"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Voorbeeld: http://www.audio-mp3-recorder.com/sound-edit/sound-edit.htm
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
copy /b stuk1.mp3 + stuk2.mp3 + stuk3.mp3 resultaat.mp3
Houdoe
dat werkt helaas alleen met oggtjes, mp3's gaan over de rooien omdat de header dan verneukt wordt.Witte schreef op 13 September 2003 @ 01:29:
misschien werkt dit:
copy /b stuk1.mp3 + stuk2.mp3 + stuk3.mp3 resultaat.mp3
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Welke header? MP3 heeft helemaal geen header. Alleen maar 1 grote rij met frames, waarvan ieder frame een eigen header heeft.Roel schreef op 13 September 2003 @ 11:07:
[...]
dat werkt helaas alleen met oggtjes, mp3's gaan over de rooien omdat de header dan verneukt wordt.
Alleen moet je voor copy /b wel even de ID3-tags verwijderen.
Siditamentis astuentis pactum.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Een ID3 tag is ook een headerVarienaja schreef op 13 September 2003 @ 11:09:
Alleen moet je voor copy /b wel even de ID3-tags verwijderen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit leek me dus de grote klapper :-)Xtremelead schreef op 13 September 2003 @ 11:11:
Ik gebruik Mp3Merger. Werkt prima.
Maar hij werkt niet altijd goed. Wat is namelijk het geval.
Ik laad de 3 mp3's en merge ze naar output.mp3
Hij geeft nog wel de melding dat het mp3's zijn van verschillende bitrate.
Dit kan het zijn namelijk VBR mp3's.
Na het joinen heb ik id een bestand even groot als de 3 mp3's samen. Geslaagd zou je dus zeggen. maar als ik deze afspeel laat hij alleen de eerste 24 minuten (= precies mp3 deel 1) zien/horen en niet de overige 1.5 uur. Wat ik ook probeer ik kom niet bij het restant.
Het is weliswaar gratis, maar het lijkt niet 100% te werken
[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 13-09-2003 13:06 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Maar hoe haal ik deze het veiligste/makkelijkste weg? Ik neem aan dat je alleen de tags weghaalt van alles behalve het eerste bestand?
MP3 Splitter & Joiner v2.43
Nadeel het is niet gratis, maar misschien is er een kruiwagen te vinden.
Maar je kan het 10 dagen proberen en dat was voor mij genoeg.
Het probleem in andere programma's bleek te zijn dat ze het wel deden, maar de header was verkeerd. Waardoor ik eerst dacht dat het niet werkte.
24 min + 31min + 61 min = 116 min.
Maar de meeste prgramma's gaven na samenvoegen aan lengte 24 minuten, dat kun je vast wel weer ergens handmatig mee veranderen.
Maar alleen MP3 Splitter & Joiner v2.43 was zo slim de tijden op te tellen en een goede header aan te maken.
Allen bedankt voor de tips en het medenken.
[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 14-09-2003 13:59 ]
zonder compressie.
Dan .zip renamen naar .mp3
zo doe ik het altijd!