Ik heb een iP-II 233 MMX (p2 233 mmx dus...) die draait op een MSI-6117 mobo...
Award PG4.51 (de nieuwste dus)
Dit mobo kan tot p2 333 MMX
Multiplier kan van 1,5 tot 8 in stappen van 0,5.
Cpu clock kan op 66, 68 en 75 Mhz.
Voltage wordt automatisch gedetecteerd oid (er is iig geen jumper/dip voor en in het boekje staat dat ie dat auto doet)
Ok.
Ik haal mijn p2 233 er dus uit en zet er een p2 333 in. Stel in op 5x66 voor 333 Mhz.
Bij het booten:
266 Mhz detected, memtest ok, cd-rom found, isa pnp devices initialised.
en dan stopt ie met booten... Energy-star logo verdwijnt, bios-text blijft staan en dan niks meer...
Ok... Ik snapte er niks van, dus proc nog maar eens goed aangeduwd, jumpers gedoublechecked en aangeduwd... Nogsteeds komt ie niet verder dan 266 Mhz en boot ie verder niet.
Dus ik denk, nah eens kijken of het wel echt een 333 MMX is... Ik kijk naar het typenummer en jawel, gewoon een 333 MMX.
Naja, hij wil zo graag een 266 zijn, eens kijken of ie dan wel boot.
Instellen op 4x66, daarna booten:
En hierna houd het weer op.
Zelfde voor 3.5x66 (233), zelfs dan detecteerd ie een 266...
Daarna mijn p2 233 weer teruggedaan... Ik clock em voor de lol eens op 266, maar dan krijg ik weer geen beeld???
Ik snapput niet meer...
Ik zit nou maar weer op 233...
Award PG4.51 (de nieuwste dus)
Dit mobo kan tot p2 333 MMX
Multiplier kan van 1,5 tot 8 in stappen van 0,5.
Cpu clock kan op 66, 68 en 75 Mhz.
Voltage wordt automatisch gedetecteerd oid (er is iig geen jumper/dip voor en in het boekje staat dat ie dat auto doet)
Ok.
Ik haal mijn p2 233 er dus uit en zet er een p2 333 in. Stel in op 5x66 voor 333 Mhz.
Bij het booten:
en dan stopt ie met booten... Energy-star logo verdwijnt, bios-text blijft staan en dan niks meer...
Ok... Ik snapte er niks van, dus proc nog maar eens goed aangeduwd, jumpers gedoublechecked en aangeduwd... Nogsteeds komt ie niet verder dan 266 Mhz en boot ie verder niet.
Dus ik denk, nah eens kijken of het wel echt een 333 MMX is... Ik kijk naar het typenummer en jawel, gewoon een 333 MMX.
Naja, hij wil zo graag een 266 zijn, eens kijken of ie dan wel boot.
Instellen op 4x66, daarna booten:
En hierna houd het weer op.
Zelfde voor 3.5x66 (233), zelfs dan detecteerd ie een 266...
Daarna mijn p2 233 weer teruggedaan... Ik clock em voor de lol eens op 266, maar dan krijg ik weer geen beeld???
Ik snapput niet meer...
Ik zit nou maar weer op 233...