[BAT] Overzicht met commands en uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22

TiMMieJ

PSN: Orixez

Topicstarter
Ik moet voor mij stage een opdracht doen om een bat file te maken en heb ik gesearcht maar niet echt een zinnige site gevonden met welke commands je in een batch kan zetten. Ik ben dus een n00b in dit soort dingen wel met dos gewerkt maar ik hou me totaal niet bezig met dit soort dingen maar wil het wel graag zelf doen. Dus als iemand wat weet van een site met wat uitleg van de commands graag.

edit:
Stom van mij ik zit helemaal inb het verkeerde topic kan deze plz even omgezet worden naar de Devschuur ?? door een modje ??

[ Voor 16% gewijzigd door TiMMieJ op 12-09-2003 10:27 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Aangezien dit gaat over OS-specifieke scripts, hoort dit topic niet echt in P&W thuis.

In een batch-bestand kan je zowiezo alle OS-specifieke commando's in kwijt. (dir, copy, net use, del, etc....)
Daarnaast heb je nog een aantal control - statements, maar die kan je wel in iedere DOS manual vinden.

p&w -> WOS

https://fgheysels.github.io/

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zoek maar eens naar MS DOS Scripting ofzo, geheid dat je een hoop resultaten krijgt. Batch is meer een verzamelnaam.

MS DOs scripting bij Google

[ Voor 31% gewijzigd door Beekforel op 12-09-2003 10:24 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan een .BAT-file zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.
Je kan er 3rd party opdrachten bij halen. Gebruik maken van choice enzo.
Maar misschien is het makkelijk om een beetje een richtlijn te geven wat je precies wilt. Want er zijn mogenlijk heden zat.

Je kan met parameters werken. en dan werk je met errorlevel's. in princiepe is een .BAT gewoon een rits met commando's die je normaal op de prompt intikt. Veelal gebruikt als inlog-scripts voor netwerken. Maar sommigen werken weer liever met Kixstart, omdat je daar meer mee kan. Ikzelf geen ervaring mee.

offtopic:
whoami schreef op 12 September 2003 @ 10:22:
Aangezien dit gaat over OS-specifieke scripts, hoort dit topic niet echt in P&W thuis.

[..]

p&w -> WOS

[mieren-neuker]
hmm... DOS is niet Windows hoor >:) zou dan eerder NOS moeten zijn :P
[/mieren-neuker]

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 12-09-2003 10:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

misschien is dit wat voor je:
http://home7.inet.tele.dk/batfiles/

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
tnx iig alvast voor de reacties :) ondanks verkeerde forum....
Maar ik moet met dee bat file dus het windows gezeur dat als je met een andere user op een win98se bak inlogt dat het password niet overeenkomt. Dit doordat wij hier een novell bak voor inloggen gebruiken. Wat is hiervoor dan de beste manier om dit te regelen ? want je moet of elke keer novell veld inlezen en je pwl die ge-encrypt is. Maar dat is denk ik veel te omslachtig gedacht. Suggesties ? Ik zoek in de tussentijd weer verder.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

TuRk schreef op 12 September 2003 @ 11:28:
tnx iig alvast voor de reacties :) ondanks verkeerde forum....
Je zit in het juiste subforum ;)
whoami had em juist verplaatst van P&W naar WOS.
batch scripting is niet echt programmeren en hoort hier dus thuis ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

Probeer anders deze link eens

ik denk dat je er een heel eind mee komt ;)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
momania schreef op 12 September 2003 @ 11:35:
[...]

Je zit in het juiste subforum ;)
whoami had em juist verplaatst van P&W naar WOS.
batch scripting is niet echt programmeren en hoort hier dus thuis ;)
Ok das mooi was even bang dat ik verkeerd zat en heb het helemaal verkeerd gelezen ik ga maandag verder met de info die ik gekregen heb of van het weekend thuis nog even. Maar ik ga nu lkkr naar huis toe en als iemand een suggestie heeft over mijn vorige bericht hoor ik dat heel graag.

Verwijderd

tik gewoon "help" in een command prompt. dan ben je al een aardig eind...

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24

[Jules]

Confusion in confusion

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ondertussen is er een specifieke vraag gekomen: hoe maar een keertje inloggen bij Novell + Win98. Trouwens niet iets waar ik als eerste aan een batch file zou denken en het PWL decrypten lijkt me lastiger dan gewoon het Win98 wachtwoord leeg te laten of autologon gebruiken. Nog afgezien van het feit dat we hier op GoT niet zullen meewerken aan het decrypten van passwords omdat dat vooral ook verkeerd kan worden gebruikt ;)

Nu zeg je niets over wat je precies van Novell gebruikt, maar gezien het verloop van het topic is het misschien handiger om (in WOS) een nieuw topic te starten met deze specifieke vraag als het daar om ging en niet per se om hoe batch files werken.
offtopic:
Die komt er bij te staan bij SA FAQ #DOS O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1