Here's the deal..
Ik haal naw gegevens van een variabel aantal personen uit een mysql database. Vervolgens wil ik via php adreslabels echo'en. Ik zit alleen met het probleem dat ik steeds na 3 labels een nieuwe rij wil laten beginnen. De tabel moet dus uit 3 kolommen bestaan. Ik had al iets gevonden..maar dat werkt nog niet helemaal vlekkeloos, en to be honest begrijp ik ook niet precies wat het doet.....
M'n code is nu als volgt:
Met deze code heb ik een tabel van 4 kolommen terwijl de eerste rij maar 3 cellen heeft en de rijen die volgen steeds 4. Als ik van $count%4 3 maak zet ie alles naast elkaar.
Wie kan mij helpen?
Ik haal naw gegevens van een variabel aantal personen uit een mysql database. Vervolgens wil ik via php adreslabels echo'en. Ik zit alleen met het probleem dat ik steeds na 3 labels een nieuwe rij wil laten beginnen. De tabel moet dus uit 3 kolommen bestaan. Ik had al iets gevonden..maar dat werkt nog niet helemaal vlekkeloos, en to be honest begrijp ik ook niet precies wat het doet.....
M'n code is nu als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?PHP $labels = @mysql_query("SELECT * FROM database "); if (!$labels) { echo("<p>Error performing query: " . mysql_error() . "</p>"); exit(); } echo" <TABLE cellpadding=\"8\" cellspacing=\"0\" border=\"0\" class=\"tekst\"> <TR> "; while ( $row = mysql_fetch_array($labels) ) { $voorletters = $row["voorletters"]; $tussen = $row["tussen"]; $naam = $row["naam"]; $adres = $row["adres"]; $postcode = $row["postcode"]; $woonplaats = $row["woonplaats"]; echo" <TD> $voorletters $tussen $naam<BR> $adres<BR> $postcode $woonplaats </TD> "; $count = 0; $count++; if($count%4 == '3') { echo "</TR> <TR>"; } } echo" </TR> </TABLE> "; ?> |
Met deze code heb ik een tabel van 4 kolommen terwijl de eerste rij maar 3 cellen heeft en de rijen die volgen steeds 4. Als ik van $count%4 3 maak zet ie alles naast elkaar.
Wie kan mij helpen?
[ Voor 27% gewijzigd door willem-alex op 11-09-2003 21:58 ]