Toon posts:

Niewe videokaart, zal voeding voldoende zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

ik ben dus van plan een Asus V9950 FX5900 Ultra 256MB te kopen.. nou heb ik even rondgekeken en zie veel problemen met de voeding als men zon kaart aanschaft.

mijn voeding, fsp250-60gta, geeft volgens mij maar 250 watt..
ik vraag me af of dit voldoende zal zijn om ook mijn kaart te voeden

al vast bedankt!

p.s ik weet niet of ik in videoplanken en beeldkanonnen goed zit, excuses daarvoor

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 00:41 ]

• BurnerXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Op de doos van mijn nieuwe MSI GeForce FX5900-VTD128 stond dat er minimaal een 350w voeding in moet. Overigens draai ik het op een 300w voeding en werkt goed. Het is wel geen Asus, maar misschien heb je er wat aan.....

Verwijderd

Topicstarter
slechte vooruitzichten dus.

ik heb trouwens een P4 2.0 ghz, hoorde dat Intel ten opzichte van amd minder stroom nodig heeft?

Verwijderd

hmmm 250 Watts is erg marginaal zeker voor die GeForce (die staan erom bekend dat ze stroomVRETERS zijn) voor de stabiliteit van je systeem zou ik zeker minimaal 350 Watts aanraden, zo duur zijn die vandaag de dag trouwens niet meer (en misschien zelfs wel voor de levensduur van je grafische kaartje)

1 tip: koop geen GEFORCE !!! maar een Radeon,.. voor het geld heb je VEEEEEEEEL meer waar imo :)

veel suc6

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
in het forum 'Processors, Mobo's & Geheugen' staat een FAQ met een link naar een tooltje waarmee je kunt uitrekenen wat voor voeding je nodig hebt. Hiermee kan je ook controleren of je huidige voeding volstaat. :)
ik heb trouwens een P4 2.0 ghz, hoorde dat Intel ten opzichte van amd minder stroom nodig heeft?
Wat minder dan een AMD, maar zoveel maakt net ook weer niet uit.

[ Voor 34% gewijzigd door -=bas=- op 12-09-2003 10:26 ]

Senile! Senile Oekaki

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:07
Als je search had gebruikt dan was je net als mij ook op deze faq terechtgekomen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 2/

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

Nooooooooooooooo koop die kaart niet FX5900 is echt veel minder snel dan een ati 9800 pro en ook nog duurder geloof ik.

nieuws: AnandTech publiceert details over Half-Life 2 performance is 1 van de vele benchmarks waar ati sneller is.

koop dan een 9700pro voor 300 euro of heb je geld teveel? ;)

mare ff ontopic denk dat je voeding wel te zwak is ja cpu trekt al 65watt ofzo
hds nog mobo cd-roms.

Minimaal een 300watt merkvoeding (zalman of enermax)
of 450 watt qtec ofzo ben niet zoeen fan van qtec maar ja moet je zelf weten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 13:31 ]

Verwijderd

Ik heb zelf sinds kort een GeForce FX5900 Ultra van MSI met un AMD processor en kan je zeggen dat alles hier perfect loopt.
Wel denk ik dat ik een 2e voeding ga inbouwen, maar so far heb ik niks te klagen :)

Verwijderd

/off topic / waarom ga je een 2e voeding inbouwen? heb je zon super system :) /offtopic/

als je safe wilt zitten en je wilt nog ff vooruit gaan kun je beter tussen 400 en 550 watt kiezen. Wel een goed merk anders heb je er nog niks aan.

heb zelf een qtec 550 dual fan en deze werkt perfect.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Basic vraagje, ga je dus niet redden met 250watt, zoek een goeie 400watt+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.