Toon posts:

CF typ 1 of 2, ik die door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja, op mijn acer n10 staat dat ie compact flash type 2 is, maar nu wil ik er zo'n compact flash GPS kaart indoen, maar er staat nooit bij of dit type 1 of 2 is, kan ik gewoon type 1 en 2 gebruiken in een type 2 slot, zover als ik weet is type 2 dikker, maar nu is mijn vraag werkt een type 1 cf ook in een type 2 slot?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Regelrecht uit de GT FAQ. O-)
Er is ook een verschil tussen CF1 en CF2 kaarten. CF2 zijn dikker dan CF1-kaarten, maar hebben wel dezelfde pin-layout. Dat wil dus zeggen dat een camera waarin CF2-kaarten passen ook CF1-kaarten kan gebruiken.
Over het algemeen hebben CF2 kaarten meer (goedkoper)capaciteit.
Dit is echter achterhaald en CF2 kaarten zijn nauwelijks meer verkrijgbaar. (Op het moment van schrijven zijn er al 1GB CF1-kaarten beschikbaar. Maar deze zijn uiteraard extreem duur)

CF2 slots worden tegenwoordig vooral gebruikt voor Microdrives (zie verder in dit stukje faq)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

Een type 1 werkt in een type 2 slot. Een type 2 werkt ook in een type 1 slot als je maar genoeg van de behuizing wegsloopt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
dus als mijn pda niet in de compatibility list staat wil niet zeggen dat ie dan niet werkt.
ik heb nl. ook vaker gezien type 1 en 2 slot, en deze zie ik alleen type 2, vandaar mijn vraag

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Hardwarematig gaat ie werken. Drivermatig is natuurlijk een heel ander verhaal.