Toon posts:

AMD K6-2 400mhz. probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen met een 400mhz. k6 waarbij het systeem zonder fouten draait? Ik heb niets dan problemen onder windows... Alleen maar blauwe schermen en andere fouten. What to do?

groeten

Verwijderd

Ik heb een 450 die zonder problem draait. FF een stom vraagje, maar wat voor geheugen heb je? Als je nog de "oud" dimmetjes hebt, ben je je geheugen flink aan het overklokken tenzij je ingesteld heb dat je geheugen op de zelfde frequentie draait als de agp bus. Moet je maar eens ff kijken.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

als je w95 hebt dan moet je ff een patch downloaden bij www.3dnow.com of www.amdzone.com

of je koeler is kapot

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.abgcomputers.nl/a732.html
check die link maar ff, dat is precies wat ik heb, er zit geen agp op het moederbord en het geheugen kan max. op 66mhz. draaien.
Zo snel draait het dus ook.
Ik heb er op dit moment (maar) 16mb edo ram inzitten, 64 sd ram ligt ff ergens anders :)
Maar ik weet niet of het daar aan ligt.

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk is het geheugen niet in orde. Denk nu niet dat het over is met het vervangen van het geheugen, ook je hele installatie moet overnieuw.
Als je PC daarna NOG (overmatig veel) blauwe schermen vertoond....

Lag het dus niet aan je geheugen, sorry :)

Verwijderd

Ah ik had ff niet door dat jou beestje op 6x66 draait. Ik heb een keer het zelfde gehad als wat jij nu hebt en toen was mijn 66 MHz geheugen op 100 MHz aan het draaien. Aangezien dat niet het geval is zou ik het verder ook niet weten, maar ik denk wel dat het aan het geheugen ligt. Als ik jou was zou ik ff die 64 MB erin douwen en kijken of het werkt. Suc6 :)

Verwijderd

Ik heb zowel een K6-2-350@400 als een K6-3-450 vlekkeloos lopen op Asus P5A met 8ns SDRAMS.

Kom eens met wat meer informatie over het moederbord en geheugen...
http://dit.is/super7

Verwijderd

Maar 16 mb? Ja, dat wil dan niet echt. Je kunt nu wel denken: ik kreeg het toch geinstalled? Maar zo werkt dat bij Microsoft niet. Je kunt zelfs tijdens de install. een melding krijgen dat het allemaal niet wil.
Mijn tip: prik er min. 64 mb in en install gewoon de hele zooi opnieuw. Lost een boel problemen op.

Mits je geheugen natuurlijk inderdaad op 100 mhz. draait. En als dit alles niets helpt: misschien is er wel iets echt rot. Mobo, proc. noem maar op. Alleen swappen met iemand en het daar testen helpt dan.

Veel succes, dit zal nog wel wat ergernis opleveren...

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
GEMLIGHT-plankie he??? heb ik ook voor me paps gebruikt om te upgarden ... ben nie echt kapot van de specs ... maar hij draait wel stabiel ... zit wel 128 Mb PC-100 DIMM in .. en dat is ook nieuw ... probeer het dus eerst in het geheugen te zoeken ..

SUC6
Pagina: 1