Winamp lage geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De geluidskwaliteit van de muziek die Winamp (zowel 2 als 3) op mijn systeem produceert is erg laag. Dezelfde muziek klinkt vele malen beter als ik het met Media Player beluister. Vooral een ruis is duidelijk te horen in Winamp. Weet iemand waardoor dit komt?

Ik heb overigens een M-Audio Revolution 7.1 geluidskaart.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
EQ staat toch niet aan in Winamp hé?
Welke drivers gebruik je?
Welke output module in Winamp?

Verwijderd

wat heb je voor audio-out plugin voor winamp geselecteerd? directsound?

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met Winamp3, maar 't bleek dat hij teveel "RAM" gebruikte, Winamp2 daarintegen is veel mindereisend op dat gebied.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 15:19:
Ik had dit probleem ook met Winamp3, maar 't bleek dat hij teveel "RAM" gebruikte, Winamp2 daarintegen is veel mindereisend op dat gebied.
Hij zegt dat hij het probleem bij zowel Winamp 2 als winamp 3 heeft :>

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Heb ook dezelfde geluidskaart als jij. Ik vind Media Player 9 beter zuiverder klinken dan winamp 3 en gebruik daarom lekker MP9.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Volgens mij hoeft-ie helemaal niet naar de output plugins e.d. te kijken, gewoon ff reinstallen. Als hij het dan nog niet goed doet is er wel iets vreemds aan de hand :{

Verwijderd

Misschien heb je de output levels van je geluidskaart wel te hoog, of heb je de pre-amp in de winamp EQ te hoog staan. Is makkelijk te controleren door de EQ ff uit te zetten. En probeer de volumes van je geluidskaart in de windows volumeregeling op de helft te zetten allemaal, zoals die van de front,rear center enzo als je die hebt. Probeer ook met de volumeregeling in winamp om die op 25% ofzo te zetten.

Ik heb dat probleem namelijk ook met mijn fm801(el cheapo) kaart, dat als ik de volumes te hoog zet ik allerlei vervormingen/ruis krijg.

Verwijderd

Volgens mij komt het door de drivers van de Revo.
M-Audio heeft nieuwe drivers ge-released die dit probleem oplost.
Succes!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Mij was ook hetzelfde opgevallen dat de geluidkwaliteit van MP3's gewoon "slecht" klinken in Winamp (ik gebruik 2.81), Als je ipv Directsound, Waveout kiest, klinkt het al een stuk beter...

Zijn er mogelijk andere output plugins die een betere geluidskwaliteit hebben, dan die standaard in Winamp zitten?

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Je kunt ook de MAD-audio pluggin gebruiken. Ondersteunt deze kaart ook 24bit?
Min Terratec Sky wel en deze plugin verbeterde het geluid ook aanzienlijk.

Verwijderd

Misschien komt het omdat WinAmp het geluid gewoon 'clean' doorgeeft, en dat er bij Mediaplayer ongevraagd allerlei effecten bij zitten?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

check even bij je preference of je buffers niet te hoog of te laag zijn ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/neobahamuth/images/winamp.gif

offtopic:
@ CooLKillaH : Tony Clifton?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens een SB Live! maar het geluid van Directsound, Waveout en gefikt met bijvoorbeeld Roxio Easy CD, verschilt gewoon heel erg.

Nu ben ik qua audio een mierenneuker, en anderen horen geen verschil, maar ik vind het dus persoonlijk heel erg...

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
n00bs schreef op 10 november 2003 @ 23:19:
Ik heb trouwens een SB Live! maar het geluid van Directsound, Waveout en gefikt met bijvoorbeeld Roxio Easy CD, verschilt gewoon heel erg.

Nu ben ik qua audio een mierenneuker, en anderen horen geen verschil, maar ik vind het dus persoonlijk heel erg...
Nou je bent niet de enige.

Ik heb toevallig gisteren op m'n nieuwe systeem ook winamp3 geinstaleerd en het viel mij ook al op dat sommige (de meeste MP3tjes) beroerd klinken en dat terwijl ik daar eerder geen last van had.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Reind schreef op 11 november 2003 @ 00:32:
[...]

Nou je bent niet de enige.
Same here ik merk gewoon dat muziek dat op een cd'tje is gebrand veel "voller" klinkt dan wanneer ik de mp3'tjes met winamp of mediaplayer afspeel.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 21:25
Heb je toevallig geen SRS aan bij WMP9? Dat maakt bij mij extreem groot verschil met Winamp 2, als ik in Winamp 2 iets aan buffer verander of van DirectSound, naar Waveout ga, hoor ik geen verschil, dus ik denk dat het door SRS komt. SRS kan je vinden door te scrollen bij equalizer, door naar kleuren daarna naar SRS.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik gebruik Winamp 2.81, Geen WMP om mp3 af te spelen en gebruik in ieder geval geen SRS.
Gewoon output zonder aanpassingen aan het geluid.

Verschil tussen Directsound en Waveout is heel duidelijk te horen (vind ik). Ik heb ook mijn PC op mijn versterker aangesloten en geen butt Creative setje als output...
Waveout klinkt voller dan DS, daarnaast lijkt bij Waveout siganl/noise beter :?, Meer dynamiek met Waveout en ook klinkt het signaal minder "compressed".

Ik vraag mij dan ook af of er geen betere DS output plugins zijn? die de kwaliteit van een Lame decoder hebben oid

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

quazar schreef op 10 november 2003 @ 19:13:
Je kunt ook de MAD-audio pluggin gebruiken. Ondersteunt deze kaart ook 24bit?
Min Terratec Sky wel en deze plugin verbeterde het geluid ook aanzienlijk.
MAD klinkt leuk, alleen vern**kt het sommige muziekstijlen behoorlijk omdat hij een soort disco effect creëert. :/

Edit:
De M-Audio Revolution 7.1 is gelijk aan mijn Terratec Aureon 7.1 Space. (zover ik weet). Ondersteunt dus 24 bit.

[ Voor 15% gewijzigd door SandsOfArrakis op 11-11-2003 19:55 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

disco geluid? Bij mij werkt de MAD plugin perfect.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:14:
disco geluid? Bij mij werkt de MAD plugin perfect.
Ben er al uit. Had een DSP effect meedraaien :X

He who controls the Spice, controls the Universe.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
probeer anders foobar, al is het alleen om de kwaliteit te vergelijken.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
P5ycho schreef op 11 november 2003 @ 20:42:
probeer anders foobar, al is het alleen om de kwaliteit te vergelijken.
zou idd de MAD mp3 decoder er is bijpakken, moet je wel bij de standaard nulsoft mp3 decoder "MP3" weghalen. ik gebruik zelf nu Foobar2000 omdat ik de standaard geluidskwalie van winamp ook niet ok vindt, met name de mp3 omzetting rommelt wat. foobar geeft een veel zuiverder geluid.
Pagina: 1