Ik ben hier al een tijd naar op zoek, maar ik weet eigenlijk ook niet precies op welke woorden ik moet zoeken en of het inderdaag mogelijk is. Of het dan met een simpel dingetje gedaan kan worden en dat ik te moeilijk zit te denken of dat je hiervoor een heel complex script voor moet schrijven.
Situatie:
- Ik heb een MySQL database met verschillende tabellen;
- Ik selecteer in de database uit verschillende tablellen of zelfde tabellen
verschillende dingen
- Nu wil ik:
1) de output van de twee selecties met elkaar vermengen tot een random volgorde, maar later mag een record bij een volgend bezoek niet normaals verschijnen
2) de output van de twee selecties georderd met elkaar vermengen dus zegge elke 5e record moet uit tabel 2 komen en de rest uit tabel 1.
Is dit mogelijk of krijg ik dan allemaal verschillende en ingewikkelde code?
Kan iemand me op weg helpen, of een term geven waarop ik verder kan zoeken?
Heb bij Google al op verschillende termen gezocht als "Mysql output random" en "merge mysql output" maar echt dingen die ik zoek staat er niet tussen. Ook hier op GOT kan ik niet vinden wat ik zoek, lijkt wel of niemand dit heeft gedaan of gewild. Of ik heb de verschillende zoekwoorden.
Situatie:
- Ik heb een MySQL database met verschillende tabellen;
- Ik selecteer in de database uit verschillende tablellen of zelfde tabellen
verschillende dingen
- Nu wil ik:
1) de output van de twee selecties met elkaar vermengen tot een random volgorde, maar later mag een record bij een volgend bezoek niet normaals verschijnen
2) de output van de twee selecties georderd met elkaar vermengen dus zegge elke 5e record moet uit tabel 2 komen en de rest uit tabel 1.
Is dit mogelijk of krijg ik dan allemaal verschillende en ingewikkelde code?
Kan iemand me op weg helpen, of een term geven waarop ik verder kan zoeken?
Heb bij Google al op verschillende termen gezocht als "Mysql output random" en "merge mysql output" maar echt dingen die ik zoek staat er niet tussen. Ook hier op GOT kan ik niet vinden wat ik zoek, lijkt wel of niemand dit heeft gedaan of gewild. Of ik heb de verschillende zoekwoorden.