Met behulp van een fulltext-catalogs heb ik een zoekmachine gemaakt. Dat werkt allemaal leuk. Daarnaast heb ik als taal , de nederlandse taal ingesteld zodat verboden en noise woorden niet gebruikt kunnen worden binnen een zoekactie. Het probleem is zodra je bijvoorbeeld "de" of "het" invoert wordt er een fout melding gegenereert in SQL query analyzer en geeftie aan "A clause of the query contained only ignored words." Prima, maar dat wil ik dus niet... Ik wil die fout afvangen zodat ik voor de gebruiker in duidelijke taal kan weergeven wat er fout gegaan is. Ik controleer op een lege recordset, maar er wordt dus geen recordset teruggegeven. Van te voren de verboden/noise woorden filteren is een optie, maar is een beetje zonde van het werk, dat doet MSSQL al voor mij, ik wil dus alleen de fout afvangen op een of andere manier.
De query is opzich weinig schokkends. Verder wordt alles verwerkt met behulp van ASP, maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk... Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM CONTAINSTABLE(WebParts, *, 'en') AS W_A INNER JOIN WebParts AS W_B ON W_A.[key] = W_B.ID AND W_B.Caption NOT LIKE '%navigatie%' AND W_B.Caption NOT LIKE '%banner%' ORDER BY RANK DESC |
De query is opzich weinig schokkends. Verder wordt alles verwerkt met behulp van ASP, maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk... Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!