in en een plextor writer en een sb-live 5.1 player. Overigens heb ik het ook geprobeerd zonder de extra hardware.
Veilige modus al geprobeerd? En anders een keer met start->run->msconfig alles uitzetten bij tabje startup.

Verwijderd

Dit is een bekend probleem van SP1: Na installatie daarvan heeft de CPU tot 60 % nodig voor schijfafhandeling. Het wordt opgelost door de installatie van de fix-voor-SP1 of door installatie van SP2 :)

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:45:
Dit is een bekend probleem van SP1: Na installatie daarvan heeft de CPU tot 60 % nodig voor schijfafhandeling. Het wordt opgelost door de installatie van de fix-voor-SP1 of door installatie van SP2 :)
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 13:26:
De installatie is helemaal up to date met Service Pack 1 en alle bij komende hotfixes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wat zitten lezen over een kernel rollup package voor installaties met Windows XP SP1, maar ik kan die download niet vinden op de microsoft site.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 14:51:
Ik heb wel wat zitten lezen over een kernel rollup package voor installaties met Windows XP SP1, maar ik kan die download niet vinden op de microsoft site.
Als je alle Windows Updates hebt dan hoef je daar ook niet meer naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn updates die je alleen kan verkrijgen door microsoft te bellen. Dan krijg je een paar dagen later een login en mag je hem downloaden van een ftp site.
Op me werk doe ik dat al regelmatig.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:59:
Er zijn updates die je alleen kan verkrijgen door microsoft te bellen. Dan krijg je een paar dagen later een login en mag je hem downloaden van een ftp site.
Op me werk doe ik dat al regelmatig.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, kan je er eens wat meer over vertellen? Updates worden uitgebracht omdat een, in dit geval door M$, geleverd product niet (meer) voldoet aan de verwachtingen. Waarom zou zo'n update dan alleen na een telefoontje te downloaden moeten zijn van een FTP met login? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Mex op 12-09-2003 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat om updates die nog niet uitvoerig zijn getest en vaak in niet veel voorkomende situaties voorkomen.

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:20:
Dit gaat om updates die nog niet uitvoerig zijn getest en vaak in niet veel voorkomende situaties voorkomen.
Oke, heb je ondertussen al in veilige modus opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Nee , ik kan dit pas doen als ik thuis ben :(

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:24:
Nee , ik kan dit pas doen als ik thuis ben :(
Hehe, zeg dat dan ;) Bekend probleem, ik moet ook nog anderhalf uur.
Pagina: 1