Toon posts:

dvd via computer op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer op mijn televisie aangesloten via mijn videokaart.
Eerst had ik hem via de scart van mijn video aangesloten (mijn tv heeft geen scart) en toen kon ik divx afspelen en op tv bekijken.
Alleen als ik een (originele) dvd in mijn dvd speler deed dan speelde deze niet af.
In eerste instantie dacht ik dat het om die macrovision bescherming ging welke het kopieren tegen gaat en dus niet via mijn video speler wilde spelen.
Daarom heb ik een ander verloop stekkertje en kabeltje etc etc gekocht en mijn computer dus aangesloten op de audio/video tulp ingangen van mijn televisie.
Maar.... hij wil nog stééds geen dvd afspelen!
met windows media player kan ik wél een divx afspelen, maar als ik een dvd wil afspelen geeft hij deze foutmelding:

Kan momenteel geen dvd-video afspelen. Probeer het aantal weergegeven kleuren op de monitor te verminderen of de beeldschermresolutie te verlagen. Klik voor aanvullende oplossingen op Meer informatie om naar DVD-probleemoplossing te gaan.

probeer ik hem met RealOne player af te spelen krijg ik uitsluitend geluid, maar geen beeld.. of de melding:

The DVD cannot be played. Key exchange for DVD copy protection failed.

Iemand enig idée wat het probleem is, en vooral.. hoe ik het op kan lossen??

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
zucht....welke kaart?!
Nvidia?>> www.tvtool.de

[ Voor 37% gewijzigd door Animal op 11-09-2003 23:30 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Dude, begin eens met een echt programma DVD te kijken: WinDVD, PowerDVD, whatever, maar geen normale wmp....

Verwijderd

Topicstarter
ja ja.. ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt... hahaha, maar toch, ik zit ermee!

Okay, de geforce 2 mx/500... en tvtool heb ik al draaien.. (anders kan ik de divx toch ook niet op tv afspelen of mijn buroblad bewonderen?)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Genoemde programma's zijn gewoon beter.

En is het 1 DVD'tje die je geprobeerd hebt? Ik weet niet wat normaal de foutmelding daarbij is, maar misschien heb je een verkeerdere regio te pakken?

En wat zegt de pc als je iets wilt afspelen zonder kabels en troep, dus gewoon puur op de monitor.

En wat voor hardware heb je?

info info...

offtopic:
mx500, die zie je niet vaak :)

{signature}

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
Voutloos schreef op 11 september 2003 @ 23:45:

offtopic:
mx500, die zie je niet vaak :)
Jaja een kruising tussen een logitech muis, en een geforce :D

Logitech mx 440 :P

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Dit heb ik ook, het lijkt alsof dat beveiligd is. Ik dacht eerst aan één bepaalde DVD, maar ik kwam er achter dat het bij al mn dvd's is. Ik heb powerdvd geinstalleerd maar daar kreeg ik ook een melding (kan het even niet opzoeken), bij WMP9 precies hetzelfde.

edit:
Oja, ik heb een Radeon 9600 pro, windows XP pro, 512 mb ddr 333 (das niet van toepassing denk ik)

[ Voor 20% gewijzigd door Bobje op 11-09-2003 23:48 ]

• Voutloos
  • Niet online
bobje86nl schreef op 11 September 2003 @ 23:48:
Dit heb ik ook, het lijkt alsof dat beveiligd is. Ik dacht eerst aan één bepaalde DVD, maar ik kwam er achter dat het bij al mn dvd's is. Ik heb powerdvd geinstalleerd maar daar kreeg ik ook een melding (kan het even niet opzoeken), bij WMP9 precies hetzelfde.

edit:
Oja, ik heb een Radeon 9600 pro, windows XP pro, 512 mb ddr 333 (das niet van toepassing denk ik)
Heb jij MyDVD van Sonic geinstalleerd?

{signature}

• Bobje
Voutloos schreef op 11 September 2003 @ 23:51:
[...]

Heb jij MyDVD van Sonic geinstalleerd?
Nee, ik ken het programmatje niet. Waar dient het voor?

• Voutloos
  • Niet online
bobje86nl schreef op 12 september 2003 @ 00:10:
[...]

Nee, ik ken het programmatje niet. Waar dient het voor?
Ik was aan het googlen voor dit probleem en vond ergens een draadje met mensen die dezelfde foutmelding kregen en die waren er achter gekomen dat ze allemaal MyDVD hadden.

Anyway, dat is het niet.

{signature}

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik gebruik TVtool 6.8 en mij is t gelukt om n originele dvd via mn tv-out op mn Video op te nemen, t lukte door toen mn pc was opgestart direct tv tool aan te zetten, macravision uit, en tv mode aan, (wel Dual-View aan), daarna met Power DVD 5 de DVD gestart en ik kon kijken op mn tv en opnemen op video (wat nog best goeie kwali opleverde op n HiFi Stereo video van Philips met nog best scherp beeld) alleen als ik de film dan stopte en dan opnieuw op play drukte kwam die foutmelding ook, met elke dvd, dus ik weer opnieuw opstarten en t werkte weer :P
ik gebruik trouwes n ASUS V8200 T2 Deluxe GeForce 3 Ti200 (composiet uit)

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 12-09-2003 08:05 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Bobje
BiG-GuY schreef op 12 September 2003 @ 08:04:
...t lukte door toen mn pc was opgestart direct tv tool aan te zetten, macravision uit, en tv mode aan, (wel Dual-View aan)... ...alleen als ik de film dan stopte en dan opnieuw op play drukte kwam die foutmelding ook, met elke dvd, dus ik weer opnieuw opstarten en t werkte weer :P(composiet uit)
Ik heb dus een radeon kaartje (9600 pro), daar werkt tv tool dus niet mee. Ik zie mezelf trouwens ook nog niet elke keer mn computer opnieuw opstarten voor dvd's.
offtopic:
Je zegt dat je dual view gebruikt? Dat is dus je scherm klonen naar je TV? Hmmm, ik had begrepen dat je ook op de TV films kon kijken en dan op de computer verder werken (?). Ik weet niet hoe dat moet, ik breid mijn bureaublad uit en "sleep" WMP9 naar het deel op de TV maar daar werkt fullscreen weer niet (dan komt de fullscreen gewoon op de monitor).
Pagina: 1