Nog tips voor condens preventie!

Pagina: 1
Acties:

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Wel ik ga mijn systeem koelen met droogijs..alleen cpu.

Heeft er nog iemand tips voor goeie condens voorkoming.

Cilinder is helemaal ingepakt met neopreen,,en ik dacht eraan om siliconen kit rondom socket en in socket te doen (Midden) en vasaline in socket waar cpu komt.

Neopreen aan achterkant mobo en ook nog eens een laagje op de siliconen kit!

Iemand nog andere betere suggesties? ik wil het graag horen :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Siliconenkit is wel redelijk definitief..

Heb je ook al aan vaseline gedacht?
(komt volgens mij ook wel een paar keer via de search naar boven :))

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

idd... vaseline is the stuff to have :) verder kan je nog pur schuim gebruiken en piepschuim e.d... Kijk ook ff in een topic wat ik een tijdje geleden geopend heb... ging over peltiers.. daar had ik een soort van mini faq en daar staat ook het e.e.a...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik geloof dat je DaBit ook ff zou kunnen mailen/icq-en... hijs alleen op vakantie

Hij heeft er wel verstand van met zn lompe phase change systemen.

De suggesties die je zelf noemt zouden goed moeten zijn, isolatietape over je mobo plakken schijnt ook te helpen.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Dus ik zou het ook helemaal onder de vasaline kunnen smeren?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JVLK schreef op 11 September 2003 @ 22:32:
Dus ik zou het ook helemaal onder de vasaline kunnen smeren?
zolang het maar luchtdicht afsluit is het prima. Niet lomp een kilo er opsmeren of zo dus (het isoleert vast ook wel, en wordt het daaronder waarschijnlijk dus vrij warm).

Verwijderd

je moet natuurlijk geen vaseline tussen de proc en *het wat koud is* smeren...daar moet AS3 tussen :)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mocht je voor de vasiline gaan, zorg er dan wel voor dat je even zoek naar zuurvrije vasiline. Ik heb ergens gelezen dat dit een stuk beter was voor je hardware die je onder smeer, maar weet alleen even niet meer waar.

Je zou dit op dezelfde manier aan kunnen brengen als de thermal grease van een prommie. Alles onder smeren en cpu in de socket zetten. rustig op de puntjes aandrukken zodat er wat spul onderuit komt en dit weer voorzichtig verwijderen, net zolang totdat de proc netjes vlak ligt. Over het contact hoef je je dan geen zorgen te maken, dit schijnt wel goed te zitten.

Zal nog even op zoek gaan naar de bron waar ik dit ook alweer vandaan had.

Edit:

quote van ExtremeMhz
Step 4. Mount the processor. Check for pin orientation and carefully insert the CPU into the ZIF socket. After you have done this, close the socket's lever. If you applied the dielectric grease properly, you will have hydraulic pressure build up within the socket that will cause the CPU to lift away from the socket. This is normal, but MUST be corrected before moving forward. Using the eraser side of a pencil, push down on each corner of the CPU until all 4 corners are flush against the socket. Wait a few minutes and repeat as often as necessary until the CPU is seated properly. The primary cause of problems in TEC assisted cooling is an improperly seated processor. By taking special care at this point, you will avoid problems in the future.

[ Voor 40% gewijzigd door YoupY op 11-09-2003 23:32 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 23:21:
je moet natuurlijk geen vaseline tussen de proc en *het wat koud is* smeren...daar moet AS3 tussen :)
Nou zeg..dat wou ik nu net juist gaan doen :P ;)
YoupY schreef op 11 September 2003 @ 23:26:
Mocht je voor de vasiline gaan, zorg er dan wel voor dat je even zoek naar zuurvrije vasiline. Ik heb ergens gelezen dat dit een stuk beter was voor je hardware die je onder smeer, maar weet alleen even niet meer waar.

Je zou dit op dezelfde manier aan kunnen brengen als de thermal grease van een prommie. Alles onder smeren en cpu in de socket zetten. rustig op de puntjes aandrukken zodat er wat spul onderuit komt en dit weer voorzichtig verwijderen, net zolang totdat de proc netjes vlak ligt. Over het contact hoef je je dan geen zorgen te maken, dit schijnt wel goed te zitten.

Zal nog even op zoek gaan naar de bron waar ik dit ook alweer vandaan had.
Ik heb hier zuurvrije vasaline..gewoon bij de gamma vandaan ligt bij soldeer spullen.
En ja je hebt gelijk dat zuurvrije beter is voor hardware ;)

[ Voor 132% gewijzigd door JVLK op 11-09-2003 23:30 ]

Verwijderd

AS3 heeft de nare eigenschap je CPU te verneuken bij lage temps, ik zou voor wat anders gaan

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

AS3 werkt minder goed als goedkope witte koel prut!!

Zie ook deze reactie van DaBit

[ Voor 50% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-09-2003 08:40 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Jo JVLK, waar heb jij je smd grabbers vandaan? Ik ken die dingen echt nergens vinden....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 13:47 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Nou, mogen jullie gelijk zeggen waar jullie neopreen kopen. Ik zoek het namelijk ook. Bij oc-shop hebben ze het, maar kost 1 vierkante meter 15 euro! !!!!!!! Voor een beetje rubber. Ik zoek iets goedkopers... als het kan zelfklevend. Is voor achterop moederbord, en zijkanten coldplate enzo.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

1 vierkante meter voor 15 euro valt best nog wel mee... neopreen is volgensmij ook te koop bij de DHZ zaak maar dan is het veel dikker (wordt gebruikt voor isolatie)

• pierre-oord
apen-nootjes schreef op 19 september 2003 @ 14:57:
1 vierkante meter voor 15 euro valt best nog wel mee... neopreen is volgensmij ook te koop bij de DHZ zaak maar dan is het veel dikker (wordt gebruikt voor isolatie)
Hoeveel dikker dan? En 15 euro vind ik wel veel voor een beetje kunststof. Een muismap die je gratis kunt krijgen schijnt vaak ook van neopreen te zijn, klinkt nogal goedkoop dus.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 13:47:
Jo JVLK, waar heb jij je smd grabbers vandaan? Ik ken die dingen echt nergens vinden....
Ik zou niet weten waar ik smd grabbers voor nodig heb?? :?
(Als je het over vmods hebt..ik soldeer alles)

Edit:Ik weet wel dat de conrad smd grabbers heeft (Ook wel testklemmen genoemd of miniatuur grijpklemmen-micro kleps

En wat neopreen betreft..als je nu eens naar een tapijt toko gaat (Vloerbekleding enzo) die hebben ook meestal neopreen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JVLK op 19-09-2003 19:03 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

JVLK.. Je hebt gelijk! Als onderlegger voor tapijt!! (ook voor isolatie dus) Bij de DHZ zaak is dat spul iets van een 10 tot 15 mm dik geloof ik...

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ja..dat wordt te dik, weet je wat je ook kan gebruiken (Weet de naam niet precies) maar dat is spul dat onder parket gaat, onderaan is het zeg maar een soort neopreen en bovenaan zit een folielaag..en dat is wel aardig dun.

• pierre-oord
mm, eens kijken. CM dikte is wel ietswat dik, maar ik denk ik wel. Eromheen moet genoeg ruimte zijn, en de mobo plaat heb ik toch open gezaagd. Bij de gamma hebben ze het geloof ik niet, maar tapijt winkel kan ik wel kijken. Overigens heeft m'n pa hier laatst laminaat gelegd, daaronder zat eerst plastic, dan zachte matten groen, dan laminaat. NIet iets neopreen achtings dus helaas.

Weet je anders nog een plaats waar je gewoon dus spul kunt kopen / bestellen?

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Topicstarter
Ik zou eerst bij een tapijt zaak kijken..en anders zou ik het ook niet weten?

Ik had alleen neopreen nodig voor cilinder dus bij een DHZ zaak zat ik wel goed...maar ik weet zeker dat een tapijt winkel wel wat heeft.

• pierre-oord
thx, ik ga ze eens bellen (ik denk alleen dat ze nu dicht zijn :P ) dus morgen.

Pagina: 1