Artic Cooler vs. Golden Orb

Pagina: 1
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 08:22
Hellow...

Vandaag mijn Artic cooler gekregen. Ik gebruikte een Golden Orb op een Duron 700@935. Die heeft ook mijn Duron best veel beschadigd, maar hij zat erop en werkte (57 graden full-load). Ik heb F 105,- besteed aan die Artic cooler, en wat gebeurt er? Na een half uur pielen om dat ding erop te krijgen is mijn temperatuur GESTEGEN naar 59 graden! Terwijl deze cooler in tegenstelling tot de Golden Orb dus WEL goed contact maakt met de core!!!! :(

Iemand tips? Ik heb nu al 2 x een relatief dure cooler gekocht, en vergeleken met een Cooler Master ben ik er pas een paar graden op vooruit gegaan, en nu dus weer achteruit!

HELP! Dit is echt zonde van mijn geld geweest, terwijl de Artic er zo fantastisch uit de tests kwam?! NIET dus :(

Verwijderd

Zekerweten alles goed aangesloten, dus fan ook op juiste voltage enzo? Ook contact met de core perfect, niet met je vingers aangezeten ofzo. Check, recheck, double check!!!
Ik krijg mijn arcticooler binnenkort, ik zal wel eens kijken of ie goed is. Ik hoor van tweakers ook alleen maar goede verhalen. Misschien heb je pech, misschien doe je toch iets niet helemaal goed.

Verwijderd

Ja, ik heb ook zo'n Golden Orb-je en ik denk dat je die nieuwe Artic cooler niet zo goed gemonteerd hebt.

Hij hoort veel beter te presteren.

Ik heb pas ook dat probleempje gehad met mijn Orbje, ineens 71 Gr. stressed na opnieuw monteren... toen ff opnieuw gedaan en 23 graden koeler!!!

Dat zal wel het probleempje zijn wat jij nu met je Artic hebt... succes!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50

afterburn

No more...

Die prut die standaard onder de Arctic zit moet eerst een keertje inbranden voor het z'n werk gaat doen. Daarvoor moet de temperatuur van die prut meer dan 60° ofzo worden.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 08:22
Ik heb alles opnieuw gedaan nu, maar moest wel de schuimrubberen voetjes van de DURON afhalen voor die ArctiCool. Nu wordt hij stressed 45 graden. Is mee te leven, met de Golden Orb was dat 59 graden!
Nu alleen het overklokken nog, ik krijg hem niet verder dan 8 x 107 (en wel 10x gekleurd inmiddels :( )

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Heb je ook de koelprut ingebrand, of heb je die eraf gehaald en arctic silver gebruikt? zo nee, dan moet je even het kabeltje uit je arctic trekken en met mobo monitor kijken hoe warm hij word...hou er desnoods ff een fohn bij ofzo...als hij boven de 60 is geweest zel je je comp uit, sluit je arctic weer aan, wacht 15 minuten, zet em weer aan en dan moet je eens kijken hoe hij koelt!

edit: suffe typo's

Verwijderd

Dus als ik mijn Arcticooler over een week of wat op mijn proc ga zetten, dan moet ik dat laagje er NIET afhalen maar juist boven de 60 graden in laten branden op mijn core?
Dus ook geen arctic silver gebruiken?
Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op dinsdag 05 december 2000 01:34 schreef Moondust het volgende:
Dus als ik mijn Arcticooler over een week of wat op mijn proc ga zetten, dan moet ik dat laagje er NIET afhalen maar juist boven de 60 graden in laten branden op mijn core?
Dus ook geen arctic silver gebruiken?
Kan iemand hier duidelijkheid over geven?
Ik weet niet wat beter is, later zitten en inbranden of goed eraf halen en arctic silver erop...als je arctic silver hebt liggen zou ik dat dus doen...heb je dat niet gebruik dan het spul wat erop zit maar...het schijnt goed te zijn :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
doe orbjes werken niet verkeerd!
ik had mijn gouden orb op m'n t-brid 800 gezet, en de temp daalde met full load (MOOOO) van 51 naar 36 graadjes!!
Pagina: 1