Toon posts:

Welke configuratie voor beste kwaliteit audio cdr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb over het forum gezocht en verschillende dingen opgevangen , maar toch resten me een paar vraagjes .

1 er is de laatste tijd heel veel gaande ivm met data verlies op cdr´s waar moet ik afbijven , en wat moet ik zeker kopen ?

2 Verder gaand op de vorige vraag , ik heb te horen gekregen dat de beste audio kwaliteit die men kan verkrijgen op een cdr , een zwarte cdr is of is dit een fabeltje .

Ik wil graag de hoogst mogelijke audio kwaliteit verkrijgen op een cdr , ongaande de prijs

Tia

Zonniewiw

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 21:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Er zijn een hoop verhalen in omloop over de kwaliteit van CD's. Een van die verhalen is dat zwarte CD's beter zouden zijn . Dit vanwege dat de laser minder gemakkelijk door de hele cd heenschijnt. (door volledig blanke cd's kun je heenkijken als je ze tegen een sterke lichtbron houdt)

Alhoewel ik het niet heb geprobeerd heb ik zo mijn twijfels bij het verhaal waar het moderne cd spelers betreft.

In principe zal het geen dataverlies (op de cd zelf) betreffen maar eerder leesfouten bij het lezen van de CD.

Voor oude cd spelers geloof ik dat er een verschil kan zijn. Ik heb ook nog een oude CD speler staan. De speler is van zeer goede kwaliteit maar heeft wel af en toe problemen met zelfgemaakte cd's en dan vooral met goedkope volledig blanke cd's (die waar je makkelijk doorheen kijkt) Bij originele cd's geeft hij veel minder problemen. Ik vermoed dat ook zwarte of andersinds degelijke cd's minder problemen geven maar heb nog niet de gelegenheid gehad dit te testen. De lasers van oudere spelers zijn vaak wat zwakker als de nieuwe. Misschien is de laser ook inmiddels een klein beetje versleten/nog minder krachtig geworden

Er zijn een aantal uitgebreide threads over kwaliteit van CD's, gebruik van zwarte cd's en dingen waar je rekening mee moet houden bij het brandprocess op http://www.audioasylum.com/
Even een search doen, dan kun je ze vast vinden

succes

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Indoubt ,

Ik ga er zekers na kijken , wat ik wel ondervonden heb , is dat de oudere cdr , feller kleurden en geen problemen gaven bij oudere cd spelers , de nieuwe (lees ; alles moet goedkoper zijn tegenwoordig) cdrs hebben geen of nauwelijks nog verkleuring na branding , en deze worden niet meer of slecht aanvaard door oudere types cd players .

Ik wil gewoon het beste resultaat bekomen ongeacht de prijs

but thanx for the reply

Zonniewiw