Toon posts:

[printer] laser of inkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een nieuwe printer te kopen maar nou loop ik tegen het volgende aan..

Is het nou voordeliger om een laser of inktjet printer te kopen....
ik weet dat een laser duur in aanschaf is, maar is deze goedkoper in het afdrukken en vanaf welke aantallen dan ongeveer?
het liefst wil ik een kleuren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je perse kleuren wilt valt een laserprinter af. Wat misschien een ID is is om een kleuren deskjet aan te schaffen voor de foto's ed. En een tweede hands laserprinter voor waneer je veel tekst zwartwit af moet drukken. Een 2e hands laserprinter heb je al voor E70,-.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ik zou voor de inktjet gaan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor een laser gaan (heb ik ook gedaan).
dingen zijn spotgoedkoop tegenwoordig (heb de mijne nieuwe voor 99,- gekocht) en dingen printen lekker zuinig.

Echter, als je kleuren wilt wordt laser ineens schrikbarend duur.
Daarom zou ik een normale laserprinter kopen voor je zwart prints en voor de kleuren een simpel inkjetje (afhankelijk van hoeveel je print. als je enkel kleuren print is de laser niet rendable).

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Het licht vooral aan je print gedrag. Print je één velletje per week dan zal een inkjet volstaan. Print je een pak papier per dag dan lijkt me een Laser al heel snel voordeliger. Maar houdt inderdaad rekening met het enorme bedrag van een (nieuwe) kleurenlaser. Twede hands ben ik nog niet op zoek geweest maar ik zal zo is rondsnuffelen en hier wat prijzen achter laten om een indicatie te geven. Nog een reden waarom kleuren laser zo duur is is doordat er 4 (?) tonders in zitten zwart en voor elk van de drie primaire kleuren (rood,blauw,geel) eentje!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Een voordeel van een laserprinter is ook dat je geen last meer hebt van uitdrogende inkt als je een tijdje niet meer geprint hebt. Sinds ik een laserprinter heb aangeschaft, altijd perfecte prints. Ik zou nooit meer iets anders willen (voor zwart/wit).

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als je voorkeur bij een kleurenprinter ligt, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. In dat segment is een laserprinter niet echt budgettair verantwoord voor een consument.

Als je een goede laserprinter wilt, kan ik je aanraden om eens op 2e hands sites rond te kijken naar een van de volgende modellen: HP Laserjet 4, 4+, 5, 5+, 5P, 5MP, 6P, 6MP (de modellen waar een L achter staat zou ik niet niet kopen!) Deze printers zijn over het algemeen te koop voor tussen de 50 en 150 euro, schat ik zo.

Ik heb zelf al enkele jaren een 6P en een 6MP, en beiden hebben nog steeds de eerste toner!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik heb nu 2e hands een HP2100 Laserprinter op de kop kunnen tikken. Ding print snel en haarscherp. Aangezien 90% van mijn prints zw/w is, en laserprinter vele malen goedkoper is. Is dit echt aan te raden.

Voor die keren dat ik kleur print heb ik een xerox USB-printertje erbij.. Want die kosste mij een kapitaal aan inkt voordat ik de laserprinter had..

Verwijderd

Ik zou voor de kleurenlaser gaan, ze zijn tegenwoordig niet zo duur meer. iets meer dan 600,- euro

http://www.beat-it.nl/cgi...refront/NL/product/793291

Er zitten toners inbegrepen, deze zijn weliswaar 33% gevuld. Dat komt neer op 1500 afdrukken. Omgerekend naar inkjet is het een stuk goedkoper (er van uitgaan dat je geen kloon inkt gebruikt)

Overige voordelen
- Watervast op normaal papier
- geen last van korrelige afdrukken, in tegenstelling tot inkjet
- netwerk printer

Ik heb de C1900, maar dan met duplex en 96 MB

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 21:33
Ok, kleurenlaser is mooi maar Zero_cool538 zoekt naar een goedkope oplossing. Als je voor de HP laserprinters zou gaan betaal je bijna €2,- per volle pagina kleurenprint!!!
Dan is een gewone inktjetprinter toch wel wat goedkoper....

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 10:39
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:48:
Ik zou voor de kleurenlaser gaan, ze zijn tegenwoordig niet zo duur meer. iets meer dan 600,- euro

http://www.beat-it.nl/cgi...refront/NL/product/793291

Er zitten toners inbegrepen, deze zijn weliswaar 33% gevuld. Dat komt neer op 1500 afdrukken. Omgerekend naar inkjet is het een stuk goedkoper (er van uitgaan dat je geen kloon inkt gebruikt)

Overige voordelen
- Watervast op normaal papier
- geen last van korrelige afdrukken, in tegenstelling tot inkjet
- netwerk printer

Ik heb de C1900, maar dan met duplex en 96 MB
Toen ik zaterdag keek was deze inderdaad zo'n €530 ex btw, maar nu kost hij € 1.025,00 ex btw. Alle andere sites vinden ook dat hij minstens €1000,- moet kosten dus waarschijnlijk was het een foutje ofzo en heb je geluk gehad met die goedkope printer :)

Heeft iemand hier een betere verklaring voor? :?

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

DynaMikeY schreef op 12 September 2003 @ 09:42:
Als je voorkeur bij een kleurenprinter ligt, dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. In dat segment is een laserprinter niet echt budgettair verantwoord voor een consument.

Als je een goede laserprinter wilt, kan ik je aanraden om eens op 2e hands sites rond te kijken naar een van de volgende modellen: HP Laserjet 4, 4+, 5, 5+, 5P, 5MP, 6P, 6MP (de modellen waar een L achter staat zou ik niet niet kopen!) Deze printers zijn over het algemeen te koop voor tussen de 50 en 150 euro, schat ik zo.

Ik heb zelf al enkele jaren een 6P en een 6MP, en beiden hebben nog steeds de eerste toner!
Ik ben zelf ook opzoek naar een laserprinter, dan wel zwart/wit en enkel HP, want hier staat al een HP 970Cxi die perfect kleuren print.

Maar waarom raadt jij de modellen met een L achter de naam niet aan? Slechte ervaringen ofzo?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De meeste L modellen hebben hun papieraanvoer naar boven gericht (muv 4L). Die staan er om bekend dat die snel problemen opleveren

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik heb hier een Laserjet III, lekker goedkoop printen, alleen dat stroomverbruik :X ding trekt maximaal 850 watt :o
Kijk wel naar nieuwere Laserjets, de oude (waaromder de III :() hebben problemen met de fuser, deze doet aan 'zelfvernietiging' (de temperatuursensor sloopt de coating van de rol)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:30
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 17:22:
Ik heb hier een Laserjet III, lekker goedkoop printen, alleen dat stroomverbruik :X ding trekt maximaal 850 watt :o
Kijk wel naar nieuwere Laserjets, de oude (waaromder de III :() hebben problemen met de fuser, deze doet aan 'zelfvernietiging' (de temperatuursensor sloopt de coating van de rol)
850 Watt voor als ie print tijdens de rol aan gaat etc. Maar anders zuipt ie misschien 20 Watt of zo:? Dus dat is niet echt schikbarend veel.

Ik denk dat het beter voor jouw is om een inktjet te kopen, als het niet voor een bedrijf is. Want onthoud dat het constat printen van een paar pagina's en dan weer uitzetten, ook niet echt goed voor de printer is.

[ Voor 18% gewijzigd door Termi op 22-09-2003 17:27 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

The Dolf schreef op 22 September 2003 @ 17:04:
De meeste L modellen hebben hun papieraanvoer naar boven gericht (muv 4L). Die staan er om bekend dat die snel problemen opleveren
That's it. De papierdoorvoer van boven is niet echt je-van-het. Vaak problemen met papier oppakken (meerdere blaadjes tegelijk), of met andere soorten papier (stickervellen, sheets etc.)

Vaak zijn die L modellen gericht op thuisgebruik, of small office omgevingen. (het zogenaamde SOHO segment), en dus zo goedkoop mogelijk gemaakt. Niet doen dus!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1