Toon posts:

[router] edimax 6104 + netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey jongens,

Ik heb een probleempje. Ik heb een router liggen, de edimax 6104, en deze heb ik 3 dagen geleden tevergeefs aan proberen te sluiten.

Nu is mijn vraag, voordat ik het nog eens ga proberen of deze router wel echt is wat ik wil.

Dit wil ik :) :

- internet delen direct vanuit mijn chello modem
- van de ene pc naar de andere bestanden kunnen sturen
- gebruik kunnen maken van printers op andere netwerken

Ik moet dus een router hebben die tegelijk ook een hub (tegenwoordig switching hub) is. Heb ik dan een goede koop aan mijn edimax apparaatje, of werkt het niet?

Op de MyCom site staat overigens wel dat het 'switching' ondersteunt, ik weet alleen niet of dat DAT is wat ik zoek.

alvast bedankt

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
Lijkt me allemaal "ja". Dit staat toch wel in de product specificaties?

Verwijderd

ja dat werkt goed als je xp op je comp hebt herkend hij alles automatisch >:) :9~

Verwijderd

Topicstarter
ah okee.. dan is er voor mij geen reden om hem terug te brengen en een andere aan te schaffen :) dank jullie wel :)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
1, internet delen direct vanuit mijn chello modem (dat Lukt wel)
2, van de ene pc naar de andere bestanden kunnen sturen (dat lukt ook wel)
3, gebruik kunnen maken van printers op andere netwerken (alleen onder steund niet dat dat als je de printer op de router wil aan sluiten, je zou het dan op een pc in het netwerk moeten zetten en die delen in het netwerk dat wil wel maar dan moet die pc wel aan staan als je wilt printen

voor de rest is het een super ding ik heb hem zelf ook zelf ook chello dus ik spreek uit evaring

als je hem wil instellen kun je heel makkelijk vinden op mycom

http://www.mycom.nl/f2/tutorials/6104_2_kabel.pdf

succes!!!