[Samba] Redhat client

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb een Redhat Linux 7.2 Samba server draaien, en mijn XP-machine krijgt zonder problemen toegang..

Nu heb ik ook een Redhat Linux 9.0 bakje draaien (mijn eigen workstation), en met deze machine wil ik ook toegang tot mijn Samba-shares.

Via de Nautilus-explorer in Linux zie ik de shares, maar krijg ik geen toegang. Ik krijg een pop-up dat ik een Username en Password moet geven. Als ik dat doe (zelfde Username en Password als ik met mijn XP-bak geef, terwijl deze natuurlijk niet is ingelogd) dan krijg ik tóch geen toegang..

Waarschijnlijk doe ik nog iets vreselijks fout, maar ik zou zo gauw niet weten wat.. :? (ik ben nog redelijk leek zeg maar..)

Verwijderd

Beetje je omgekeerde wereld eigenlijk, je zou die shares ook met NFS kunnen exporteren en dan mounten in je RH9 machine. :+

Maar anyway, geef je de juiste werkgroepnaam mee (werkgroepnaam\\usernaam)?

• Redboost
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:45:
Beetje je omgekeerde wereld eigenlijk, je zou die shares ook met NFS kunnen exporteren en dan mounten in je RH9 machine. :+

Maar anyway, geef je de juiste werkgroepnaam mee (werkgroepnaam\\usernaam)?

Verwijderd

Als ik dat doe (zelfde Username en Password als ik met mijn XP-bak geef, terwijl deze natuurlijk niet is ingelogd) dan krijg ik tóch geen toegang..
-----

nu is het lang geleden maar iets zegt mij dat je voor een windows client iig de computernaam of domein/werkgroep opgeeft in je samba config.

• Redboost
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:51:
Als ik dat doe (zelfde Username en Password als ik met mijn XP-bak geef, terwijl deze natuurlijk niet is ingelogd) dan krijg ik tóch geen toegang..
-----

nu is het lang geleden maar iets zegt mij dat je voor een windows client iig de computernaam of domein/werkgroep opgeeft in je samba config.
in mijn smb.conf heb ik niets speciaals hoeven doen om mijn XP-bak toegang te geven.. Dat ging eigenlijk gelijk perfect.. Het is mijn Linux-bak die geen toegang krijgt tot mijn samba-shares op mijn andere linux-bak..

Maar goed, samba bootst een NT-server na, en Linux kan misschien niet zomaar ¨NT-shares¨ benaderen...

[ Voor 8% gewijzigd door Redboost op 11-09-2003 22:55 ]

Verwijderd

Ik zou even de manpages van smbmount doorspitten, ik heb sterk de indruk dat het met de workgroupname niet lekker zit.

• Redboost
Dus als ik het goed heb kan ik via mijn Linux-bak niet zomaar de Samba-shares benaderen via de nautilus-browser, maar moet ik als het ware de Samba-shares "mounten" via smbmount..? Zo heb ik het nog nooit bekeken.. Zal het eens proberen..

[ Voor 39% gewijzigd door Redboost op 11-09-2003 23:01 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~habee/Smilies_files/blush.gif

Eehh, weet ik niet, ik gebruik nooit een of andere filemanager, maar doe dat gewoon op de prompt, dus ik mount dat soort dingen altijd onder:

/home/user/mnt/whatever

Suc6!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 23:04 ]

• Redboost
thnx..

Op mijn servertje werk ik ook altijd met de prompt (via ssh), maar op mijn desktopje met Gnome..

[ Voor 8% gewijzigd door Redboost op 11-09-2003 23:09 ]

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

En wat is nu precies het probleem :? Waar zijn de logfiles, waar zijn de foutmeldingen, heb je al google en de GoT search erop nageslagen? We zijn hier nog steeds geen helpdesk, dus dit topic gaat op slot. Ik raad je ook aan om de nos policy nog een een keer door te lezen. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.