Toon posts:

[HDD] Hdd aan het doodgaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette daarnet het beeldscherm van mn computer aan; ik heb een screensaver met wachtwoord (WinXP) en hij gaf een foutmelding: iets van een fout in de hardware of software ofzo. Ik klikte op OK maar het venstertje was er gelijk weer. Na 20x klikken nog steeds niet weg dus toen heb ik met de reset-knop de pc opnieuw opgestart (ctrl-alt-del deed het niet).
Toen hij opnieuw opstartte bleef hij toen hij bijna klaar was hangen op een zwart scherm. Het HDD-lampje brandde maar voor de rest gebeurde er nix, ik ben nog ff naar beneden gegaan om te bellen en toen ik terug kwam was het beeld nog steeds zwart en brandde het rode hdd-lampje nog.
Ik heb weer de reset-knop een ram gegeven en toen ie opstartte vroeg ie om een bootdisk. "Fijn", dacht ik, "wtf isser NU aan de hand..?!"

Dus ik gooi de windows-cd erin, systeemherstel geprobeerd, hij vroeg toen om een diskette die ik niet had.

Afijn, ik weer opnieuw opgestart. Toen herkende ie opeens mijn HDD niet meer... "kut", dacht ik, "weg alle foto's, weg alle games, weg alle films etc.; mn HDD is dood".

Ik de kast openmaken en mn HDD loskoppelen. Omdat de kast toch open was ook gelijk ff mn proc-cooler stofvrij gemaakt. Aangezet, ff laten lopen, toen weer uitgezet. HDD weer aangesloten. Kast dicht, pc aan. Gelukkig! hij herkende mn HDD weer. Nu ben ik weer lekker aan t pc'en en doet ie t weer als vanouds.

Wat denken jullie: is mijn HDD aan het doodgaan of zat er gewoon een kabeltje niet goed vast/ zat er teveel stof op de proc/ had de HDD misschien kortsluiting gemaakt ofzo ???

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 23:03

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou voor de zekerheid maar even backup maken van je foto's en andere echt belangrijke dingen. Verder even kijken of S.M.A.R.T. in je bios, daarmee kun je zien hoe je HD er aan toe is.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik zou zegge; voor de veiligheid alles backuppen, en met die schijf terug naar de winkel gaan,(moest je nog garantie hebben...)
kan iig niet gezond zijn dat hij zo deed,

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op 11 September 2003 @ 23:23:
Ik zou voor de zekerheid maar even backup maken van je foto's en andere echt belangrijke dingen. Verder even kijken of S.M.A.R.T. in je bios, daarmee kun je zien hoe je HD er aan toe is.
Ik heb laatst voor de grap ff S.M.A.R.T. aangezet en toen gaf ie wel een melding dat ie aan t doodgaan was. Ik heb toen gelijk wat diagnostische troep uitgeprobeerd maar niets werd door mijn mobo ondersteund (epox bord met Nvidia nforce2), daarom geloofde ik de melding niet helemaal, omdat ik verder nog nooit probs heb gehad met dit ding (60gb IBM deskstar, relatief nieuw).

ik weet alleen niet waar ik het bonnetje van dat ding gelaten heb :X

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
jellabie schreef op 11 September 2003 @ 23:24:
ik zou zegge; voor de veiligheid alles backuppen, en met die schijf terug naar de winkel gaan,(moest je nog garantie hebben...)
kan iig niet gezond zijn dat hij zo deed,
Tenzij hij gewoon niet goed is aangesloten of stroom of ide waardoor er een contactpunt werd gemist, in dat geval heb je geluk. Ik zou alles backuppen en gewoon alles goed in de gate houden, en bij garantie terug gaan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die gaat dood.

haal een nieuwe hdd, installeer een windows, en hang die oude ernaast en kopiëer dan rustig alles naar je nieuwe hdd. als je er niet van hoeft te booten scheelt het al een heel stuk.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 11 September 2003 @ 23:29:
die gaat dood.

haal een nieuwe hdd, installeer een windows, en hang die oude ernaast en kopiëer dan rustig alles naar je nieuwe hdd. als je er niet van hoeft te booten scheelt het al een heel stuk.
hoe weet je dat zo zeker.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb om me 6GB Toshiba MK6411MAT hardeschijf ook een probleem van foutmeldingen die er komen... in1 minuut tijd 2200(!) foutmeldingen in eventlog geschreven:

"Delayed write failed"... gezocht in de MS database, en deze error staat onder 2k alleen bij het wegschrijven naar Networkschijven vermeld, bij XP ook bij lokale hardeschijf... er stond iig bij dat de "write Cache" dat probleem kon veroorzaken... mja, niet dus... uiteindelijk eventlog dus maar ff doorgespit met het volgende resultaat:

Quote van EventLog, [..] betekent veelvuldig herhaalde herhaling bovengenoemde melding:
quote: Eventlog
09-09-2003 21:51:44 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.

[..]

09-09-2003 21:51:43 Ftdisk Warning None 50 N/A LAPBEESTJE {Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\HarddiskVolume1. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.
09-09-2003 21:51:43 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.

[..]

09-09-2003 21:51:42 Ftdisk Warning None 50 N/A LAPBEESTJE {Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\HarddiskVolume1. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.
09-09-2003 21:51:42 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.

[..]

09-09-2003 21:51:41 Ftdisk Warning None 50 N/A LAPBEESTJE {Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\HarddiskVolume1. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.
9-09-2003 21:51:41 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.
09-09-2003 21:51:40 Ftdisk Warning None 50 N/A LAPBEESTJE {Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\HarddiskVolume1. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.
09-09-2003 21:51:40 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.

[..]

09-09-2003 21:51:39 Ftdisk Warning None 50 N/A LAPBEESTJE {Lost Delayed-Write Data} The system was attempting to transfer file data from buffers to \Device\HarddiskVolume1. The write operation failed, and only some of the data may have been written to the file.
09-09-2003 21:51:39 Application Popup Information None 26 N/A LAPBEESTJE Application popup: Windows - Delayed Write Failed : Windows was unable to save all the data for the file \Device\HarddiskVolume1\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\xx7. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere.
09-09-2003 21:51:39 Disk Warning None 51 N/A LAPBEESTJE An error was detected on device \Device\Harddisk0\DR0 during a paging operation.

[..]

etc. etc. etc.
vermenigvuldig dit tot je op 2200 events zit... :X
offtopic:
voor betere leesbaarheid ff C/P'en naar Notepad en dan WordWrap uitzetten...
ik heb de CODE tags niet gebruikt om de layout te sparen...

Ow, en over S.M.A.R.T., die vind geen errors op me schijf... Met andere (welliswaar veel kleinere) hdd doet windows het wel goed, maar dan heb ik na win2k install geen ruimte meer vrij voor whatsoever... SMART is nietszeggend iig...

Maargoed, als de hdd niet meer herkend word in de BIOS ben je inderdaad vrij zeker vand at je een HDD probleem hebt... er staat in de FAQ nog wel iets over HDD revival, zodat je de data eraf kan krijgen als ie weer es niks doet...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb em dus losgekoppeld, opgestart, uitgezet en weer vastegkoppeld en toen weer aangezet. Toen herkende ie em gelijk weer. Ik denk toch dat er een draadje niet goed zat ofzo.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 23:56:
Maar ik heb em dus losgekoppeld, opgestart, uitgezet en weer vastegkoppeld en toen weer aangezet. Toen herkende ie em gelijk weer. Ik denk toch dat er een draadje niet goed zat ofzo.
Ik hoop voor je dat het een draadje was... anders mag je jezelf gelukkig prijzen dat ie het weer doet... Ik zou als ik jou was alsnog wel een backup maken van de data...

sterkte alvast :P

Verwijderd

Ik denk ook dat er een slecht kontakt zal gezeten hebben in je datakabel. Zeker als je rookt zijn die dingen slen smerig :-/ Heb ik ook altijd :(
Ik zou je wel adviseren een nieuwe datakabel aan te schaffen, kwestie van zeker te zijn en die dingen kosten de wereld niet.
Pagina: 1