Netwerk werkt niet met Zyxel adsl router

Pagina: 1
Acties:

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
ik zit met een groot probleem. Ik heb een Zyxel ADSL 650 router, met 4 ingangen aan de achterkant. Ik heb hiermee wel internet op alle 4 de computers. Het probleem is echter dat het binnennetwerk het niet doet. Ik heb de instellingen van de site van Zyxel al overgenomen, maar deze werken ook niet.

De gateway en DNS-server staan op automatisch en de DHCP-server staat ook aan. In Dos kan ik de overige computers wel vinden dmv pingen, maar in windows dus niet.

Is er iemand die bekend is met deze modem/router en het netwerk wel werkend heeft gekregen??

Ik werk overigens op alle pc's met Windows XP Professional

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mm ik heb die router ook en heb de router aan een switch hangen en die verdeelt het verder, op zich zou het moeten werken.

Check alles nog eens dubbel na en tipje de zyxel support lijn is op zich best wel goed :)

Tweakers Discord

Verwijderd

heb ik geprobeerd maar werkt nog steeds niet ik werk alleen maar met die router omdat ze hebben gezegt dat hij ook intern een netwerk zou kunnen doen.
maar toch bedankt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik neem aan dat je vanuit windows de andere PC's gewoon kan pingen op hun IP adres.
Misschien niet op naam, maar dat komt omdat je geen WINS/DNS server hebt draaien thuis.. Geeft niet, maakt niet uit.

Je kan de naamresolutie (PCnaam omzetten naar Ip adres) ook via een LMHOSTS bestand doen.. Moet je maar eens op zoeken..(In GoT & op je PC.. lmhosts.sam en lezen)

Om de PC's elkaar te laten 'zien' binnen windows zal je de "Client For Microsoft Networking" geinstalleerd moeten hebben. Dan meld je je ook aan op het netwerk, en kan je elkaar bereiken.
Dan zal je nog wat resources moeten delen, wil je daar ook bij kunnen vanaf een andere PC.

Let ook op dat je gebruikers namen gelijk houd op de PC's zodat je geen problemen hebt met permissies.. (NT4 / 2000 / XP only)

Die router met zijn 4 poort Switch kan echt wel een intern netwerk draaien.. Das geen probleem.. Je zal wel wat in moeten stellen echter.. Niet alles gaat automagisch. ;)

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
CyberJ, op de computers van Etk007 staat Client for microsoft networking geinstalleerd. verder zijn de domeinnamen hetzelfde...
Pingen vanuit windows gaat ook gewoon.

De reden dat ze elkaar dus niet zien is mij echt niet duidelijk

Verwijderd

Wat je nog ff kan proberen, is in je config scherm bij gebruikersaccounts het Gast account aan te zetten...

Verwijderd

en dan ik kreeg er geen reactie uit van geen van de comp
Pagina: 1