Toon posts:

[C++] file schrijven in andere file hex offset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben pas begonnen met code maar zit met een prob. Heb al 6 uur zitten googlen en niks gevonden en ben te einderaad. :(

Het gaat over het volgende :

Wil een file schrijven in een andere file naar een bepaalde hex offset.
Heb geen idee met welke funktie ik dit kan doen. Iemand een idee?.Zojah.
ken je dan voorbeeldje bij doen? Dankje.

edit:

sorry topic vergeten te zetten zou modje dit willen doen plz?
[C++] file schrijven in andere file hex offset

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 04:03 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 09:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kun je dat niet gewoon doen door een nieuwe file te openen en daar de inhoud van file1 inschrijven tot de offset, dan file2 erin schrijven, en dan de rest van file1

vervolgens delete je file1 en hernoem je de nieuwe file naar file1

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 04:02:
Ik ben pas begonnen met code maar zit met een prob. Heb al 6 uur zitten googlen en niks gevonden en ben te einderaad. :(

Het gaat over het volgende :

Wil een file schrijven in een andere file naar een bepaalde hex offset.
Heb geen idee met welke funktie ik dit kan doen. Iemand een idee?.Zojah.
ken je dan voorbeeldje bij doen? Dankje.
met fseek() in C, in C++ zal d'r wel iets vergelijkbaars zijn. Indien je iets zoekt om te voegen vanaf een bepaalde offset : Dat bestaat niet. Zie de posting van Kees voor wat schoppen in de goeie richting.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Als je bestaande data wil overschrijven of wil toevoegen kan je gewoon met seekp (aangenomen dat je iostreams gebruikt) naar de goede offset gaan en daar beginnen met schrijven.

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
madwizard schreef op 12 september 2003 @ 10:19:
Als je bestaande data wil overschrijven of wil toevoegen kan je gewoon met seekp (aangenomen dat je iostreams gebruikt) naar de goede offset gaan en daar beginnen met schrijven.
hmm heb je daar toevallig voorbeeldje van ? zou me erg helpen :p ;)
tnx

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Check de documentatie over ostream en fstream. Wij gaan jou hier niet voorkauwen hoe alles werkt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 14 September 2003 @ 19:29:
Check de documentatie over ostream en fstream. Wij gaan jou hier niet voorkauwen hoe alles werkt
heb ik gedaan kom daar niks tegen over hex offset ;(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lees de reply van madwizard dan nog maar eens goed door

(en there is no such thing as a "hex" offset. Een offset is een getal, en voor de cpu's zijn alle getallen hetzelfde. Hexadecimaal en decimaal is slechts een notatiewijze die wij mensen gebruiken om een getal te representeren)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
hmm okay hoop dat ik er aan uit kom :p maarjah ig bedankt voor gedeeltelijke hulp ;)
Pagina: 1