[Excel] Grafiek met tijdsschaal

Pagina: 1
Acties:
  • 1.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt maar niks gevonden dat mij kon helpen.
Ik wil graag voor mezelf een overzicht maken van het volgende:
Uit een groot excelformulier moeten een aantal gebeurtenissen tegen de tijd afgezet worden met start- en einddatum.
Ik heb daarvoor een kolom met de naam van de gebeurtenis, een kolom met de startdatum, en een kolom met de einddatum. Eventueel een kolom met tussendata. In het balkje in de grafiek moet de naam (code) van de gebeurtenis komen.

Wie kan mij op weg helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Je kan gemakkelijk een pivot chart maken, boven in het menu. Daarmee kan je aangegeven wat je waar wilt hebben, als je het nog nooit gedaan heb is het even oefenen, maar het is reuze handig

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden: Het is de nederlandstalige Excel 2000

Wat is een pivot chart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

Ga naar het menu van excel, en dan linkst naast windows (data) daar staat dan in het NED pivot tabel

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dank je, ik snal wat je bedoelt.
Nu is het echter zo dat het geen draaitabel moet zijn, maar een grafiek met op een as de data (begin - eind als horizontale balk) met in dei balk de code voor de gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

vanuit een pivotchart kan je gemakkelijk allemaal reporten draaien en grafiekformaten maken, mail anders maar even je document of zet het online, dan kijk ik ff hoe en wat het zit

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sja, het zijn bedrijfsgegevens, dus dat lijkt me geen goed idee. Ik ga wel es puzzelen. Bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:45

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je wil een grafiek maken maar het lukt niet? Handleiding al eens doorgelezen? Wizard 'grafiek' al eens opgestart?

Zo moeilijk is dat toch niet? Waar loop je dan vast?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het moeilijker dan ik dacht.
Wat ik wil maken is het volgende:
Een as met data. Een gebeurtenis begint bij datum A en eindigt op data B. Van Datum A tot Datum B loopt een balkje (de tijd dat de gebeurtenis plaatsvond (=van A naar B))
In dat balkje moet de code voor de gebeurtenis komen.
Op deze manier wil ik een grafisch overzicht krijgen van alle gebeurtenissen en wanneer ze plaatsvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zoals ik het begrijp is dit een project tijsdplanning oid. Dit kan niet standaard in Excel, maar daar is wel een -gratis?- plugin voor. Ik zal eens graven; ben zo terug

Ik kan de sheet hier niet meer vinden; zal wel op me werk op de PC staan. Het was iets van een addon voor Excel, in de vorm van een voorbeeld sheet, die je gewoon kon aanpassen.

[ Voor 36% gewijzigd door superduper op 12-09-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
Je kan bij aangepaste grafiektypen kiezen voor Zwevende staven. Je geeft twee reeksen op: de beginwaarden en de lengte van de staven (=eindwaarden - beginwaarden). Op de x-as zet je de gebeurtenissen. Je moet misschien wel nog even de Excel-fancy-stuff eruit halen :)

Maar je kan natuurlijk ook een tijdsplanning-plugin zoeken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 15:12
Wat je wilt hebben heet een Gantt chart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Samen komen we er wel, dankzij Obliterator met de officiele naam, de link weer gevonden.

http://www.j-walk.com/ss/excel/files/timeline.exe

Maar er zijn er zeker mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Ik ben er uit!
Pagina: 1